• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    Tipy, triky a vše ostatní ohledně RC Quadrokoptér, létajících RC modelů osazených čtyřmi motory. Rady při nákupu zařízení a příslušenství. Quadrokoptéry s kamerou - vlastní ukázkové fotky a videa.
    rozbalit záhlaví
    SKID
    SKID --- ---
    SKID: teď nevím, za co ten mínus. Já ten web neznal a přijde mi to dobrý. Takže díky za něj...
    000
    000 --- ---
    Drone-hacks.com
    SKID
    SKID --- ---
    QWWERTY: hustý
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    SKID: problem s GPS, obzvlast na severu polska, by me vubec neprekvapil. cokoliv blizko kaliningradu je spatne - https://gpsjam.org/
    000
    000 --- ---
    Prosim vas, jak u dji fpv nastavim (zrusim) omezeni dostupnosti?Jako vysku myslim.
    SKID
    SKID --- ---
    MORPHLER: to tam zrovna všechno je. Možná problém s konektivitou nebo GPS u té mapy, třeba nějaké rušení? Nevím, zkus to za jiných podmínek a uvidíš, no :)
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    SKID: dik. ja nemel moc pocasi, tak jsem letal jen trochu, ale na prvni dobrou sem mel pocit ze tam nefungovala mapa a neslo mi tam vyfotit sfericke panorama a nenasel sem tam kalibraci kompasu, jeste na to vice kouknu.
    SKID
    SKID --- ---
    MORPHLER: DJI Fly se používá ofiko už několik let (nemám pročko, ale Air2). Nevím jak u ostatních, ale já jsem s Fly úplně v pohodě.
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    mavic 2 zoom. od zari jsem nelital a ted na Vanoce v Polsku zase po case android Dji GO 4 apka nefugovala (pada pri spousteni) reinstal nepomohl. nasel jsem neco co se jmenuje Dji fly - drone camera a jako nouzovka to relativne fungovalo. nema nekdo nejaky lepsi tip?
    CUKI
    CUKI --- ---
    Tak možná to někomu pomůže. U starších stojů, které nemají label na dnešní kategorie se dá přes DJi nechat si poslat label na adresu:
    How to get the C0 label?
    https://support.dji.com/help/content?customId=en-us03400010084&spaceId=34&re=CZ&lang=en&documentType=artical&paperDocType=paper

    Tak jsem zvědavý.

    S C0 už nemusím řešit téměř nic. Tohle je zrovna jedna z věcí, které mě na té legislativě dost serou. Začal jsem létat 2 roky zpátky? Když jsem se chtěl prokousat legislativou tak jsem dostal informace co bylo, co je platné v té chvíli, co bude platné do budoucí změny legislativy po novém roce kde je vše jinak a teď je další zase poměrně zásadní změna. Pár měsíců po nové legislativě.

    Přitom nikde není zrovna dvakrát přehledně co a jak je. A jaká změna (při inkonzistenci) je nadřazená té druhé.

    Chápu, že pro někoho, kdo se tím živí a má čas na to se tomu věnovat to bude asi pochopitelnější. Ale mě přijde že ty změny nedávají vůbec smysl.

    Například pro mě se ta situace asi 3x změnila během jednoho roku? WTF? Platí to jen u náš či po celé EU?
    CUKI
    CUKI --- ---
    MERTLAS: Tak pořád tam máš LKR9 ne? Tedy lítáš na výjimku od GND. I když přesně nevím v čem spočívá. Přiznám se že mě nikdy nenapadlo řešit, protože v těchto lokalitách nelítám. A nové změny jsem si ani nevšiml,

    Chápu, že i starší mini původně C1 je už automaticky C0? A nebo pro to musím ještě něco udělat? Když je to v souladu s prováděcím nařízením EU je to platné jen u nás nebo obecně v EU? Já v CZ moc nelítám.
    Plánování letu v dronview jsem taky nikdy nedělal a popravdě tam nic nevidím ani od ostatních. Já hlavně nemám v CZ mobilní internet, takže těžko něco naplánuji, když dopředu nevím. To co popisuješ chápu asi z obou stran.

    Přiznám se že mě ta legislativa svými postupnými a nelogickými změnami přijde děsně nepřehledná.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    COMODOR_FALKON: pokud te to nezajimalo/nezajima, tak pak prosim netvrd nepravdy (zvlast lidem, kteri se teto cinnosti na denni bazi venuji uz pres dekadu :) ), pripadne se dovzdelej :) O vzniku EASA se mluvi jiz nekdy od roku 2014, prvni kroky se zacaly cinit rok pote... V omezenou platnost s prechodovym obdobim a mnoha vyjimkami zacala u nas platit na konci 2020 s tim, ze okamzite zacalo platit Opatreni obecne povahy vymezujici zonu LKR10-UAS jak jsem psal niz., ktere se od te doby nekolikrat menilo a soucasne zneni danych dokumentu najdes LKR10-UAS zde. Kdybys mel studijni zajem, tak se spousta dokumentu povaluje zde.


    CUKI: konkretne dost casto prave vnitrni Prahu (prakticky kazda zahranicni produkce chce zabery na Hrad, centrum, Malou stranu, Karluv most, Narodni divadlo, Vysehrad a podobny tradicni lokace), coz se lita prave nad Vltavou a velmi casto v LKP1. A jsou to zabery jak pro male produkce az po velky reklamni, pres hotely, serialy az po velky zahranicni filmovy veci, ale taky technicky zalezitosti (fotogrammetrie, ruzny inspekce atd)...

    Ta pravdepodobnost, ze bude dron registrovanej je vskutku velka, protoze registraci pro stitek a online test (kterej verim casto i zfixlujou, protoze otazky se moc nemeni a kolujou internetem a dokonce ze zacatku byli lidi, kteri ty testy za nekoho delali a nechali si za to zaplatit) si udela hodne lidi, ale drtiva vetsina neudela ten druhy krok a tedy nezadaji letovy plan do dronview at uz z duvodu, ze to jsou cizinci, co to neznaji, tak to ale jsou prave i cesi, kteri to taky neznaji a nebo to delat nechteji, protoze to je pro ne moc prace, boji se spehovani atd... ano ten nastroj taky slouzi k tomu, ze kdyz se stane nejaky pruser, tak se da dohledat, kdo v danem miste v tu chvili lital... Coz pokud nezadas, tak samozrejme nejde. Ono tedy v soucasne dobe vnitrni Prahu kadzy den monitoruje policie se svymi technologiemi a vidi prakticky kazdeho, kdo se tam pohybuje. V soucasne dobe vzhledem k LKP1 okamzite vyjizdely jednotky daneho cloveka sebrat... Konkretne zmenou rozmeru zony LKP1 k tomuto uz nebude dochazet a naopak tam zacne litat kdekdo. Coz je samozrejme v poradku vzhledem k legislative, ovsem muzeme diskutovat, zda je takto rozvolnena legislativa v poradku obecne. Jak jsem psal driv, tak na to mam svuj nazor, ze neni a ze by bez nutnosti specialniho povoleni ve mestech drony litat nemely...

    Kdyz kouknes ted do dronview, tak v Praze nejsou zadny naplanovany lety, coz je samozrejme mozny, ze tu nikdo litat nebude, ale kdyz si pujdem sednout na naplavku, Staromak a na tyhle exponovany mista, tak tam urcite za ten den par stroju potkame :) No a pak dronview temer nikdo neumi pouzivat. Ted jsem prosel aktualni zobrazeni a krom jednoho tam vsichni maj jebnutou kruhovou vysec pres pul mesta a jen jeden clovek si naplanoval plygon v miste, kde opravdu planuje litat...

    Dronu rozhodne pribyva a je jich cim dal vic a ano jsou velmi dostupny... Nikde nerikam, ze zmena zakonu mela na pocty nejaky vliv, takova data bohuzel nikde nejsou. Spis ten narust je ano pokrokem, zmensovanim stroju a predevsim jejich cenova dostupnost. Clovek si i driv rozmyslel, jestli si koupi stroj za desitky tisic (nepocitam dobu, kdy si ty stroje musel sam stavit a rvat do toho stovky tisic, kdyz s nim mohl legalne litat jen na poli a taky to nebylo tak jednoduchy ovladat. Samozrejme existovala mnozina lidi, co s tim litali jak dobytci. Dneska uz si to muze koupit (a ted to prezenu) bezrukej a muze s tim litat, protoze ho to samo sleduje aniz by musel neco delat... A jo Neo je docela scary vec, kdyz prochazis uzkou chodbou se zatackama a ono se te to drzi jako kliste :)

    Kazdopadne to je pokrok, kterej proste nejde zastavit a my se tomu musime prizpusobit :) Nastesti jak jsem psal niz, je velky rozdil mezi tim jen tak halabala litat od toho litat a natacet respektive natacet dobre technicky. Tam se oddeluje zrno od plev a tech plev je stale vic nez nas, kteri uz toho mame za sebou hodne. Jen se s tim pokrokem musime nejak poprat :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MERTLAS: svůj první dron Mavic Mini jsem kupoval k Vánocům 2019.
    Už v té době se mluvilo o dronařských průkazech a byly k dispozici postupně doplňované studijní materiály, jejichž obsah se víceméně shoduje s dneškem…

    Jestli před prosincem 2019 existovala nějaká jiná pravidla, to netuším a vlastně mne to ani nezajímalo a nezajímá.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MERTLAS: Hmm a jen co konkrétně natáčíš (respektive kde)? Ať si udělám trochu představu.
    Podle mě je to teď pro tebe trochu lepší. Protože je vyšší pravděpodobnost že tam bude ten druhej dron registrovanej. To e jich je tam víc je podle mě dáno spíše zvyšující se dostupností dronů. Ne až tak změnou zákonů.

    Já se tomu tedy nijak zásadně nevěnuju a nesleduju vývoj, ale přijde mi že ubylo dronů na místě kde být neměli. Ale možná se mi to jenom zdá.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    CUKI: Hele to neni strach 🙂 jen takovej povzdech, nesouci se uz z dob minulych. Kdyz si vedel, co mas delat, tak pro nas byl mnohem jednodussi a pro praci privetivejsi uplne puvodni system deleni na komerci a nekomerci a s tim spojene oddeleni tech, kteri mohli litat tam a tam. S tim se taky pojila mensi pravdepodobnost, ze kdyz si nekde takle v centru lital zakazku, tak ze by ti tam lital nekdo dalsi… a kdyz jsme tam meli povolen vic, tak nas tech aktivnich dronaru neni tolik, abychom se neznali a nevedeli, kdo zeovna co lita, takze jsme si vzdycky predem vykomunikovali, kdo kde a kdy a bylo to v cajku.
    Ted na zakazkach potkavame standardne tak dva tri stroje aniz by byly v systemu zaneseny 🤷🏻‍♂️ (v drtivy vetsine cizinci, ale i cesi, ktery stve jakakoliv administrativa i kdyz tak jednoducha jako dronview 🤦🏻‍♂️) a ve chvili, kdy ti ve vzduchu visi vyssi statisice, tak na to cely nahlizis trochu jinak, nez kdyz tam litas s nejakym Minim 💁🏻‍♂️.

    LKP1 byla takovej posledni ostruvek, kde kdyz si pracoval, tak byla mala pravdepodobnost, ze tam nekdo bude. A kdyz byl, tak do peti minut u nej byli policajti a clovek mel zas klid na praci 🙂 ted se budem muset o to vic ohlizet, jestli tam nekde nekdo neni.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MERTLAS: Proč bohužel, pro tebe je to přeci taky jednodušší ne? Většina lidí má stejně hračky jako já a s tím nic zásadního nenatočíš, infra to taky nemá. Tak čeho se bojíš? :-)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    COMODOR_FALKON: fakt píšeš strašný nesmysly, pokud si myslíš, že se dron policy nezměnilo od roku 2019. Změnilo se to snad nejvíc ze všeho, protože museli nějak optimalizovat nárůst dronů v oběhu.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    COMODOR_FALKON: no to ale nebylo v roce 2019 :) EASA a s tim i tebou popisovana pravidla pro A1/A3 prisla v platnost az na konci roku 2020 s tim, ze jeste do konce roku tusim 2023 si musel stale pro let v huste osidlenem prostoru mit jako pilot splennou podkategorii A2 respektive jako provozovatel si musel vlastnit kategorii specific a mit udelene OkP, nebot nadrazeny EASA bylo Opatreni obecne povahy, ktere tuto podminku defakto urcovalo, nebot byla vytvorena zona nad celym uzemim Ceske republiky, ktera toto umoznovala. UCL timto defakto obeslo EU v ramci moznosti vyjimek pro narodni geo zony. Puvodne to ovsem bylo mysleno napriklad pro narodni parky a podobne, ale cesky urednik nasel klicku. Nicmene po tom, co na ceske UCL prisel na podzim roku 2023 audit z EU byli prinuceni od roku 2024 upravit pravidla na soucasny stav. :) A tedy se od roku 2019 pravidla velmi zmenila :)


    ZSIS: je to tak :) proto rikam, ze si s tim nejak musime poradit a prizpusobit se. Nastesti velke mnozstvi mych klientu, kteri si bud mysleli, ze si budou veci litat sami nebo chteli najit levnou avsak nezkusenou konkurenci se vratilo, protoze zjistili, ze jedna vec je litat, druha je litat a zaroven natacet ba dokonce litat, natacet a natacet kvalitne :) A stejne tak spousta tech novych pilotu, kteri si mysleli, ze se s rozvolnenim budou uzasne zivit, zjistilo, ze to tak jednoduchy neni :) Inu je to stejny jako ve vsech oborech :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MERTLAS: Akorát že vůbec…
    Pravidla pro A1/A3 jsou stejná, jako když jsem si dělal průkaz…

    Tedy krom toho DronView pro hustě obydlené oblasti…

    Jediné, u čeho si nejsem jist, je změkčení na 5m od nezapojených osob při pomalém letu…
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    homecooking kills the restaurant industry.

    ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam