• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    DOKKTOR: je to tak. Nerikam, ze to neni mozny, ale proste musis uz dneska nabidnout neco navic oproti konkurenci. Stroj ma dneska kde kdo, na dodrzovani i tech uvolnenejch pravidel se uz bohuzel moc taky nehraje... A pokud nemas uz zajetou klientelu, ktera je s tebou spokojena natolik, ze nema problem si te stale brat, tak to je celkem tezky se prosadit. Zvlast pokud nemas neco odlitano a odtoceno, nebo pokud nenabidnes fakt top postpro. Kdokoliv za mnou s timhle napadem prijde, tak jim rikam to stejny... pokud to opravdu chces delat, tak se musis obrnit bud obrovskou trpelivosti, protoze to pujde tezce a pomalu a nebo se na to vykaslat. A jeste jedna vec.... Je velkej rozdil mezi tim litat a umet litat a zaroven natacet tak, aby to bylo kompozicne spravne a zaroven ten zaber byl nejak zajimavej... v otevrenym prstoru umi litat i maly dite... Ale takovy zabery dneska uz nikoho moc nezajimaj. Lame se to v uzkejch prostorach, kolem stromu, v interieru, pripadne nejakejch tezsich zaberech a podobne... :)


    DANOKK: Na komerci a nekomerci uz se nejakej patek nehraje. Je potreba mit udelanou registraci provozovatele (minimalne Open kategorii, pokud to ale clovek mysli vazne, tak se Specificu nevyhne) a jako pilot minimalne zakladni test pro podkategorii A1/A3, ale opet, pokud to myslis vazne, tak se dostanes do situaci, kdy budes potrebovat vyssi certifikaci pro A2.

    V poslednich par letech se cely trh transformuje hlavne do technickych smeru, ale tam si to vetsina firmem uz dela sama, takze externe to poptava cim dal min subjektu. Realitni trh je totalne precpanej a hlavne je malo realitaku, kteri plati nejak slusne a vetsinou to je spojeny i s pozemnima zaberama a zaroven postprodukci. Tech videi bys ale musel denne natocit nekolik tak, aby se ti to vyplatilo... Video produkce uz si taky casto delaj zabery sami, protoze se jim vyplati si stroj koupit svuj a nekoho s tim naucit... ja konkretne zatim mam vyhodu v tom, ze uz mam neco nalitano a spousta tehle produkci se nakonec ke mne po case, kdy zjistili, ze to takova sranda neni, vratila, protoze byli zvykli na muj styl a ze se nemusi o nic starat a dostanou kvalitni material, ktery si sami nedokazali zajistit.
    No a pak je tu velkej filmovej trh...ten uz je taky rozebranej a pokud nemas dobry kontakty na producent,y rezisery nebo kameramany, kteri si te proste vydupaj, tak nemas vubec sanci se v tomhle prostoru uzivit. Jednak proto, ze bys musel zainvestovat jednotky milionu do techniky a druhak to neni singl job, ale tymova prace pro dva az tri lidi, protoze velky produkce nejdou pod nic mensiho nez Inspire 3.


    CUKI: imho neda... ale odhaduju, ze to bude tak z 90% chyba a nezkusenost pilota a to beru vcetne toho, kdy to cloveku ulitne, nebo v zime spadne at uz z duvodu namrazy na vrtulich (hodne lidi nezna zaklady fyziky), nebo toho, ze to posle s promrzlou baterkou a dron samovolne spadne... Pricin padu z duvodu selhani techniky je dneska uz relativne malo. ikdyz samozrejme vyloucit se to stale neda!!! Premejslim kdy u novejsich stroju s certifikaci se neco takovyho samo od sebe stalo... Samozrejme, ze kdyz nam nekdo neco prinesl do servisu, tak casto rikaj ono samo... A kdyz se doptame na presnejsi prubeh, tak z lidi nakonec vypadne, ze to byl jejich fuckup. At uz treba pouzivanim nepodporovanyho zarizeni, litanim s neofiko appkou, neaktualizovanym SW appky nebo baterek, nezkalibrovanym strojem (IMU, kompas...), baterkou nad hrobem ci dokonce neorigo baterkou nebo spatnejma vrtulema oboji kupenyma nekde pochybne na aliku a tak podobne. V zime casto lidi jdou do vzduchu s nenabitou baterkou, ktera nema dostatecnou kapacitu a proste to neda... je toho celkem hodne.

    Dron by mel po pretoceni cca o 90° sam automaticky vrtule vypnout (mas li ho spravne zkalibrovanyho :) ). Pokud tak neudela, tak jsou dve moznosti, bud drzet packu dolu jako pri klasickym pristani nebo bys mel pouzit CSC. Ale vetsinou stacila packa dolu.

    Z my kariery... vetsinou to byla moje chyba... Dvakrat to byla technicka zavada - poprve mi spadla GO 4 appka na Crystal sky monitoru a Phantom se nad vodou rozhodl, ze si do ni pristane. Podruhy cca mesic zpatky opet spadla GO4 opet na Crystalu a tentokrat si Phantom pokracoval do krovicka, kde si ustlal. S timhle strojem uz litam jen specialni veci pro zbrojare a armadu v mistech, kde kdyz to spadne, tak to fakt nevadi a kdyz to spadne, tak mi to srdce nerve :) Pak mi jeste jednou praskl na Mavicu 3 takovej ten plastovej zobacek, kterej zaaretuje vrtuli v motoru. Nastesti se to stalo tak, ze jsem s tim strojem mohl normalne pristat (vsiml jsem si toho za letu, ze ten stroj dela divnej zvuk... doporucuju od ty doby vsem ten stroj zaroven poslouchat a znat jeho standardni zvuky :) ), nestal se nastesti zadnej pruser ani uvnitr motoru v civce a stroj mi lita dal. Tohle bych tipoval na unavu materialu.

    Technicky zavady byvaji casteji u nove uvedenejch stroju. DJI si z lidi dela takovy betatestery. Casto vidime u stejnyho modelu treba updatoany vnitrnosti. Takze je jasny, ze na zacatku cyklu stroje to delali nejak a za par mesu uz to vylepsili atd.

    Snad jsem odpovedel na vsechno nejak srozumitelne... kdyby cokoliv, tak se klido ptejte dal :)

    BERNIE:ehm... muzu jen dotaz...? k tomu co tady pises.. to ti takle vysvetlili v Dronpro nebo to jsou tve domnenky?
    CUKI
    CUKI --- ---
    MERTLAS: Dá se udělat nějaká statistika příčin pádů? FPV je v celku jasné, ale jinak.
    Já měl 2 pády a popravdě nevím jak se k tomu postavit. Obojí bylo už celkem blízko a obojí mělo podobný průběh dron přestal komunikovat a pokračoval ve směru letu s neuvěřitelnou prodlevou. Obojí větev, následoval pád a pokaždé na beton kde jsem nedokázal drona vypnout aby se vrtulemi neumlátil.
    Když už spadne, chtěl bych ho umět vypnout a ne ho nechat se umlátit než k němu doběhnu...
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    DOKKTOR: mertlas ofc .... tluste prsty
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    DANOKK: zas takova darda to neni. Je to jeden test a nejake papirovani. Dost se to zjednodusilo. Ale vyfiltruj si id meetlas, onehda tu psal, ze to v realu neni tak simple, protoze trh je rozebrany a vstoupit do toho a jeste od nuly bude chtit velke odhodlani.
    BERNIE
    BERNIE --- ---
    DANOKK: uživit se jen létáním s jedním typem dronu, to je imho dost nereálné. Papírování je šílené, jednak musíš mit speciální komerční licenci a pak musíš povolovat každý let a dávat UCL tu u papírů. V DronePro ti to vysvětlí.
    DANOKK
    DANOKK --- ---
    Ahoj, mám otázku na miestnu komunitu. Nedávno som si začal študovať možnosti profi lietania, potrebujem uniknúť z kancelárskeho 9-5 ku ktorému ma doviedol sám Satan :D

    Ako dlho podľa vašich skúseností aktuálne trvá v ČR vybaviť všetky papiere, aby mohol človek lietať komerčne, myslím či nie sú nejaké naťahovačky s úradmi apod? Informácie sú po internete dosť rozdrobené a neaktuálne. Podľa podcastu snáď z roku 2017 minimálne pol roka - nechce sa mi veriť, je to stále tak? Išiel by som od nuly - drona nemám, ani som ešte nelietal, tak možno bude správnou cestou kurzy od DronPro. Zaujíma ma napríklad fotogrammetria a mapovanie, takže afaik by som to potreboval dotiahnuť do Specific.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    INSOMNIA: Jo tuhle vetu jsem mel rozepsanou jako prvni 😅
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    MERTLAS: V FPV plati, ze kdo nepada, tak lita pod svoje moznosti :)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    KIE: jojo stalo se nam to vsem, kteri litaji profesionalne a casto :) Ne nadarmo se rika, ze se delime na ty, kterym to uz spadlo a ty, kterym to teprv spadne :)
    KIE
    KIE --- ---
    Tragickou nehodu na D5 završil pád zasahujícího dronu - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/krimi-tragickou-nehodu-na-d5-zavrsil-pad-zasahujiciho-dronu-40503310

    400k , to už je slušný provar.
    000
    000 --- ---
    Drone-hacks.com
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    SKID: problem s GPS, obzvlast na severu polska, by me vubec neprekvapil. cokoliv blizko kaliningradu je spatne - https://gpsjam.org/
    000
    000 --- ---
    Prosim vas, jak u dji fpv nastavim (zrusim) omezeni dostupnosti?Jako vysku myslim.
    SKID
    SKID --- ---
    MORPHLER: to tam zrovna všechno je. Možná problém s konektivitou nebo GPS u té mapy, třeba nějaké rušení? Nevím, zkus to za jiných podmínek a uvidíš, no :)
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    SKID: dik. ja nemel moc pocasi, tak jsem letal jen trochu, ale na prvni dobrou sem mel pocit ze tam nefungovala mapa a neslo mi tam vyfotit sfericke panorama a nenasel sem tam kalibraci kompasu, jeste na to vice kouknu.
    SKID
    SKID --- ---
    MORPHLER: DJI Fly se používá ofiko už několik let (nemám pročko, ale Air2). Nevím jak u ostatních, ale já jsem s Fly úplně v pohodě.
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    mavic 2 zoom. od zari jsem nelital a ted na Vanoce v Polsku zase po case android Dji GO 4 apka nefugovala (pada pri spousteni) reinstal nepomohl. nasel jsem neco co se jmenuje Dji fly - drone camera a jako nouzovka to relativne fungovalo. nema nekdo nejaky lepsi tip?
    CUKI
    CUKI --- ---
    Tak možná to někomu pomůže. U starších stojů, které nemají label na dnešní kategorie se dá přes DJi nechat si poslat label na adresu:
    How to get the C0 label?
    https://support.dji.com/help/content?customId=en-us03400010084&spaceId=34&re=CZ&lang=en&documentType=artical&paperDocType=paper

    Tak jsem zvědavý.

    S C0 už nemusím řešit téměř nic. Tohle je zrovna jedna z věcí, které mě na té legislativě dost serou. Začal jsem létat 2 roky zpátky? Když jsem se chtěl prokousat legislativou tak jsem dostal informace co bylo, co je platné v té chvíli, co bude platné do budoucí změny legislativy po novém roce kde je vše jinak a teď je další zase poměrně zásadní změna. Pár měsíců po nové legislativě.

    Přitom nikde není zrovna dvakrát přehledně co a jak je. A jaká změna (při inkonzistenci) je nadřazená té druhé.

    Chápu, že pro někoho, kdo se tím živí a má čas na to se tomu věnovat to bude asi pochopitelnější. Ale mě přijde že ty změny nedávají vůbec smysl.

    Například pro mě se ta situace asi 3x změnila během jednoho roku? WTF? Platí to jen u náš či po celé EU?
    CUKI
    CUKI --- ---
    MERTLAS: Tak pořád tam máš LKR9 ne? Tedy lítáš na výjimku od GND. I když přesně nevím v čem spočívá. Přiznám se že mě nikdy nenapadlo řešit, protože v těchto lokalitách nelítám. A nové změny jsem si ani nevšiml,

    Chápu, že i starší mini původně C1 je už automaticky C0? A nebo pro to musím ještě něco udělat? Když je to v souladu s prováděcím nařízením EU je to platné jen u nás nebo obecně v EU? Já v CZ moc nelítám.
    Plánování letu v dronview jsem taky nikdy nedělal a popravdě tam nic nevidím ani od ostatních. Já hlavně nemám v CZ mobilní internet, takže těžko něco naplánuji, když dopředu nevím. To co popisuješ chápu asi z obou stran.

    Přiznám se že mě ta legislativa svými postupnými a nelogickými změnami přijde děsně nepřehledná.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    COMODOR_FALKON: pokud te to nezajimalo/nezajima, tak pak prosim netvrd nepravdy (zvlast lidem, kteri se teto cinnosti na denni bazi venuji uz pres dekadu :) ), pripadne se dovzdelej :) O vzniku EASA se mluvi jiz nekdy od roku 2014, prvni kroky se zacaly cinit rok pote... V omezenou platnost s prechodovym obdobim a mnoha vyjimkami zacala u nas platit na konci 2020 s tim, ze okamzite zacalo platit Opatreni obecne povahy vymezujici zonu LKR10-UAS jak jsem psal niz., ktere se od te doby nekolikrat menilo a soucasne zneni danych dokumentu najdes LKR10-UAS zde. Kdybys mel studijni zajem, tak se spousta dokumentu povaluje zde.


    CUKI: konkretne dost casto prave vnitrni Prahu (prakticky kazda zahranicni produkce chce zabery na Hrad, centrum, Malou stranu, Karluv most, Narodni divadlo, Vysehrad a podobny tradicni lokace), coz se lita prave nad Vltavou a velmi casto v LKP1. A jsou to zabery jak pro male produkce az po velky reklamni, pres hotely, serialy az po velky zahranicni filmovy veci, ale taky technicky zalezitosti (fotogrammetrie, ruzny inspekce atd)...

    Ta pravdepodobnost, ze bude dron registrovanej je vskutku velka, protoze registraci pro stitek a online test (kterej verim casto i zfixlujou, protoze otazky se moc nemeni a kolujou internetem a dokonce ze zacatku byli lidi, kteri ty testy za nekoho delali a nechali si za to zaplatit) si udela hodne lidi, ale drtiva vetsina neudela ten druhy krok a tedy nezadaji letovy plan do dronview at uz z duvodu, ze to jsou cizinci, co to neznaji, tak to ale jsou prave i cesi, kteri to taky neznaji a nebo to delat nechteji, protoze to je pro ne moc prace, boji se spehovani atd... ano ten nastroj taky slouzi k tomu, ze kdyz se stane nejaky pruser, tak se da dohledat, kdo v danem miste v tu chvili lital... Coz pokud nezadas, tak samozrejme nejde. Ono tedy v soucasne dobe vnitrni Prahu kadzy den monitoruje policie se svymi technologiemi a vidi prakticky kazdeho, kdo se tam pohybuje. V soucasne dobe vzhledem k LKP1 okamzite vyjizdely jednotky daneho cloveka sebrat... Konkretne zmenou rozmeru zony LKP1 k tomuto uz nebude dochazet a naopak tam zacne litat kdekdo. Coz je samozrejme v poradku vzhledem k legislative, ovsem muzeme diskutovat, zda je takto rozvolnena legislativa v poradku obecne. Jak jsem psal driv, tak na to mam svuj nazor, ze neni a ze by bez nutnosti specialniho povoleni ve mestech drony litat nemely...

    Kdyz kouknes ted do dronview, tak v Praze nejsou zadny naplanovany lety, coz je samozrejme mozny, ze tu nikdo litat nebude, ale kdyz si pujdem sednout na naplavku, Staromak a na tyhle exponovany mista, tak tam urcite za ten den par stroju potkame :) No a pak dronview temer nikdo neumi pouzivat. Ted jsem prosel aktualni zobrazeni a krom jednoho tam vsichni maj jebnutou kruhovou vysec pres pul mesta a jen jeden clovek si naplanoval plygon v miste, kde opravdu planuje litat...

    Dronu rozhodne pribyva a je jich cim dal vic a ano jsou velmi dostupny... Nikde nerikam, ze zmena zakonu mela na pocty nejaky vliv, takova data bohuzel nikde nejsou. Spis ten narust je ano pokrokem, zmensovanim stroju a predevsim jejich cenova dostupnost. Clovek si i driv rozmyslel, jestli si koupi stroj za desitky tisic (nepocitam dobu, kdy si ty stroje musel sam stavit a rvat do toho stovky tisic, kdyz s nim mohl legalne litat jen na poli a taky to nebylo tak jednoduchy ovladat. Samozrejme existovala mnozina lidi, co s tim litali jak dobytci. Dneska uz si to muze koupit (a ted to prezenu) bezrukej a muze s tim litat, protoze ho to samo sleduje aniz by musel neco delat... A jo Neo je docela scary vec, kdyz prochazis uzkou chodbou se zatackama a ono se te to drzi jako kliste :)

    Kazdopadne to je pokrok, kterej proste nejde zastavit a my se tomu musime prizpusobit :) Nastesti jak jsem psal niz, je velky rozdil mezi tim jen tak halabala litat od toho litat a natacet respektive natacet dobre technicky. Tam se oddeluje zrno od plev a tech plev je stale vic nez nas, kteri uz toho mame za sebou hodne. Jen se s tim pokrokem musime nejak poprat :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam