• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSMěstské utopie - fungují města? co táhne lidi do velkoměst? a před čím z nich jiní utíkají?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: já jel i na tomhle, a má to svoje pro a proti. Ta bedna vepředu není špatná, hlavně s lehčím nákladem se s ní fakt dobře zatáčí, protože nejtěžší na tom je jezdec a ten sedí víceméně nad osou zadního kola, což je pro ovladatelnost dost podstatné. Taky je dobré, že kudy projede ta bedna, tam zaručeně projedeš i ty, takže bych tenhle design neodsuzoval :-)

    Já osobně preferuju longtail uspořádání, kde je bedna až za jezdcem, ale to má taky své nevýhody. Jednou z nich je délka a tím i hmotnost řetězu. Kromě toho, to že se někam vejde přední kolo a řidič nemusí být záruka, že se tam protáhne i bedna co je za řidičem, ten tam nevidí a víc riskuje, že s ní o něco třískne. Další věc je, že s prázdnou bednou má takové kolo těžiště prostě moc vepředu a ne nad osou zadního kola a ta ovladatelnost např. v ostrých zatáčkách v malé rychlosti je blbá (typický úkol: otočit se na chodníku na místě). Kola s nákladem vzadu mají lepší jízdní vlastnosti ve velké rychlosti, mají trochu lepší výhled dopředu a tak... ale mají taky nevýhody, chovají se víc jako motorka a v nízké rychlosti může být nutné z slézt a kolo vést.

    Ale v zásadě zvyknout se dá v podstatě na jakékoliv kolo, mě přišla zajímavá i pražskou cyklistickou komunitou kritizovaná Christianie... ale pravda je, že některá cargokola se víc hodí do rovinatých měst a do cyklistického provozu, který se pohybuje spíš rychlostí chůze. V Praze je doprava rychlejší a i kvůli požadovaným vzdálenostem od zadavatelů, kvůli kopcům i kvůli charakteru provozu na křižovatkách je od kol požadován výkon spíš jako od mopedů.

    Stav je takovej, že společnosti jako Uber Eats nebo Volt kola neřešej a prostě vybavujou svoje poslíčky hranatýma bednama na záda ať si poslíček jede na čem chce. Dámejídlo nebo Ordr provozují cargokola tohohle typu, s bednou vepředu, která mají v Evropě velkou tradici, řiká se jim tuším Bullet, podle původního typu, a i když prvních 5-10 minut si na to člověk musí zvykat, tak fakticky ovladatelná jsou. No a pak je tu malá firma 4avs, která jezdí pro Alzu s cargokoly typu longtail, která jsou ve světě rozšířená méně, ale taky se vyskytují (stačí zagooglit). No a pak jsou ještě tříkolky, ale případné nadšence bych vyzval, ať se na tom nejdřív projedou... ono to sice působí stabilně, hlavně když to není v pohybu... ale přeci jen to není jednostopý dopravní prostředek a třeba v zatáčkách se to nechová, jak byste čekali. Samozřejmě, kdo by chtěl vozit třeba 200 kg, ten by musel jíít do tříkolek, no. Ale takový sud piva uveze jednostopé cargokolo v pohodě :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: To je něco pro tebe co? :-D Popravdě na tou kousku na obrázku bych na silnici z bezpečnostních důvodů asi nevyrazil.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: no, to je myslím trochu jiná kategorie :-) zásobování vzducholoděma by nicméně v jakýmkoliv městě vypadalo fakt hodně cool. Celý to je o zpropadený ceně letový hodiny, no...
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    XCHAOS: dočkej času, i solární vzducholodě jednou přijdou :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Praha chce zajistit zásobování v centru města nákladními elektrokoly - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...pravy/zasobovani-nakladni-kolo-centrum-praha.A200608_144640_praha-zpravy_zuf
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Montreal unveils plans for award-winning Biodiversity Corridor
    https://inhabitat.com/montreal-unveils-plans-for-award-winning-biodiversity-corridor/
    Hmm, Vypich v Praze :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Praha uzavře pruh na Smetanově nábřeží, chce tu předzahrádky a kulturu - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...novo-nabrezi-praha-doprava-uzavirka-pro-auta.A200518_185705_praha-zpravy_zuf
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Projekt cyklostezek v Římě
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    JAZZZ: jsem na homeoffice, ale do downtownu stejně musím. BVohužel teĎ se přesně ukazuje, kdo je nahraditelný....jsou lidi na úřaděš co nedělaj nic ani mejly nečtou a pak jsou ti co chodí normálka do práce každý den v určité hodiny....a všichni maj stejné podmínky.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    KEIKIN: bohužel. vždyť ani nepoužívají Jiru a to by si mohli za ty prachy co utápí v IT nechat napsat svojí vlastní.
    takže manažerské posty zatávají vesměs neschopní psychopati, kteří netuší co chtějí a ovečky si to svoje vězeníčko už odsedí, moc se u toho nepředřou a pak si vybijou frustraci z promrhaného života třeba na uprchlících nebo cikánech.
    tak to funguje ve státě i v korporátu a vynucená remote work může udělat mnohem větší změnu, než si lidi dokážou představit. nedej bože aby bylo najednou jasně napsaný co kdo dělá jak dlouho mu to trvá.
    a pka považ těch prázných office housů ve městech, které opustí firmy, co dokážou na full remote přejít.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    JAZZZ: ono je totiž jednoduché zadat ukol, ale ještě těžší je ho zkontrolovat a vlastně se za něj postavit. Někdy ta kontrola úkolu trvá dýl než by sis to zařídil sám.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    KEIKIN: nevím proč státní aparát neumí home office. asi umí výkon práce hodnotit jen podle docházky a nrbo závisí na předávání informace na ochmataných papírech. alespoň že stavba silnic běží.
    RUZOVYKOLOUSEK
    RUZOVYKOLOUSEK --- ---
    KEIKIN: K první větě: ale byly ovlivněny epidemiemi, velmi a po celém světě. Příklad New Yorku v historii a toho jak se epidemie promítly jak do konceptů plánování, tak do způsobu bydlení /ideální podoby bytu/ zde:https://ny.curbed.com/2020/3/19/21186665/coronavirus-new-york-public-housing-outbreak-history
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    JAZZZ: města holt nebyly projektován v duchu karantén. Ale zpět k realitě,, docela mně sere, že úředníci jsou teď jakoby na dovolené a města nefungují. Fungují jen technické služby defacto. PRoč se např teĎ neprovádí archeologické výzkumy ? Tyto výzkumy totiž normálně většinou brzdí stavby ať už domů či celých náměstí.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    KEIKIN: a z parků uděláme rozptylové loučky :)
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Města budou nyní projektována na 1 m odstup. Tedy širší chodníky, více rozptylových zón a vodorovné dopravní značení ve smyslu čáry vyznačující odstup lidí ve frontě.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: já o tom občas twítoval. Ale fakticky jsem teď přestal jezdit protože mám zlomenou ruku
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    New Green Building Would Add 30,000 Plants and Trees to Cityscape
    https://cleantechnica.com/2020/04/06/green-building-would-add-30000-plants-trees-to-cityscape/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Brr, tak tohle je nejšílenější anti-městská dystopie vůbec...
    https://twitter.com/urbanthoughts11/status/1245057199908491264
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam