• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOTCOMFuji X aneb cihly nechávame doma
    Klub uživatelů fotoaparátů řady Fuji X. Fotky, tipy, návody, slintání povoleno.

    Na fuji X pouzivam

    65 hlasy od 51 respondentů

    rozbalit záhlaví
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: Jinak koukam nejsi jediny, koho nadchla Leica S :-)

    The Leica S3 is a frustratingly awesome medium format DSLR - The Verge
    https://www.theverge.com/2018/9/27/17904802/leica-s3-medium-format-dslr-hands-on-photokina-2018


    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: V poradku, ja jsem objektivne spokojeny se soucasnou X-H1, foti to lepe nez na me fotky potrebuji. A takove ty neobjektivni sny a vzdusne zamky spise budu pripadne resit smerem soucasna nebo budouci generace GFX tel :-)
    EGGH
    EGGH --- ---
    LAUNCHER: Tak doporučuju osahat si Leicu S2. To je jeden z mála digitálů, kterej mě "dostal".
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: No, já se právě obávám, že aby tam "vrazili" současný (nebo právě vyvíjený) IBIS modul do následovníka dnešního GFX50R, jehož konstrukce a rozměr (těla) nejspíše zůstane tak pro další dvě tři generace GFX50R řady, tak by museli vycházet nově z těla GFX100S, které je docela velké. Protože jak bylo naznačeno na jednom kratičkém záběru v tom působivém teaseru na GFX100S, tak ten IBIS modul vypadal až nechutně velký. Navíc IBIS vyžaduje i další procesor, který se "extra věnuje" stabilizaci. Připomíná to "kauzu" proč v X-T3 není současný modul IBIS, který máš v X-H1.

    Moc to dobře nevidím na IBIS v další generaci GFX50R. Určitě ale očekávám nový senzor, PDAF vlastnost a procesor a nějaká dílčí vylepšení.
    Samozřejmě, GFX50R mě velice zaujal, ale zároveň více roste ve mě pocit, že spíše vydržím další tři čtyři roky na "MKII" GFX50R.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: GFX a jedno nebo dve skla bych uzivil, pripadne v pohode uzivil pri rozprodeji XF systemu.

    Ale pred par mesici jsem konecne dostal vyproseny IBIS, tak o nej zase nechci hned s dalsim fotakem zase prijit :-))

    GFX 100S na me asi bude moc draha a velka, tak uvidime co prinese budoucnost potom.

    Take je teda prijemne, kdyz ty fotaky a skla nedrzi pri XF tolik penez. A zaroven vim, ze kdybych X-H1 upustil do rybnika, tak ji v nejhorsi zastoupi i X-A5 za pusu... teda kdyz si k ni vezmu tripod misto IBIS ;-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: Nikdy jsem ho ani nedrzel v ruce :-(

    Na analogovy fotak takove finance volne nemam, takze bohuzel.

    Ale doufam, ze si to jednou vynahradim s GFX. Myslim ze neco jako GFX 50R II by to mohla dat, kdyz se bude dal darit s praci. Chybi mi tam uz jen ten IBIS, ktery doufam na necem jako 50R II bude.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: To byla nadsázka. :-) Jinak takovej D. Lovegrove jede v podstatě asi vše na GF32-64mmF4. Výjímky se u něj samozřejmě najdou (např. GF110mmF2).
    EGGH
    EGGH --- ---
    LAUNCHER: Já měl Xpana půjčenýho ze školy. Úplně tě chápu, je to nádhernej foťák. Jen teda při prvním focení jsem celej film nafotil s krytkou na objektivu :))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: To si troufam tvrdit, ze v mem podani by vyzkouseni filmu bylo hrozne drahe, protoze z tech vsech analogu se mi nejvic libi EU Hasseblad Xpan ( = JP Fujifilm TX-1).

    Pokud to dobre chapu, tak nakup Xpanu se skly je dost brutal investice.

    Ale ty fotky z toho na me teda mluvi:









    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: Hele na GFX bych si umel predstavit 32-64/4.

    Nebo kdyz vim ze fotim interier a nepotrebuji DOF control nebo svetelnost, tak beru 10-24mm.

    Ale jiny zoom a na APSC me fakt nenapada k cemu by mi byl, proste to nepusti dost svetla.

    Ten prcek, ktereho jsem daval dole, je foceny na f/1.4, 1/60s a ISO 1250. A spis to chtelo 1/125s.

    Mit na tom f/2.8 zoom, to bych pokud dobre pocitam, potreboval nejakych ISO 5000, coz uz pro me neni na APSC uplne pouzitelna fotka, pokud nechci prevadet do BW.
    EGGH
    EGGH --- ---
    LAUNCHER: Já fotil nejčastěji na Ilford Delta, tam šel např. 3200 pushnout na 800 (což bylo nejvíc doporučovaný) a fotky byly OK. Vyvolával jsem v DDX. Párkrát jsem zkoušel i 100 na 800. Doporučuju si to vykoušet - kup nějakou starou levnou zrcadlovku, tank a vývojku. Je to za pár kaček. Najednou zjistíš, jak je ten film krásně pružnej a kolik toho zachytí oproti našim čipům :))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RATTKIN: Na jeden den to umim.

    Na vylety si beru 18/2 nebo 14/2.8.

    Chtel bych na ty vylety vic brat 16/1.4 a 10-24/4 (ne zaroven), jenze jsou na me trosku moc velky + tezky se priznam. Takze sice vim v cem by to bylo lepsi, ale z pohodlnosti vezmu 18/2 nebo 14/2.8.

    Ne ze bych je neunesl, ale nechce se mi tolik.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: Kolik pls sneslo to pushovani na filmu? Omlouvam se, nevim o filmu vubec nic.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: Ale dá, jen to je ve více různých věcech nezkousnutelné = zoom objektiv. :-)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    LAUNCHER: jo já mám brašnu na foťák + jeden objektiv a vždycky ráno to musím rozseknout co dneska vezmu a zbytek zůstane doma.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RATTKIN: To se hezky rekne fotit na jedno pevne sklo...

    Ale ktery, ktery! :-D

    35/1.4, 18/2, 16/1.4, 14/2.8 mam opravdu rad a vybrat si mezi nima je opravdu tezky.

    K tomu obcas potrebuji 60/2.4 nebo 90/2 na krouzku na makro, 10-24 na interier, 23/1.4 na hospodu...

    To se neda proste si vybrat na delsi dobu jen jedno :-))
    EGGH
    EGGH --- ---
    LAUNCHER: To je podle mě trochu zkreslený. Zažil jsem dobu, kdy jsme na film fotili ještě v novinách a pokud to šlo, tak jsem ho pushoval prakticky furt. Roky jsem pak jezdil za cikánama do osad a tam jsem tahal dvě těla - jedno na venek a druhý dovnitř, kde jsem měl citlivější film. Teď fotím na středoformát a mám jen jedno tělo. A pokud nastane situace, že fotím venku a pak jdu fotit někam dovnitř, kde je tma, tak jsem spíš v prdeli. Občas jsem to řešil tak, že jsem vyběhl ven a rychle ten svitek dofotil a nabil druhej. Navíc pak při vyvolávání člověk myslel na to, kde a jak fotil a upravoval různě časy vyvolávání. Dneska to děláme ve foťáku upravováním isa.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    LAUNCHER: to by taky chtělo si nastavit konkrétní WB a vyměnit ho až po 36 fotkách?
    Já teda jedu jedno pevným sklo, to mě baví, ale zablokovat si iso, to je už moc.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOTCOM: Tomu ISO 400 pro exterier pres den rozumim, to mam stejne a tudiz tohle by pro me tez nebyl problem.

    Ale cokoliv jineho mi to lita...
    DOTCOM
    DOTCOM --- ---
    LAUNCHER: no ja popravde pouzivam v podstate jenom dve hodnoty iso: 400 (den) a 1600 (noc), takze asi tak fotim defaultne :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Dalsi otazecka na idealne ty kolegy, kteri maji zkusenosti z filmu i z digitalu.

    Odposlechl jsem teorii, ze neni marne zkusit fixnout ISO a pak nejaky cas fotit na to "zamkle" ISO. Jakoze "simulovat" situaci, kdy mate do filmoveho fotaku souply film s konkretnim ISO.

    1) Jak na to? (jakoze co musi byt splneno ze strany vybaveni nebo okolnosti, aby tohle dobre fungovalo)

    2) Zkousel nekdo a dospel k necemu zajimavemu?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Nevite prosim nekdo, jestli GFX 50R umi USB Charging? Ma to mit USB-C, ale nevygooglil jsem, jestli to jde i nabijet.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam