• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    GARDENROUTE
    GARDENROUTE --- ---
    Ostrovy Koh Rang and Koh Chang Islands, Thajsko
    Tak po nějaké době opět nějaké moje záběry ze vzduchu, tentokráte malý sestřih z toho mála vánočního a novoročního létání v Thajském zálivu, které se mě tam v prosinci 2014 a lednu 2015 podařilo.
    Nedávno jsem strávil Vánoce a Nový rok v dalekém Thajsku, a samozřejmě jsem sebou vzal i svého Ptaaka, pro nějaké air záběry z této nádherné země, do které se tak rád vracím (s Ptaakem poprvé). Takže několik informaci z létání v Thajsku, ale i praktických rad z cesty tam s RC koptérou v kufru.

    Ptaak se mnou již byl na konci r. 2013 na expedici v jižní Africe (viz má předchozí videa z S.A., Zimbabwe, Botswany a Namibie), takže jsem již zásadní věci kolem leteckého cestování s "malým špionážním zařízením" :-) měl celkem v malíčku. Letěl jsem opět s mými oblíbenými Emirates, zopakuji a shrnu jen pár důležitých info kolem cestování s LiPo "velkými" letadly:
    - Phantom opět cestoval v Duratool plastovém kufru, který má přesné rozměry pro kabinové zavazadlo (carry)
    - Emirates (i jiné významné společnosti) povolují na 1 osobu 2x náhradní LiPo baterie, omezeno na "100 watt hours per battery", max. 160Wh celkově (FAA a IATA předpisy)
    - měl jsem 4x 2800 3S LiPo (Dinogy 2800), tak jsem je rozdělil, 2x v kufru samostatně, 1 přímo v Ptaakovi, poslední kus měla manželka u sebe
    - přísně zakázáno je přepravovat náhradní LiPo baterie (kdy nejsou součástí přístroje) v zavazadlech, pouze jen v příručním zavazadle na palubě (!)
    - na všech bezpečn. kontrolách (tj. Praha, Dubai, Bankgok) se ptali mnohokrát, nemáme-li nějaké LiPo v zavazadlech, a pokud ano, musí jít do "carry"

    Emirates jsou velmi vstřícná a velkorysá letecká společnost, takže hlavní zavazadla 30kg na osobu, příruční 7 kg, ale nikomu nevadilo, že jich mám více, tzn. Phantoma v Duratoolu, potom ještě foto/video brašnu, která je moc nezajímala (obojí jsem měl já sám). Vím, že jinde to je dost drsné a tristní. U Emirates to je dáno hlavně jejich velkými letadly, vesměs B777-300ER a nyní i A380 (ze kterého nás v BKK takřka evakuovali !), s velkými úložnými prostory na palubě.

    Na všech kontrolách bez potíží, jen ještě na LVH v Praze chtěli Phantoma vyndat a ukázat, z bezpečáka na skeneru se ukázal nadšenec, který hned věděl, že ho mám nějak "modovaného", tak z toho na chvilku byla dobrá diskuze :) Potom již jen velká pohoda, ani v Dubai, ani Thajcům to nijak nevadilo, viděl jsem několikrát, jak na to na skeneru koukají a říkají "Phantom", takže proti cestě do Afriky již žádné excesy.

    Moje video - jsou to 4 různá místa, nejdříve pár záběrů z malého ostrůvku Koh Rang v mořském národním parku Mu Koh Chang National Park, nalézajícím se v souostroví na jih od ostrova Koh Chang, kde jsme se i potápěli a šnorchlovali. Další záběry jsou již z Koh Changu, to je 2. největší ostrov na jihovýchodě Thajska, hned vedle Kambodži. Natáčel jsem nad vyhlášenou "kokosovou" pláží Klong Prao, na východní straně ostrova jsem polétal nad zcela opuštěným majákem Salak Phet, a nakonec "na Silvestra" jsem ze vzduchu na samém jihu ostrova při západu slunce natočil i Bang Bao, což je původně rybářská vesnička s domky postavenými nad vodou kolem centrálního mola, dnes již plné obchodů, vyhlášených rybích a thajských restaurací, a turistických guesthousů.

    Po návratu jsem dostal zprávu, která bohužel dalším amatérským pilotům multikoptér v této nádherné zemi létání zapovídá pod těžkými pokutami a dokonce vězením, od 1/2015 je to předmětem tvrdé regulace a zákazů, amatér si tam v podstatě již legálně nezalétá... No, bylo to těsné, už ho tam asi nevezmu :-(

    Fotogalerie Thajsko 2014-2015
    Můj Y.T. videokanál

    Přepněte si do HD (a na celou obrazovku), doporučuji min. 720p, ještě lépe do 1080p, zapněte zvuk
    Flying over Koh Rang and Koh Chang Islands (Thailand)
    http://www.youtube.com/watch?v=ZVQL7iRuKtQ
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    MLICKO: to moje samozřejmě taky, ale přesto se to dost třepe, rozhodně to není tak krásně stabilní :-(
    MLICKO
    MLICKO --- ---
    PIPLA: No kamera je zavěšená na gimbalu takže proto.
    WERT
    WERT --- ---
    BENISH: toho bych se nebal zas ja... mam asi 10 baterek a motory povetsinou jedou furt :)

    Ale kdyz mas spatne teziste tak treba zadni motory zabiraj vic, vic se hrejou, a to je pak problem... nehlede k tomu ze to nemusi litat rovne, a cim je to tezsi tim ty motory vic drou, logicky...
    BENISH
    BENISH --- ---
    WERT: o teziste moc strach nemam, ta velikost neni takova, spis sem cet varovani o uvareni motoru, kdyz jedou dyl
    WERT
    WERT --- ---
    BENISH: koupil jsem na ebayi "500ky"... ktery jsou stejne veliky jako origo... ale stejny casy mam i s nejakejma kvalitnima 250Mah (ktery jsou mensi a lehci...) je to proste tak trosku sazka do loterie.
    A na vsem se muze i dost negativne podepsat vaha a pripadny spatny rozlozeni teziste.
    BENISH
    BENISH --- ---
    WERT: sou, ale to by snad velky problem byt nemel http://goo.gl/JcdvKz
    mam je pro H107D a oproti ty originalce (na obrazku uprostred) o tolik delsi nejsou, odpoledne zkusim jestli to ma nejakej hacek
    WERT
    WERT --- ---
    BENISH: problem je ze tyhle jsou delsi nez by mely byt, ne?
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    MLICKO: tyjo, jak to, že to máš tak plynulý a to video se ti netřepe? když jsi lítal poprvé, tak už to bylo tak hezky stabilní? Nebo jsi to stabilizoval pozdějc? Jinak video moc hezký.
    BENISH
    BENISH --- ---
    tak dnes dorazily 500mAh zvejkacky, tak snad to motory Hubsanu neuvari :)

    BENISH
    BENISH --- ---
    WERT: jj, vse je jak ma byt. hlavne pokud by byla chyba v motoru, tak by po prehazeni mela tahnout jinam (podle me laicke logiky), ale ona tahne porad stejnym smerem, stejny chovani na dvou ruznych vysilackach, trimy v defaultu. takze tam mozna fakt bude chyba v elektronice. asi nakonec objednam desku z ciny a zkusim, nez vopruz s reklamaci, kterou pan z mojerc.cz nema evidentne chut resit. holt ponauceni, ze v cechach si za zaruku nema cenu priplacet. radeji levne z ciny s tim, ze si vse stejnak bude clovek resit sam :)
    WERT
    WERT --- ---
    BENISH: Evidentne je neco spatne...

    Stupidni otazka ale motory se spinaji stejne?
    Nikde nic nedre?
    Nozicky k motorum jsou zacvakly spravne na svym miste?
    Baterii pouzivas originalni? (Kvuli vyvazeni)
    Draty mas zastrceny dovnitr spravne? Kvuli vyvazeni)
    Kalibrujes bez trimu???

    Pokud je vse ok a motory jsou ok zkus reklamovat. Nicmene vzdy je nejaka korekce nutna.
    BENISH
    BENISH --- ---
    JARDAK: za 5tis mu ji asi nikdo nevrati :)

    WERT: tak sem to zkousel a trochu to pomohlo. ale papiry jsou malo. zadek sem podlozil az trema CDckama. nicmene stejne si myslim, ze to neni idealni
    MATT
    MATT --- ---
    JARDAK: ja tuhle odměnu potkal na FB, prej mu uletela na letný..
    WERT
    WERT --- ---
    Spojené státy chystají stavbu „létající letadlové lodě“ pro drony - iDNES.cz
    http://technet.idnes.cz/..._140348_vojenstvi_kuz#utm_source=lidovky&utm_medium=text&utm_campaign=sph
    MLICKO
    MLICKO --- ---
    Tak jsem testoval a zatim dobrý. Přikladám menší videjko https://www.youtube.com/watch?v=IOarE1LX3-0&feature=youtu.be
    WERT
    WERT --- ---
    BENISH: Jinak to muze delat cokoliv, teziste vychyleny treba jinou baterkou, draty...

    Pripadne osekany vetule nebo spatnej motor.

    Kdyztak mam na prodej 4 motory pro L kdybys chtel. (Omylem jsem objednal L misto C :/ )
    WERT
    WERT --- ---
    BENISH: Zkus reklamovat, pripadne to zkalibruj bez trimu tak ze to vypodlozis, treba zprehybanym papirem.

    Tos zkousel???
    BENISH
    BENISH --- ---
    mam necely mesic 2 hubsany x4 H107L a H107D a s tim Lkem mam uz od pocatku problem. po vzlitnuti zacne ujizdet na jednu stranu (dozadu-vpravo), zkousel sem samozrejme vytrimovani a to zpocatku stacilo, ale s kazdym dalsim letem sem musel trimovat vic a vic az sem nakonec na meznich hodnotach trimu a koptera stale driftuje. po jednom z padu zacal navic divne hrcet (nedokazu sem poznat, ktery motor to dela) , usoudil sem, ze bude problem v pravym zadnim motoru, ale po vymene a dokonce i ruznym zprehazeni motoru koptera porad ujizdi stejnym smerem (takze nebude problem v motoru?). to ujizdeni se behem letu tak zhorsuje, ze v basic modu s maximalnim vychylenim packy vlevo-vpred koptera stale ujizdi dozadu-vpravo a nabira rychlost. asi mi nezbyde nic jinyho, nez koupit novy PCB, coz? nevim, jestli na to dokazu uplatnit reklamaci (byl kupovan v CR)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam