• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SVANDomácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    KACHNIK: A jak vam to jde? Ucite se jenom doma?
    Ja pro svoje deti potrebuju predevsim ten kolektiv, o to uceni az tak moc (zatim) nejde.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    KACHNIK: jako ja chapu, ze si odhlasujou nejakou dobu s technologiema. Tak to i je. Na druhou stranu je to placena sluzba, mobil si decko muze vzit doma, kvuli tomu mu nebudu platit lidi, kteri maj nabizet ruzny vzdelavaci aktivity. Krouzek programovani by byl neco uplne jinyho, ze jo.
    Predstavovala jsem si to tak a bylo to predstaveno tak, ze tam cely den bezi vyucovani, ruzny hodiny a krouzky a deti si svobodne volej, co budou delat a jestli vubec. Dokonce maj i prichod a odchod podle sebe, takze nekdo muze bejt ve ctvrt na pet jeste nabitej a rad by se ucil. Mimochodem i mezi desatou a jedenactou tam vidam prazdnou tridu, kde ma probihat cteni, pocitani atd.
    Kdyz jim tam k tomu das mistnost s bonbonama, tabletama a pohadkama, tak to imo fungovat nebude, protoze to jsou veci s navykovym potencialem a i dospeli maj problem takovejm vecem odolavat.
    Vychazky jsou jina vec, ale vypada to tak, ze snaha deti k vychazce namotivovat moc velka neni. A ani to neni tak, ze by nekdo ven sel a nekdo ne.
    Ale ok, to jeste beru, je to primarne skola a ne lesni skolka.

    Pruvodci i rodice jsou nastvani, ze moc nefunguje komunikace s vedenim, ze za zvlastnich okolnosti ze dne na den odchazej pruvodci a tak. Podle me maj problem, ze maj malo lidi, personal se hodne strida, krouzky nekdy jsou, nekdy nejsou...
    Od zari se cast pruvodcu trha a zakladaj jinou skolu, tak uvidime.

    Svoboda je narocna, to je pravda.
    Ja jsem to mozna pochopila spatne, ale nechci detem platit hlidarnu, kde lezej v mobilu nebo koukaj na pohadky (coz uz tam taky minimalne jednou probehlo). To muzou zustat doma a z my strany tuhle moznost volby maj. Kdyz dcera stoji pred rozhodnutim pohadky nebo skolka, tak voli jednoznacne skolku, coz jsem rada a je to to, co jsem chtela.

    Mozna jim krivdim, nejsem tam cely den a mozna fakt jenom vzdycky nahlidnu v blbou chvili, kdy se tam nic nedeje.
    KACHNIK
    KACHNIK --- ---
    KOTENCE: Mě by zajímal důvod rozčarování. Chápu to, když děti hlasují a nemají ponětí o čem. Že průvodce není úplně spokojen a ventiluje si to ven, není úplně profesionální, ale o ničem to moc neznačí. Takhle z venčí, neznalá poměrů bych usoudila, že jim někde pokulhává komunikace a netroufla si to svalovat na jednu stranu. Zbytek nechápu. Jakože to má bejt svobodná škola, ale ven prostě půjdete, mobily odevzdáte u vchodu, karty budete hrát všichni a budete se u toho tvářit šťastně a svobodně, jelikož šikovný průvodce všechny skvěle namotivoval? Nechci rejt, zaujalo mě to. Mám v DV tři a fakt si nedovedu představit je ve čtvrt na pět páčit k nějaký řízený činnosti, když chtěj čučet do monitoru v zaprděnym pokoji. Navíc by to dokázal jenom někdo s hodně lukrativním úplatkem nebo nadlidskými schopnostmi.
    KLEVKA
    KLEVKA --- ---
    KOTENCE: tyjo, to zni fakt desobesne...treba odpocivaj po celodennim ruchu (+: svoboda neni uplne jednoducha....
    JANCAA
    JANCAA --- ---
    KOTENCE: Tyjo, to je škoda, že to nefunguje :-/... bohužel tyhle nefunkční "svobodný" projekty pak akorát kazí pověst ostatním podobným školám...
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    Uf, ty jo. Svobodna skola ted ve ctvrt na pet: 8 deti, 5 cumi do mobilu, jedno si hraje samo a dva pruvodci hrajou karty s nasi petiletou a jednim pubertakem...
    Vydejchanej vzduch.
    ...
    Ach jo, uz to tu nebudu psat. V dubnu koncime, bohuzel, to fakt nejde. (Navic se stehujou a zdrazujou.)
    KLEVKA
    KLEVKA --- ---
    ahoj vespolek, treba vas bude zajimat! jarni rovnodennost , oslava jara a lidi sympatizujici s domskolactvim, kteri tahnou svou skolku...
    Slavnosti :: Lesni-kvitka
    https://lesni-kvitka.webnode.cz/slavnosti/


    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    Ach jo, Svobodní škola...
    Poslední dobou se dozvídám samý blbý věci. Děti v předškole vůbec nechodí ven. Na podzim o tom samy hlasovaly, teď už ani nehlasují. Tým řešení konfliktů nějak vůbec nefunguje a i průvodce Martin si trochu stěžoval, že nesouhlasí s pravidlama školy. Děti hlasují nepoučený, mnoho hodin denně čumí do tabletů a mobilů :-/
    A co mě nasralo nejvíc, teď dvakrát dětem v předškole pouštěli pohádky! (Říkala dcera, takže se ještě přeptám.)
    LAMIA
    LAMIA --- ---
    KOTENCE: u nás v Zemi v Řevnicích chodí děti běžně 3 až 4 dny v týdnu. Nikdo nechodí ani pět myslim.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    Ahoj,
    Nase starsi ukrutne moc potrebuje kolektiv deti, takze ted v zari nastoupi na dva dny v tydnu do Predskoly pri Svobodny skole v Praze.
    Byla tam ted prvni den na zkousku a prisla nadsena, ze tam chce chodit porad :-)

    Mate zkusenost s nejakou svobodnou alternativni skolou a dochazkou jen par dni v tydnu?
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    spoluporadam setkani v brne, kdyz by nekoho zajimalo (besedy se znalci)

    https://www.facebook.com/events/1723003497780367/
    KACHNIK
    KACHNIK --- ---
    SVAN: Třetí a první třída. No a furt se to mění, jak děti rostou, jak máme náladu. To by asi člověk musel být robotem aby si v první nasadil plán a tempo a dal to každej rok stejně :).
    SONYAH
    SONYAH --- ---
    KOTENCE: rozhodne se o vysledky podelim..
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    SONYAH: Doufám, že sem pak hodíš výsledky! Tohle je u domškoláků celkem téma.
    SONYAH
    SONYAH --- ---
    Zdravím všechny domácí učitele!
    Měla bych prosbu, jsem studentkou psychologie a píšu diplomku na socio emoční kompetence dětí vzdělávaných v domácím prostředí. Obracím se tedy na Vás, jelikož sháním respondenty.
    Jednalo by se o rychlé vyšetření dítěte socio emočními subtesty z Inteligenční a vývojové škály (IDS), v případě dětí starších 10-ti let pak subtesty z NEPSY II, dále budou děti vyšetřeny pomocí podnětových fotografií a následně budou odpovědi analyzovány Škálou sociální orientace (SOS). Součástí vyšetření je i semistrukturovaný rozhovor s vyučujícím rodičem.
    Nejedná se o vyšetření inteligence, nebo vědomostí dětí, jde mi zejména o sociální kompetence, tj. sebeuvědomování, seberegulace, sociální cítění, vztahové jednání či schopnost dětí orientovat se v emočních výrazech druhých lidí.
    Děkuji za pozornost, kterou věnujete tomuto příspěvku.
    SVAN
    SVAN --- ---
    Nejspíš ano, zatím se mi nezjevila jiná možnost. A popravdě s každou třídou mi připadá, že důležitých informací pro život odpadá :)) ač by to mělo být obráceně, tak v první třídě jsme byli největší dříči ze všech co jezdili na přezkoušení a postupně jsme zvolnili a teď v páté třídě je to zatím pro nás nejlehčí ročník.
    FOXA
    FOXA --- ---
    KOTENCE: jestli vše dobře půjde, reálně to zvažuji pro (teď teprve půlroční) dceru. Také uvítáme všechny informace a zkušenosti.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    SVAN: Ty jo, uz patou?! A jedete dal?

    My se teprve chystame, takze jsme byly na par srazech a snazim se zorientovat, jak se to teda dela s tim kolektivem :-)
    Kazdopadne rady pozname vsechny domskolaky i ty budouci!
    SVAN
    SVAN --- ---
    Krásný den Vám všem.
    Tak by jsme si mohli trochu sesumírovat kolik dětí je doma a jak to u vás vypadá?
    Komu z vás se podařila ideální domácí pohodička a kdo jste musel v průběhu změnit snad všechny původní představy. Mě se pochopitelně týká ta druhá varianta, ale nijak to neznamená, že by to změnilo mé rozhodnutí učit doma.
    Právě končíme pátou třídu (končíme protože se blíží jaro a to už se chceme věnovat jiným věcem než škole :) je tady někdo kdo už má taky pár let za sebou?
    KACHNIK
    KACHNIK --- ---
    CICHLASOMA: Sama vím jen o Březové. Pro informace o dalších školách bych kontaktovala asociaci DV.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam