• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOTCOMFuji X aneb cihly nechávame doma
    Klub uživatelů fotoaparátů řady Fuji X. Fotky, tipy, návody, slintání povoleno.

    Na fuji X pouzivam

    65 hlasy od 51 respondentů

    rozbalit záhlaví
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    MIKESHCZ: Zkusil bych to, ale je to jen pro Win, aspoň to tam tak nyní vidím. Vše mám jen pod macOS.
    MIKESHCZ
    MIKESHCZ --- ---
    FUZZSTORTION: A co IrfanView s plug-in ram Metadata?
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    MIKESHCZ: Měl jsem na mysli něco jako "exiftool". V C1 tyto chybějící údaje k plně manuálním objektivům zatím řeším za pomocí tagů, resp. klíčových slov. To se aspoň v informacích o souboru po exportu do jakéhokoli výstupu objeví (IPTC). Jen je to trochu nepraktické, protože to není zahrnuto přímo v tom exifu.
    MIKESHCZ
    MIKESHCZ --- ---
    FUZZSTORTION: Na Fuji rawy jedině CaptureOne. Fuji s nimi asi spolupracuje, protože jedině oni mají i Fuji filtry a RAW pak dokáže být 1:1 jako Fuji jpg.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Prosím, dá mi někdo tip na aplikaci na editaci informací v EXIFu? Potřebuji konkrétně pro macOS (Big Sur) a především, aby bez problémů zvládal editaci Fuji RAFů, ať už v kompresní tak i nekompresní podobě. Něco jsem vyhledal (např. v App Store), ale sem tam se objeví stížnosti na editaci právě těch RAFů od Fuji. Chci v podstatě jen doplnit manuální objektivy a hodnoty clony. Díky.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    no otazka je, jesli reset tovarniho nastaveni meni i vyvazeni bily a white balance shift. muze to byt klidne ze mas vyvazeni bily na slunce, ale white balance shiftem posunuty do tehle barev. v auto rezimu tohle nehraje roli a je to kompletne auto.
    MARIPOSA
    MARIPOSA --- ---
    Diky, zkusim to. Zkousela jsem i dat to zpatky do tovarniho nastaveni, ale problem pretrvava.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    MARIPOSA: Škoda, že dáváš fotku bez EXIFu, možná by tam byla odpověď. WB v režimu "Umělé osvětlení" dělá takový binec za denního světla venku i uvnitř. Nebo došlo k nechtěnému posunu teploty barev (např. až někde k 2500k...)?
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    nemas posunuty vyvazeni bily?
    MARIPOSA
    MARIPOSA --- ---
    Ahoj, prosím o radu. Mám X-E3 a když fotím v manuálním režimu, tak jsou všechny fotky zabarvené do modra - viz fotka níže, v automatickém režimu jsou barvy normální. Nevíte, jak to vrátit zpátky? Zkoušela jsem hledat v nastavení, ale nikde nic takového nevidím...

    https://nyx.cz/files/000/023/2348741_7c8085ff1a6c3771f577/original.png?name=fuji.png
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    VACA: Nedělám si iluze, že to je skutečných 0.95, už se to někde na internetech řešilo. Více bych věřil tomu, že se ona světelnost f0.95 pohybuje někde mezi třeba f1.1-1.2, možná až k 1.4, protože jsem už viděl srovnání s XF 35/1.4 a ten rozdíl byl fakticky velmi malý.
    Po prvním dni bych řekl, že jsem měl více vydařených fotek než s tím Nikkorem 50/1.8, ale je to dané tím, že ostřící prstenec na Nikkoru je fakt bláto a kolikrát mě to ustřelilo o vlásek jinam i při plném soustředění. V tomto mi ten 7Artisans po dnešku rozhodně sedl víc a nebál bych se s ním jít třeba nafotit nějaký event (trhy, jazz, kulturu) pro sebe. Což je v podstatě taky street. :-)
    VACA
    VACA --- ---
    FUZZSTORTION: Zajimavy s tou hmotnosti, pritom takhle co koukam na obrazky tak mi na xpru prislo ze to neni zas tak megavelkej ojektiv.. Ty fujinony f1.0 se zdaj teda nepomerne mnohem vetsi. A fuji jak jsem pochopil od 33/1.0 ustoupil ze jim vychazel megavelkej..
    ale i ta 56f1.2 zda se je docela macek.. To mi prijde ze u artisanu delaj docela zazraky, vyzdimat 0.95 z takhle relativne drobnyho obektivu, drobnyho v pomeru k ty svetelnosti prave. To prave i kdyz vzpomenu trea na stary canony f0,95 jak mely obrovsky ty predni cleny.. ale tak jasne voni museli vysvitit trochu vetsi plochu na kino, ale stejne. Celkem mi to neprestava fascinivat ze artisani vytahnou takovouhle svetelnost skrz takovejhle predni clen..


    Ale to bych se te zeptal jak se ti s tim ostri tak nejak celkove, ja jsem s tou 50/1.4 mel pomerne vysokou miru chybovosti, kdyz jsem se s tim snazil davat jakoze trochu “pohotove”, tohle musi bejt jeste hustsi ukontrolovat.:)
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    FUZZSTORTION: Nebo lehčí než X-Pro2, ale chvíli jsem váhal co je těžší. :-) Je to pořádný kus skla a kovu. Podobný pocit jsem míval třeba z XF16/1.4 coby pořádný kus "železa a skla".
    Ostřící prstenec na 7Artisanu mi svou tuhostí celkem sedí, chod prstence clony je o něco méně tužší. Jak referují sem tam ostatní - snad zavadím o něj a hodnotu f se mi podaří změnit klidně z "nuly" na 1.4-2... osobně mi ale moc nevadí, že není prstenec clony "klikací".
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    VACA: Už toho bylo v různých kanálech na YouTube řečeno dost. Asi bych se jen opakoval. Dneska jen pár cvaků okolo baráku. Nicméně pocitově po prvním dni cvakání bych asi neřekl, že to byla zbytečná koupě. Na zábavu a uvolňující focení to je docela dobré. Jen mě tedy pocitově zaskočila váha objektivu. Je kapánek těžší než X-Pro2. :-)


    VACA
    VACA --- ---
    FUZZSTORTION: Ja obcas na to taky nasadim nikkora, vono to ma takovej prijemnej trochu vintage feel ty obrazky z toho. Neni to tak klinicky cisty ale kresli to krasne nahodou. (Nikkory teda jedu jenom cernobile) Driv jsem na tom nosil 50/1,4D a super, akorat to na me uz je trochu dlouhy sklo na apsc pro bezny uziti.. Ale obraz z toho me vazne bavil. Nikkor 20/2.8 je super, ma to svuj charakter:D
    Musim rict ze me to ba.

    Na reference co jsi poridil jsem celkem zvedavej
    VACA
    VACA --- ---
    MURHAAYA: No ja jsem z toho malinko rozmrzelej zatim jeste..
    Ted se mi jeste dostal do ruky xf 23mm f2, ne ze by to bylo pro me must have ohnisko a ne ze bych mel zrovna dobu na rozhazovani, ale byl za velmi dobrou cenu, ve stavu mintovni A+ v kompet baleni. Taky jsem se nechal trochu zlakat mit aspon jeden WR objektiv k tomu xprocku..
    Vzdycky jsem tyhlety zuzujici se f2 wr objektivy povazoval za takovou nizsi tridu (vsak jsou taky levnejsi nez treba ta staricka 18f2, novy na krame)
    Ale jako musim rict ze to predcilo moje ocekavani, pomerne vyrazne. Je to fakt dilensky vyssi level zpracovani nez ta 18f2 uz na prvni dobrou kdyz to clovek vezme do ruky..
    Ta 18/2 je vedle toho takovy trosku hrkatko, no..
    Tohle ostri velmi rychle, zamika suverene, (ma to vnitrni ostreni) neni to prakticky vubec slyset, ma to krasne naladenou tuhost clonovyho krouzku, ale i opticky je to solidni, barvy to rendruje subektivne velmi pekny, ostrost taky. A je to fakt rock solid konstrukce, jako tank..
    Sice to neni tak kompaktni jako ta 18, ale furt je to prijemne malej objektiv..
    Myslim ze pomer cena vykon i na krame za weather resist objektiv je zajimavej, tohle se fuji vazne povedlo..

    Btw xpro2 ma jeste menitelny ohnisko hledacku, coz v tom sirsim rezimu odpovida 18mm s malejma okrajema, to me bavi velmi, musim rict. Asi by me pro ten feel v kombinaci s ovf bavil i ten zaviraci display co ma xpro3. Ale ta uz ma jen uzkej hledacek bez moznosti zmeny ohniska.
    Jakoby s tou 23mm je zase super ze clovek vidi i kus sceny mimo zaber.. nevim proc daly do trojky jen uzsi ovf bez moznosti zmeny, prije mi ze je to skoda kdyz je ovf jedna z hlavnich featur toho fotaku:/
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Dnes mi dorazí kurýrem 35/0.95 od 7artisans a pak ten nový 50/0.95 dle vyjádření z Fujifoto přijde za 14-20 dní. Dle situace. Na FB 7artisans se už objevilo několik docela slibných fotografií s tou 50kou. Tak aspoň si budu s 35/0.95 krátit čas o něco příjemněji.
    Přestože jde čistě o manuální skla, tak to jistě bude pěkné pofoceníčko.
    Aktuálně fotím s původním sklem Nikkor 50/1.8, co býval běžně k Nikonu FM přes NIK-FX od K&F Concept na X-Pro2. Je to takový festival “charakterních” a nedokonalých fotek. :-)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    VACA: ja sem tedka koukal jeste na dalsi fotky a prijde mi, ze nekde ma ta 18/2 neskutecne vyraznej color fringing (vetve proti nebi) a ze co se kvality tyce tak 18/2.8 na X70ce ji celkove predci.
    VACA
    VACA --- ---
    Ja dekuji za odpovedi.

    MURHAAYA: Ja prave taky bazar, a tak jsem si nebyl jistej jestli by to mohlo bejt o chlup lepsi, a taky jak jsem psal, trochu me rozhodil ten touit 12 kterej mi prijde vostrej jako britva. Ale tak pri tom ohnisku se to da asi trochu cekat..

    Jeste jsem to vic testoval a jo asi je to ok, jen mi to prijde ze je to trochu nachylnejsi na podminky, a mozna je to subjektivni pocit, ale v horsich svetelnejch podminkach mi prijde ze to tu kresbu malinko ztraci ale asi to neni nijak kriticky.
    Mozna jsem trochu ovlivnenej tema ricohama GR, ktery vzdycky uz radu generaci mely tohle ohnisko v pomeru k velikosti fakt perfektne zvladnuty.
    Nebo mozna proste tenhle objektiv neostri tak precizne kdyz je horsi svetlo, nevim, to nedokazu uplne rict. Mozna je to taky jenom tim ze mam volsovy ruce a neumim to:)

    Ale jeste jsem srovnaval s Touit 32mm 1.8 a ten proste kresli trochu lip i v horsim svetle na plnou diru.. Mi prijde jen tak od voka..
    Ale ten zase ma obcas malinko problem vubec zamknout kdyz je malo svetla.. (trochu ho podeziram jestli v sobe ten konkretni kus nema jeste starej firmware) Ale kdyz zamkne tak je to vzdy precizni. A teda barvy maj ty zeissy vazne super, za me subektivne. Nevim jestli je ten jejich T* coating fakt takova magie ale bavi me to. (I kdyz ja barvu vlastne moc nejedu:)
    Asi trochu pokrytectvi kdyz je tu ten “magickej” fujinon 35/1.4 ale ten jsem zatim nemel moznost drzet v ruce.
    Nicmene pro me je trochu lakadlo ten starej “vintage” Planar v modernim baleni:D

    Jako ne ze bych neuzil f1.4 v ty 18mm, ale pro me je jako rutinni sklo na denni noseni uz moc velka proste, proto jsem si neporidil apsc bezzrcadlo, abych na tom pak mel jako primar takhle velky sklo:/

    Ja jen doufam ze se fuji trochu vzpamatuje a bude prichazet zase i s nejakejma malejma objektivama, nebo revizema svejch malejch objektivu tak jako udeali tu 27mm.
    Ted vytlacili radu tlustejch tezkejch super svetelnejch a drahejch objektivu, a tak by zase mohli delat neco co dava pro apsc bezzrcadlo vetsi smysl.

    Jako ja to nechci hanet, jsou to spickovy skla, ale kdyz budu chtit tahat trictvrtekilovej nebo kilovej tlustej macatej objektiv, kdyz budu povazovat hloubku ostrosti tenkou jako vlas za stezejni vlastnost systemu, tak apsc nedava smysl prece. Fullframe bude mit v tomhle vzdycky navrch, o strednim formatu nemluve.
    A proto by mi tohle davalo vetsi smysl pro gfx system, a pro x mount maly pekny sklicka, pls:)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MURHAAYA: a mozna dokonce tyhle fotky byly porizeny s black pro mist 1/4 filtrem takze ta ostrost mozna nebude uplne vypovidajici
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    SPIKE411: ja sem tedka ten 18/6.3 zacal nosit na ty novy X-T1 a bavi me nesmirne! Udelal jsem si korekci distorze (a vinetace, ale casto tam tu vinetaci nechavam) a kdy muzu tak s nim fotim. Bavi me ta vinetace, protoze dokaze zesilit pocit z tech barev (tmavsi barvy jsou sytejsi) aniz by ztmavila ten hlavni objekt. Plus ma takovej zvlastni feel, ze mi to prijde fakt jak nejakej analog a kdy to clovek namiri do slunce, tak to dela scintilujici flare, asi jako kdyz se clovek do slunce kouka (nebo obecne do svetla) a vidi takovou tu duhu jak se to svetlo lame a ohyba na rasach a v oku samotnym. Pripomina mi to hrozne fotky z Vivitar UWS. Pritom aspon v sirsim stredu to neni vubec spatne kreslici objektiv (ale ty rohy jsou uz dost rozplyzly a proto je mozna lepsi tam nechat tu vinetaci).

    Vubec by mi nevadilo, kdyz by udelali takovou treba 14mm.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam