No, popravdě jsem to nečekal, ale je to dost dobrý. Předem teda vytknu neduhy tak typické pro hry z českých luhů a hájů.
Optimalizace - cutscény mi někdy jedou na 20 FPS, ve hře mám 40 - 60 FPS, občas se pomalu načítaj textury, ale je to přežitelné.
Animace - je to prkený, state mashina občas způsobuje cukání postav mezi animačními stavy, někdy až tak, že tam chybí jakejkoliv přechodovej mezistav.
Celkově je to po technické stránce trochu nedotažené. Překvapivě jsem zatím nenarazil na nějaký game breaking bug. Jednou se mi zasekl kůň ve cvalu a nechtěl zastavit, pomohlo rychlé cestování. Semtam skrz mne prochází postavy, ale OK, to zkousnu. A pár postav nepřehrálo audio stopu rozhovoru.
Naopak je super to, v čem česká studia excelují - world / level design. Celé to prostředí je prostě krásný, uvěřitelný a baví mě jen tak se projíždět na koni krajinou.
Příběhově je to zatím top, líbí se mi to, baví mě to, dává to hlavu a patu. Nemám vůbec tucha, jak daleko jsem, ale nechci, aby to skončilo. :) Co se mi taky hodně líbí, je to, že questy jdou plnit různými způsoby, stačí se trochu zamyslet a je to. Obecně mám z toho světa pocit autenticity a logiky.
Soujový systém je teda dost netradiční a stále s ním mám problém, občas nějak blbne přepínání protivníků (nebo to dělám blbě) a pak mě někdo ukutá zezadu, zatímco jsem navázanej na jiného a nelze se otočit, nebo tak. Nějaká komba ještě absolutně nedávám a obecně jsem lama. S lukem už je to lepší, tam mám pevnější ruku.
Vůbec jsem ještě nestihl vyzkoušet bylinkářství, ale chystám se na to, tak třeba ještě poreferuju. Tady moc znovuvynalézání kola neočekávám, takže snad klasika. S tužšíma bojema už bych byl rád vybaven lektvary, abych se nemusel kolikrát složitě jezdit vyspat, než naberu zdraví.
Páčení je na myši peklo teda. Na gaypadu mi to taky moc nejde.
Líbí se mi, jak je řešené jídlo a chlast, přežranost a kocovina.
Některý questy / události jsou fakt sranda, jindy je to naopak dost hustý a krutý. Proběhlo už i pár šukaček, který jsou řešený vkusně.
Systém poškození a oprav je taktéž fajn, dává to smysl. Co mi zatím moc nejde, je broušení meče.
Na RPG je trochu nezvyk relativně malá kapacita inventáře, ale naštěstí to řeší kůň. A to je fajn, protože mi vždycky u RPG připadalo přepísklý, že s sebou taháš tunu věcí, jakoby se nechumelilo.
Co mě dostalo je, že na jedny tužší nepřátele (chcípl jsem při prvním encounteru) stačilo počkat do půlnoci a pak je pobít ve spánku neozbrojený. Super!
Takže kolem a kolem, zatím dávám 9 / 10. Finální verdikt, až to dohraju.