HANT: v prodeji semen má největší marketshare, nějakých 23% trhu, nejspíš kvůli RoundUp-ready variantám.
ale tohle mi příjde přehnaný.. je fakt že velká část druhů semen který se prodávají jsou hybridní (například kukuřice, brukvovité, lilkovité..), a je nutné je kupovat každý rok, ale ikdyž se to hodí do krámu těhdle firem, tak jiné řešení není díky aktivistům průchozí (..GMO)
u hybridů bude skoro vždy potřeba kupovat semena, z podstaty hybridl se totiž výhodné vlastnosti nepřenesou na potomstvo, obvykle kvůli rozdílným množstvím chromosomů.
předpokládám že si tu 'skvělou' novou brokolici patentovali, ikdyž není transgenní, patentem bude chráněná 20 let, poté můžeš začít vyrábět stejný semínka a prodávat je pod jinym názvem (jména si taky všichni chráněj)
tohle by samozřejmě vůbec nebylo nutné kdyby se ty změny v genetice změnily přímo v kytce, ale díky aktivistům to nejde.