• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SVANDomácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
    Připravila Vás škola na život?

    Diskuze není o tom řešit jestli doma učit a nebo ne,
    ale jak to dělat správně
    a taky všechno kolem, co se dá k domácímu vzdělávání přibrat,
    aby to ve výsledku stálo za to
    rozbalit záhlaví
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: hele a nehrabe ti obcas z toho byt non stop tolik let se svym jednim ditetem? :D Tohle si, uprimne, i kdybych nekdy mela tu moznosti s ditetem zustat doma a nemuset chodit do prace, nedokazu uplne predstavit. Jak moc je to pro ten vztah zdravy, byt porad spolu.
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: Chci dokud to bude mít smysl, jakmile uvidím, že to chce nabrat třeba jiný směr, tak to uděláme klidně i jinak.
    Ovšem zatím se jiný směr ani lehce neukázal :)
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: jj, to zni rozumne, si tu hranici pohlidat. chces home schoolovat cely prvni stupen vlastne?
    SVAN
    SVAN --- ---
    SVAN: "potřeba to znát" naráží tu na sebe víra v to, že si dítě najde to co potřebuje znát v momentě kdy to potřebuje, s požadavky systému, školy a přezkoušení.
    To je samozřejmě to co svazuje mě jako rodiče a pak je tu i otázka toho co už ze zkušenosti člověk ví, že je dobré znát a pokud zrovna se to nedaří předat zábavnou formou, dojde i na tu nezábavnou, ale pořád věřím, že to není na škodu.
    Minimálně také pro to překročení nezábavných začátků, než se začne dařit a to je znát i na ostatních aktivitách - akrobacie atd.
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: Souhlas. Ač neustále hledám tu hranici, protože né vždy se podaří věnovat se učení, tak zábavně jak by to mělo být, věřím, že situace, kdy se Denis neučí všechno jenom dobrovolně a s radostí, ale proto, že je potřeba to znát, mu v budoucnu budou dobré, alespoň k tomu, že bude schopen překousnout (v rámci zdravého rozumu samozřejmě) i situace v práci a ve škole, které by jinak okamžitě odpískal, vzdal, odešel :) Ta hranice je hodně tenká a nad tímhle se asi nejvíc doma při učení pozastavuji.
    KAI
    KAI --- ---
    Co vás v alternativní škole nenaučí | Vzdělání - RESPEKT.CZ
    http://respekt.ihned.cz/vzdelani/c1-63742370-co-vas-v-alternativni-skole-nenauci
    SVAN
    SVAN --- ---
    DOKKTOR: já z toho současného vývoje tak nějak vyciťuji směřování do ......
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    SVAN: no taky su zvědavý, kam se to v té budoucí pětiletce posune. to už mě to i to bude víc zajímat ;) z toho současného vývoje tak nejak vyciťuju směřování k americkému typu - všichni dohromady a naučte se spolu kooperovat.
    SVAN
    SVAN --- ---
    DOKKTOR: Ano, o tom se mluví hodně, ale v reálu ... mám kolem sebe oba případy talentované dítě i dítě které potřebuje opravdu pomoct a zatím, to talentované dítě jeho máma, která nikdy pro domácí vzdělávání nebyla, prostě z té školy sebrala a učí ho doma, nic jiného jí nezbylo :D
    Bavím se samozřejmě o prvním stupni, dál moje osobní rodičovské zkušenosti ještě nesahají :)
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    SVAN: ad individuální plán - zrovna včera sem chytl v nejakém zpravodajském okénku na čt24 reportáž o tom, jak mšmt buduje koncepci individuálního přístupu pro talentované děti, a jako že je to velká priorita ;) (samozřejmě hlavně technické obory ;)
    mmj tady o tom taky píšou http://www.msmt.cz/ministerstvo/strategie-vzdelavaci-politiky-2020
    tady je ta repka
    Události — iVysílání — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/...8-udalosti/215411000100325/obsah/389996-rozvijeni-prirozeneho-talentu
    SVAN
    SVAN --- ---
    Tohle, ale funguje. Například na Havlíčkové náměstí, už takhle, s dětmi, které to opravdu potřebují, pracují, ale diktovat to všem. je opravdu zase úlet.
    Já jsem teda vděčná za to, že si Denis mohl ve školce kdykoliv říct, že dneska tam jít nechce a vyrazili jsme někam z města na výlet a to měl ještě zlatou školku, kde je opravdu neobtěžovali s ničím jiným, než s hraním a tvořením. Jsem vděčná za to i teď ve druhé třídě co je doma, že má maximální prostor být dítětem a toho žáka má jako vedlejšák a i tak mu to jde skvěle.
    Jaké učební pomůcky v pěti letech? V pěti letech mají být pro dítě učební pomůcky, les, stromy, zvířata, parky, hry, ostatní děti, dospělý a svět kolem.
    Jsou tady mnohem větší problémy třeba s individuálním plánem pro děti ať nadané nebo naopak, které ve školách nefungují a místo toho se zase vymyslí nějaký bič na všechny :)
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    KATIA: jo, jak říkám, individuální práce s rodina ze zkušeností funguje, ale je to náročný a kapacity nejsou (a to "kdyby" je imho strašně daleko a nereálný) a pro systém je asi jednodušší něco nařidit plošně. To nehodnotím, jen konstatuju.
    KATIA
    KATIA --- ---
    ALDEMIK: v předškolním věku pokud vím chodí cca 90% dětí. ty důvody proč nechodí podle mě asi nikdo moc nesleduje, ale řekla bych, že jich bude xy - od prostého "není to důležité", je to daleko, nemáme peníze po preferujeme mít děti v rodině, jak dlouho to jen jde atp.

    SEBIEN: myslím, že tam píšou, že by to bylo provázené dotacemi na navýšení kapacit (že je to nějak nenapadlo dříve nechávám stranou). IMHO by spíš měli řešit, ať jsou dostupné školky od dvou, pro ty, co to chtějí/potřebují. a ať se pak pracuje s individuálníma rodinama - třeba člověk v tísni se hodně teď zaměřuje na vzdělávání ve vyloučených rodinách a místo dalšího rozvoje teď řeší, aby vůbec s ohledem na legislativní změny, mohli fungovat... kdyby se dotace nasměřovali tam, kde se už snaží pracovat s celou rodinou, tak by to myslím mělo větší smysl.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    SEBIEN: Ono statisticky alespoň před pár lety, když ještě nebyly zavedené lesní MŠ a podobně, chodili předškoláci do školky téměř všichni s výjimkou těch, co by to nejvíce potřebovali (zjednodušuju, ale ne moc).
    Od té doby se ale situace změnila, existuje dost alternativ, které nejen že stát nic nestojí, protože na ně nepřispívá, ale navíc jsou často i kvalitnější... zajímalo by mě, jestli existuje statistika, kolik dětí nechodí do MŠ a z jakých důvodů a jestli chodí někam jinam. Nevíte někdo?
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    INUSHKA: vidíš, já si jen přečetla titulek a perex a na první pohled bez přemýšlení jsem to vzala jako potenciálně rozumný návrh aspoň nějak zkoušící řešit, jak ulehčit vstup do normální školy třeba romským dětem. Ano, nakazuje to něco všem, ale ono se s tímhle blbě pracuje, protože se moc nedá definovat, že je to povinný jen pro Romy nebo "sociálně znevýhodněné". Tohle by bylo pro systém schůdnější než individuální podpora těch rodin, která sice funguje, ale obvykle na to není kapacita. Ale nedošlo mi, co všechno to může znamenat na druhý straně, včetně toho, že pak zřejmě nebudou ve školkách místa pro tříleté atp.
    Ale asi neumím říct, jestli je to komplet hovadina, to bych musela vědět víc a trochu víc přemýšlet..
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    O tomhle nejnovějším návrhu našeho pana ministra jste už slyšeli?

    Ministr školství navrhl povinné předškolní vzdělávání od pěti let - iDNES.cz
    http://zpravy.idnes.cz/...skolni-vzdelavani-od-peti-let-1fh-/domaci.aspx?c=A150323_124441_domaci_kop

    Budeme dokládat učební pomůcky a svoje vzdělání, abychom nemuseli děti dát do školky... Vlastně chce zavést povinnou školní docházku od pěti let :-/
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KAI: super. pojmenovalo mi to, proc skoly povazuju za hodne tezko reformovatelne
    KAI
    KAI --- ---
    nesouvisi to sice 100% s tematem, ale rikala jsem si, ze lidi tady by to mohlo zaujmout

    Ondřej Šteffl: Sonda do duše českého kantora (a jeho žáka) | HlidaciPes.org
    http://hlidacipes.org/ondrej-steffl-sonda-do-duse-ceskeho-kantora-a-jeho-zaka/
    SVAN
    SVAN --- ---
    Domácí vzdělávání mi dalo ambice myslet výš, říká student Šimon Flegr
    http://www.munimedia.cz/...omaci-vzdelavani-mi-dalo-ambice-myslet-vys-rika-student-simon-flegr-8322/

    Klučina popisuje problém který si moc dobře uvědomuji a dá se zahrnout do mnou už nenáviděného výrazu "socializace" :) že mu chybělo to společné po školní potulování městem.
    Které i pro mě znamenalo nádherné období objevování při hrách uprostřed Žižkovských dvorů.
    Kroužky super, ale je to pouze na chvíli a není tam to propojení (pokud teda společně rodiče nechodí z kroužků domů a navzájem si nehlídají, což u nás naštěstí funguje)
    Vyřešilo se to tím, že se přesouváme za město a Denis už se krásně naučil kdykoliv jsme na chatě, odejít a vrátit se za půl dne :) kdy posbírá sousedovic děti a zmizí v přírodě, na cizí nevyužívané zahradě a na poli. Tohle uznávám je potřeba nějakým způsobem dítěti umožnit.
    JOKEHANA
    JOKEHANA --- ---
    ZTRATILA JSEM NÁPAD
    Jsem studentka pražské umělecké vysoké školy a ZTRATILA jsem nápad na svoji klauzurní práci, jejíž výstupem bude výstava.
    A tak vás touto cestou žádám, zda vás napadl, napište mi o něm prosím a pokud ne, pošlete mi jakýkoliv jiný - (médium není definované - od malby, přez fotografii po video) - MŮŽE TO BÝT COKOLIV!
    Pravděpodobně budu losovat a vybraný NÁPAD ZREALIZUJI a na konci letního semestru vystavím v pražské galerii.
    A přepadeného ráda pozvu na vernisáž.

    Nápady prosím pište na email: napadnuti@email.cz

    Budu se těšit, děkuji mockrát - s pozdravem Hanka
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    Domácí vzdělávání vs. tradiční škola - pár zajímavých faktů z USA - SvobodaUčení.cz
    http://www.svobodauceni.cz/clanek/homeschool-vs-school
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam