• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _BENNYNepodmíněný Základní Příjem
    GORG
    GORG --- ---
    SEAMON: Zaklady biologie, hlavne co sa tyka reprodukcie tiez su v zivote dost podstatne. ;)
    Skutečně myslíš, že kdyby nám ve škole neřekli, jak funguje pindík a fifinka, že bysme nevěděli, jak na to? :-) Tomu sám nevěříš.
    Já bych viděl prostor na redukci osnov možná až o 90% balastu. Cel0 postavené na tezi, že nutno učit co skoro, dokud se mozek vyvíjí a dobře učí.
    Pak se objeví studie, že se děti líp učí, když můžou přijít do školy později. Namísto toho, aby se posunula škola o hodinu systém zhodnotí tuto studii a rozhodne se nic nezměnit :)
    TILOPA
    TILOPA --- ---
    JUNIPETRUS: Kdyby banka pujcovala penize z "niceho" jak tu tvrdis stale dokolecka, jak je mozne ze vubec kdy jaka banka mohla a muze zkrachovat, dostat se do ztraty ? Kdyz dle tve teorie by si ve sklepe vzdy dotiskla tolik, kolik by prave potrebovala ?
    HUGO
    HUGO --- ---
    JUNIPETRUS: předpokládejme, že to už všichni pochopili, nebo mají alespoň určité ponětí, co s tím dále?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    GORG: Ale naucit citat uz dieta treba, tak isto naucit zaklady pocitania, atd. Ak dovolis, dam ti iny pohlad na zaklady rozhlad - ked som bol krpec, tak som literaturu prilis neobluboval. A az par rokov neskor som prisiel na chut velkym romanom a "vaznej" literature. Ak by som nebol dokopany do tejto skusenosti, tak by som mozno nikdy to caro neobjavil.

    Zakladny rozhlad ma niekolko funkcii - jednak ti ukaze oblasti, ktore napr. ramci rodiny nemusi mat kazdy pokryte. Tiez su urcite oblasti, ktore ja povazujem za spolocenske minimum - napr. percenta a fcie v matike. Tie su uplne elementarne pre aku - taku ekonomicku sposobilost. Zaklady biologie, hlavne co sa tyka reprodukcie tiez su v zivote dost podstatne. ;) A potom je tam kopa veci, ktore kazdy povazuje za balast - len ako sa ukaze, kazdy vidi ten balast inde. Vacsina deti netusi co nakoniec budu v zivote robit a ziskany zaklad im casto umozni ist aj necakanym smerom. A hlavne uprimne - tan co nedokaze skoncit ZS je bud uzasne genialny a hrozne sa nudil, alebo totalne v dalsom zivote nepouzitelny.

    A ako som uz pisal - na ZS sa neucis integrovat a na SS tiez moc nemusis - staci si vybrat remeslo co to nepotrebuje a mas vystarane. Nevravim, ze by skolsky system nemal byt flexibilnejsi, ale mna skor naopak hrozne bavia ludia co rozpravaju ako su deti pretazovane a ako chybaju moderne technologie v skolach. Moznosti ako studovat su prave momentalne z celkovej historie uplne nevidane a vacsinu modernych technologii vytvorili ludia, co nemali k dispozicii ani to co sme mali my. Nie je skor toto trosku komicke?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    JUNIPETRUS: A ja by som sa rad dopracoval k tomu, aby si normalne odpovedal na otazky, inak sa nemame o com bavit. ;) Hat nemozeme mat vsetko.

    Problem je totiz ten, ze sposob ako na zaklade rovnakych udajov chapes system ty a iny ludia je dost odlisny.

    Moj pohlad - ano banky na zaklade vkladov poziciavaju viac penazi ako realne bolo vlozenych. Podstatne je, ze sa to deje na zaklade vlozenych penazi a podla jasnych, verejnych a kontrolovanych pravidiel. Vacsina ludi nepozna kvantum dohodnutych pravidiel, ale to neznamena ze su nutne zle, alebo nepriaznive. Celkovy mechanizmus je spekulacia, ktorej rizika si banka snazi kontrolovat (a preto nepozicia uplne kazdemu, pripadne vyuziva pravne kroky pri nesplacani). To ze sa dlh po zaplateni znuluje a navyse ostanu len uroky mi pride uplne normalne a nevidim v tom ziadnu systemovu chybu. Tie uroky prisluchaju banke za to, ze znasa riziko spekulacie a cast z nich ide aj na konto klienta - tj. ma sice maly ale aspon nejaku podiel na spekulacii.

    Su tu urcite aspekty, ktore su mozno zaujimave - aky dopad ma tato dostupnost uverov dopad na celkovu cenotvorbu. Ale z hladiska samotneho systemu tam nevidim nejaky esencialny problem vo fungovani.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SEAMON:
    Nevim, k cemu ty se tu chces dopracovat, ale ja bych se pro zacatek dopracovat k tomu, aby vsichni pochopili jak funguje soucasny bankovni system, co jsou penize, a jak vznikaj a zanikaj

    GORG
    GORG --- ---
    Kdysž pak slyším, že by každý měl mít určitý "základní rozhled", tak mi právě cuká ten koutek na rtech .) Common knowledge nepotřebuješ učit. A aby někdo potřeboval školu, abys mu vysvětlil, že byla 2. světová válka? Kdo na to potřebuje školu, tomu stejně moc nepomůže. Představa, že se tím zabrání opakování (historie) mi připadá tak nějak dětsky naivní.
    GORG
    GORG --- ---
    SEAMON: Na jednu stranu je to OT, nicméně ty říkáš podfinancované, přitom by se imho dalo mnoho naopak ušetřit rušením povinné osnovy. Na co učit každýho integrovat? Nebo vyjmenovat všechny typy šutrů a motýlů. Ono pak není divu, že nejsou pak prachy na NZP, když se řeší blbý problémy blbě. :-)
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    JUNIPETRUS: Pozri - vec je jednoducha, bud sa peniaze v banke tvoria podla urcitych pravidiel, alebo nie. Ak nie - tak je uplne jedno kolko ma banka na ucte a pozicat mi moze aj tak.

    Ak ano - tak mi banka, pozicat... no?

    Alebo neodpovedaj a prosim definuj co je na tom systeme zle. Ved ho oponujes - to mi nevies jasne napisat, ze toto TU je zle? Lebo to potom vyzera, ze vlastne nevies co je zle a to potom nema zmysel sa bavit, lebo sa k nicomu nedopracujeme.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SEAMON: jakej ucet mas na mysli?
    Co kdyby se uvedl priklad s realnou bankou?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    JUNIPETRUS: Takze.. Ak mame banku, ktora ma na ucte 0 - kolko mi z toho uctu moze pozicat? Ja viem, ze sa to tu uz niekto pytal, ale co narobim.
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    GORG: Ono toto s NZP nema moc spolocneho realne. Deviaty rocnik je proste blbe riesenie na blby problem (vlastne az doslova). Ked sa realne pozrieme na obsah uciva na ZS a to, ze mame realne jedincov, ktory tieto temy proste menatalne nedaju, tak je to na zaplakanie.

    Problem je ten, ze v ramci tohto riesenia trpia ziaci, ktori sa realne dalej dostanu. Tj pre tychto ludi by sa ten cas dal vyuzit ovela lepsie. Len nato musi byt urcita vola politikov. Ale debata o skolstve - ktore aspon u nas je dlhodobo podfinancovane a o tom, co by slo spravit lepsie - ta by bola nadlho a totalne OT.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SEAMON: takze taky veris, za banka pujcuje penize, ktere ji pujci ostatni lidi. A vis, ze deti nosi cap?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    JUNIPETRUS: Zmluva s bankou standarne znie tak, ze "tvoje" peniaze defakto v banke neexistuju. Peniaze, ktore vlozis su jej a ona v ramci tvojho uctu eviduje to, ze ti dlzi to co tam vlozis. Tj. nie nepoziciava vklady vkladatelov, lebo sa to tak vobec neeviduje. ;) Zaroven vsak plati, ze ak ja nevlozim peniaze do banky, tak na zaklade tychto penazi ona nemoze nic pozicat.

    V com je teda problem systemu? Ked tam je nejaky zasadny problem, tak ho popis.
    GORG
    GORG --- ---
    Pokud jde o to, aby na děti někdo dohlížel, tak kvůli tomu nebudu vytvářet další ročník :-) Na to stačí koncentrák, školky, družiny, skaut nebo jak píšeš ta stáž ve firmách.
    Podobně s letní/zímní čas. to je jako žít v blázinci :-) Prostě bych asi hodně věcí dělal jinak a to "seriozní" mi často přijde komický .) Někomu zas to NZP. Mně to přijde rozumější než to, že politici řešejí plenkovné, protože plenky a jejich danění hýbou světem
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SEAMON: souhlasis tedy s faktem, ze banky nepujcuji vklady ostatnich vkladatelu?
    GORG
    GORG --- ---
    SEAMON: No ve výsledku jsou to vyšší náklady na rozpočet. Svobodní byli třeba pro zrušení 9ky.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SEAMON: s cim tedy nesouhlasi co jsem napsal?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    JUNIPETRUS: Eee... nie nepytal. ;) Inak je fascinujuce ako z jasne definovaneho a pomerne primitivneho systemu selektivne ignorujes veci, ktore ho tvoria aby si dospel k svojim interpretaciam.

    M1 su z hladiska ekonomiky bank rozne formy dlhov, ktore su reprezentovane penazne. Ved to, ze tie "peniaze" su znacene M1 samo o sebe naznacuje, ze su odlisne od M0.

    Chapes, ze ak keby banky nepouzivali frakcne bankovnictvo a poziciavali realne peniaze svojich klientov, tak by to stale boli realne dlhy?

    To spolecne s pozadavkem na placeni uroku vytvari vsechny tzv. ekonomicke krize a problem zadluzovani statu.

    A teraz mi este povedz, ze tie peniaze na splatenie uroku neexistuju a mame to jasne...

    Bohuzel, spousta lidi, vcetne Fionara a Bennyho stale veri tomu, ze banka pujcuje penize ostatnich lidi.

    Neviem ako ostati ludia, ale Fionara a Benny si to jednoznacne nemyslia a je to dost zjavne.

    Ale poprosim ta - sformuluj konkretne, co je frakcnom bankovnictve zle, tj. co je ten problem, na ktory poukazujes.
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    GORG: Vies.. najprv som zacal realne na toto nieco pisat, ale nie. Tvoja predstava podstaty studia Teorie mnoznin sa zjavne hybe niekde uplne inde ako je standard. A predstavy o vyucovani matematiky su natom podobne.

    U nas sa 9 rocnik vytvoril ciste koli tomu, ze sa tym naplnila "dlzka" povinnej skolskej dochadzky. Tj. nevznikala situacia, ze sa dieta niekam muselo dostat po 8mom rocniku - tj. bud na nejaku SS, alebo zostalo na ZS a terorizovalo nizsie rocniky. Skratenie dochadzky by bolo asi realne lepsie, len to by zas narazalo na xy inych zakonov. To, ze to je realne blbe riesenie to je druha vec. Mozno keby 1/2 roka zaviedli ako stazovanie v nejakych firmach a druhu 1/2 pripravu na primacky, tak by to aj zmysel malo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam