• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    Tipy, triky a vše ostatní ohledně RC Quadrokoptér, létajících RC modelů osazených čtyřmi motory. Rady při nákupu zařízení a příslušenství. Quadrokoptéry s kamerou - vlastní ukázkové fotky a videa.
    rozbalit záhlaví
    B3DA
    B3DA --- ---
    DRAGON: na pipani existuje reseni. hledej Silencio RC
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MERTLAS: no jasny :) nedam za ovladac 15 litru, kdyz to moje reseni, co mam, funguje. Co je na tom tak nepochopitelnyho, ze do toho nechci narvat zbytecnejch dalsich 15 :) prachy fakt neseru ;)
    a navic, ten zakladni ovladac je ergonomicky uplne libovej, naramne mi sedne do ruky. Jediny, co me na nem neskutecne sere, je uroven hlasitosti jeho pipani atd, ktera se pry bohuzel neda ztlumit, to je fakt pitomy. Ale kousnutelny...

    Mam Samsung S10, ma dost vysoky brightness ten jeho OLED, tak na slunku vidim krasne vse, pripadne mam pro tyhle ucely takovou specialni mikinu s dirou na pozorovani, pouzivam to uz roky na dsrl filmovani.

    ad baterie, ja to resim tak, ze kdyz remote dochazi, tak na druhy usb bodnu powerbanku, z hlavniho usb chodej krasne data a zaroven se dobiji, pohoda. Ale nikdy se mi tedy nestalo, ze by mi remote chcipnul driv nez mi chciply vsechny 4 baterie dohromady, pred prvnim letem ze session vzdycky nabijim remote na 100% v aute.


    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    DRAGON: Jakoze nedas za crystal 15k? (ted to trochu nechapu). No ja jsem lital od iphonu, pres ipad az po crystal... a ikdyz android bytosnte nesnasim, a ten na crystalu ma par chyb, tak vyhoda vymenitelne baterky, ktera, kdyz dojde, respektive v zime umre, tak ji vymenim za dalsi, viditelnost na displej i v primym slunicku, moznost vlozit karty dovnou do crystalu,... tak to jsou pro me naprosto jendoznacne duvody k tomu do toho ty penize investovat, ikdybych s tim lital jen hobby...

    Respektive dneska jde poridit uz ovladac rovnou s displejem. Sice nejde vymenit baterka, coz proste vidim porad jako velky minus, tak pro ty zakladni ucely to staci :)

    Ja mam vyzkouseno, ze mi dve baterky na crystal a baterka v ovladaci vystaci na cca celodenni nonstop litani (samozrejme se zapnutou wifi, plnym vykonem displeje a defakto nevypinanim v dobe, kdy si davam pauzu na presuny, odpocinek atd...). Coz se treba v terenu, kde neni moznost dobijeni docela dost hodi :)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    B3DA: ta nocni fotka neni delana u nas? A ja myslel, ze to je Snezka :P :D :D :D ;) ne humory... jasne, ze to vim :) jasne, ze v zahranici taky cas od casu trochu zablbnu... letos treba ve Francii (kde mimochodem mam vyrizene povoleni, registraci a vse potebne pro legalni nekomercni letani). Jeli jsme roadtrip a jedno z aut bouchlo vecer kolo o spadly kamen na silnici. A jedina posadka, ktera bohuzel mela lepici sadu, tak zrovna ten den nejela s nami horami, ale po dalnicich rovnou do Cannes... no a my na ne pak asi hodinu cekali, nez tu sadu privezli... a byli jsme zrovna v takovy krasny vlasence... no a nas napadlo, ze tu zatacku osvetlime autama, nahore a dole to vzdycky na chvili pripadne uzavreme a kamarad ji bude jezdit bokem... no a ja tam byl tedy pracovne a cely ten roadtrip natacel... no a ikdyz to bylo v noci tak jsem povesil dron nad zatacku na topshot... a kdyz uz uz se kamarad rozjizdel, tak do vysilacky zarval " bacha policie". coz byl pruuuser :D Pac ja tam vysel jak pero z gauce, blikal jak Matejska... tak jsem to zvedal a mydlil kamsi do tmy pryc :D No a byli to jen hasici :D jako priznavam, trochu jsem si cvrnkl do textilu :D Francouzi jsou totiz trochu pedantni :)

    Pak taky ve Svycarsku jsme jeli, ja letel nad nama a zrovna jsme sklesavali z hor dolu... Ja byl tak uz 300m pod mistem vzletu a najednou jsme vjeli do tunelu, ktery vetsinou byly tak 50m nebo tak neco dlouhy... a vzdycky to bylo pred nima napsany,... a u tohohle to nebylo a zrovna byl cca 400m dlouhej a dost z kopce, coz byl brutal pruser, pac se mi samozrejme mezitim dron odpojil... tak rikam ridici, ze pruser a musime to okamzite otocit. Do vysilacky jsem rikal ostatnim dost nervozne, ze se hned za tunelem otacime a proto jedeme tak "rychle" :D a jedeme nahoru, ze pruser :D Nastesti se to povedlo a chytil jsem ho... v tunelu zadnej radar a to auto bylo jakoze hodne vykonny :D ale priznavam, ze jsem byl dost nervozni :) nastesti nikde nic nepotkal, ja si ho znova chytil a pritahl a pokracovali jsme dal :)

    Nerikam, ze vsechna pravidla jsou v poradku a pro nase ucely nezbytne nutna. Nerikam, ze pokud to neni hrube za hranou, tak nezavirame oci... :) Ale nesmi se to moc prehanet :)

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MERTLAS: nedam za to 15 litru, kdyz to funguje :) kdyby to blblo, nereknu, ale v okamziku, kdy mi to 99,999% vzletu a pristani neodpojilo, tak mi prijde 15 tisic investice fakt zbytecna (zivit se tim, tak to je neco jinyho)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MHO: netusim. Ja s nicim mensim, nez Phantomem nelitam :) Ja tomu malymu bazmeku, zvlast kdyz nejde prepnout do ATTI, proste neverim :D


    DRAGON: Hele lepsi nez iphone je rozhodne crystal sky. Nedam na nej absolutne dopustit. Sice par much ma, ale vyhody prevladaji jednoznacne.


    MHO: tech chyb tam urcite bude spousta... neznam program, ktery by nejakou neobsahoval :) Precijen je to porad naprogramovany pocitac lidskou rukou s desetitisicema radku... jen s vrtulema :)

    B3DA: o vysilacich a podobnych vecech nemluve. Strasne moc lidi treba lita kolem Jestedu a strasne se divi, ze jim to tam porad vypadava a ulitava... n svete div se, kdyz reknou, ze se jim to stalo cca ve vysce vysilacu, kdyz zrovna leteli v jejich smeru :D

    Nejsem skodolibej, ale uprimne takovejm lidem preju, aby jim to vzalo drahu... Neni divu, ze podobny tezkosti se dejou lidem, kteri absolutne nad okolnimi vlivy nepremysli. Proste si mysli, ze ten dron je absolutne vsemocnej a vzdy preci je to DJI a to se nemuze nic stat... :)

    A nejsou to jen vysilace a podobne... ale i vitr v ruznych vyskach, tlak, teplota vzduchu a jeho vliv na vykon, spotrebu a dobu letu, protivitr, magneticke boure ovlivnujici spoustu pristroju,...

    Ale abych nebyl kriticky jen na ostatni... taky jsem si tim prosel... tuhle story uz jsem tu kdysi jednou popisoval.... kdyz jsme litali dole v Macose a pan reditel nas tam vedl jeskynema a rikal "jojo nedavno tu taky byli nejaci dronari a odchazeli s neporizenou..." tak jsme se s kolegou na sebe potutelne usmali, ze to byli urcite nejaci amateri... sli jsme do vzduchu a po chvilce rikam, ze mame asi kapku na objektivu, ze je nejakej zamlzenej... tak pristaneme a nic... objektiv cistej. Tak znova do vzduchu a znova... Po chvili nam dron zacne rikat, ze je v maximalni vysce a to jsme realne byli tak v 10m... jako nejak se nam nastesti nejaky zabery podarily a klient byl spokojenej. Ale cestou v aute jsme si lamali hlavu wtf... Az jsem si vzpomnel na hodiny fyziky... vzhledem k tvaru Macochy, kdy nahore je siroka a dole uzka a je dole mnohem vetsi tlak, takze se barometr v Icku myslel, jak kdyby opravdu byl dron v tech 500m, tak dole je chladneji (cca 8 stupnu) a nahore bylo 28 stupnu. Takze, kdyz jsme stoupali ze studena do tepla, tak se proste kondenzoval na objektivu vzduch... no proste takovy to typicky na gymplu "to stejne v zivote nebudu potrebovat" a pak se to v budoucnu vrati jako bumerang a da ti to zivotni facku :D kdyz jsem to pani profesorce nedavno vypravel, tak se jen tak potutelne usmivala :D

    proste vzdusny prostor je nejen "vemu dron a hen heeen bacha voe rikej mi top gun", ale predevsim prave podobny veci, nad kterymi je treba uvazovat :)

    Stejne tak treba litani na Ripu... taky to tam neni uplne jednoduchy vzhledem k slozeni hornin toho kopce... Nekolik kolegu uz tam zazilo ruzny dobrodruzstvi :) Kazodpadne jak jsem jiz vys napsal... neverim stroji, nad kterym nemuzu prevzit plnou manualni kontrolu (ve smyslu odpojit ho od automatizovanych procesu typu pozicovani a podobne) a prerusit mu tak pripadny zdroj chyby.
    MHO
    MHO --- ---
    No hlavně můj hlavní telefon nedokážu udržovat nabitý. Tady prostě mám komplet na lítání v jedné krabici a neřeším, že na telefenu mám jenom 16%.
    MHO
    MHO --- ---
    MERTLAS: Plus jsem zaregistroval několik hlášek o chybách v protokolu, které umožňují převzetí kontroly na dronem. Nesleduji to, ale třeba je někde návod na relativně levnou rušičku a někdo se tím prostě baví.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MHO: o tom taky premyslim, ze bych si koupil nejakyho iphona (pry to s nima slape lepe) a pouzival ho bez simky (neni moc supr, kdyz vam nekdo do litani zavola).
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    B3DA: nn, mne se to stalo prvni let, lidem to samy. Okamzite prejit na poradny usb (konektor dole na ovladaci) je nutny.
    MHO
    MHO --- ---
    MERTLAS: A nebyl nějaký update FW? Já přesně z tohohle důvodu mám mavica odpojedného od jakýchkoliv aktualizací a jedu na kombinaci starý funkční FW a k němu stará 2.x apka. Teď jsem to ještě vylepšil a starý telefon jsem si nechal jenom na Mavica. Není v něm ani SIMka.
    B3DA
    B3DA --- ---
    DRAGON: a netyka se to ochozenych/zlamanych, proste hodne pouzitych kabelu?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    B3DA: to co pises je rozhodne asi validni, ale s tim jejich DJI dodavanym minikablikem problemy jsou a ne maly, to je popsanej fakt.
    B3DA
    B3DA --- ---
    MERTLAS: tak ona ani ta nocni fotka nize neni delana u nas, zejo.. :)

    DRAGON: spis nez magii s usb kabelama bych hledal ruzny vysilace v miste, kde se to utrhlo. mikrovlny anteny jsou docela supr.

    me se utrhnul spark i mavic. zkrotit mavica (redundantni imu i kompas) je o dost rychlejsi nez dostat zpet pod kontrolu sparka. ve vsech pripadech to bylo vnejsimi vlivy - vysilace, kterych jsem si nevsiml (resp. jsem jim neprikladal zpocatku takovou dulezitost), schovane vedeni VN, pripadne velka sranda byla kolem hor bohatych na magnetit :)
    v takovych pripadech kalibrace proste nepomuzou.

    dalsi vec, kam se vyvinuly ruzny diy rusicky (nesleduju, ale rekl bych ze to nebude uplne stagnovat)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MERTLAS: tak to je docela smutny. Nastesti mne se to stalo jenom jednou a pouzilo to funkci RTH. A imho presne z toho duvodu, z jakyho sem psal: pouzival sem ten malej bocni kabl. Hned jak sem prestal, tak uz to neudelalo, snad to tak u toho zustane.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    B3DA: tak zahranicni provoz zas tolik neznam, respektive zjistuju tam, kam potrebuji jet :)

    Z dotazu VACA jsem pochopil, ze se pta na situaci u nas :)


    DRAGON - jeste ti odpovim k tem uletum... nene v posledni dobe se objevilo dost pripadu, kdy to proste hezky po staru vzalo drahu. Zatim se nevi proc. Rekl bych, ze dost z toho budou samozrejme chyby lidi, kteri se k tomu stroji neumi absolutne chovat. Netusi, co to jsou kalibrace, nedelaji absolutne kalibraci IMU (leckdy ani netusi, ze neco takovyho existuje), respektive senzoru pres Assistant na kompu, ze by meli delat kalibraci kompasu, kdyz prejedou o vetsi pocet km, respektive kdyz dron vezou u neceho kovoveho, vzletaj z zelezobetonovych mist, kde samozrejme je ruseni, ktery ignoruji atd.

    Ale prave ty posledni pripady jsou zajimavy, ze aspon podle vypovedi, normalne litali a z nicehonic se to porste sebralo a bud rovnou spadlo, nebo to letelo pryc... Drtiva vetsina mavicy a sparky, par phantomu.
    B3DA
    B3DA --- ---
    tak treba ve spanelsku se da po setmeni litat s lehkymi stroji legalne..
    (kdyz uz je tu rec treba o maroku :) jde to. jen ne u nas)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    VACA: tohle sem.presne myslel, nasel sem to na nejakym mavic enterprise cisnkym webu
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    VACA: Nemuzes. Vzduch nepatri k pozemku. Vzduch byt i centimetr nad zemi (prezenu-li to) patri UCL :)

    Tedy i veskeri filmari, kteri toci v noci v soucasne dobe toci nelegalne.

    Jinak Maroko je vcelku extrem. Kdysi to bylo v pohode a dalo se tam letat.
    Ale zmenili to. Duvodem je, ze se snazi aby veskery litani delaly marocky firmy. Jednou z malych vyjimek jsou nemecti Skynamici, kteri maji exklusivni vyjimku a toci tam celkem casto.
    VACA
    VACA --- ---
    MERTLAS: Wow, takze ani ve filmovym prumyslu..

    Jeste filosoficka, kdyz budes mit napr jako filmar zablokovanej prostor. Defakto “soukromej pozemek”, (nebo to bude neci soukromej pozemek) -vymezeny uzemi kde se nemuze pohybovat verejnost.. Tak stejne nemuzes?
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    VACA: Rovnou te zklamu... nocni fotka nelze legalne udelat vzhledem k nemoznosti ziskani povoleni pro let mimo den.

    V soucasnosti UCL nema moznost vydat vyjimku. Respektive existuje teoreticka moznost, ale jsou tam takove podminky, ze se nevyplati toto realizovat :/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam