• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSMěstské utopie - fungují města? co táhne lidi do velkoměst? a před čím z nich jiní utíkají?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    KEIKIN: zrovna jsem ted cetl clanek v odbornym tisku pro archizekty, kde se tenhle zpusob staveni prezentoval dvema urbanistama jako budoucnost mest. Jeho vyhodou je jednak velka kapacita bydleni, ale zarovej jeho kvalita verejnyho i poloprivatniho prostoru. Nakonec, kdybys dostal na vybranou jestli chces bydlet v panelaku na sidlisti, nebo na Vinohradech, co by sis vybral?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LINKOS: imho na tom nic moc fascinujiciho nevidim. Samotna cyklistika v sobe zadnej konfliktni potencial nema, kolo ma skoro kazdej. Ty problemy nastaly pote, co se kvuli potrebam cyklistiky zacalo s likvidaci parkovacich mist ve mestech, kvuli „bezpecnosti cyklistu“. Ti lidi kterych se to tyka jsou z toho dost zoufali. A druhy pole generujici problemy je fakt, ze s rostoucim poctem cyklistu v doprave roste i pocet tech, ktery se nedrzej dopravnich predpisu a ohrozujou sebe i ostatni. Fakt ze nemaj poznavaci znacku a diky tomu casto z konfliktnich situaci proste beztrestne ujedou jejich oblibenosti moc nepridava.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: boomerkracie
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: primátor už má taky sepsi nějakej ten pátek...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Návrat tramvají na Václavské náměstí zahájen. Trať se chystala 19 let, primátor má však skepsi - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/navrat-tramvaji-na-vaclavske-namesti-zahajen-trat-se-chystala-19-let-odpurcum-vadi-zadratovani-210484/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Why Monotonous Repetition is Unsatisfying
    https://patterns.architexturez.net/doc/az-cf-172605
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: hele, ten okruh fakt potřebujeme, moje čtvrť Prahy je teď tranzitní, v podstatě.

    ty dopravou postižené příměstské oblasti by samozřejmě měly zaujmout k automobilové dopravě takový postoj, jako mají centra měst, tzn. ne NIMBY, ale systematický, podporovat MHD, PID...

    no ale zaujalo mi, že je to v řešení. faktem je, že parkování pro kola ve stavebních normách by bylo fajn, ale v ČR je to nereálné... to by hned bylo považované za gulag.
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Právě proto by měla být možnost té daně z parkování. Nikde není psáno že by se neplatila i z aut na svých pozemcích. To je věc každé obce nebo městské části.

    V každém případě je v Praze dost málo parkovacích míst a garáží.

    A nedokončený Pražský okruh zvyšuje počet aut v Praze mnohem více než o 10%. A podobně na tom je parkovaní na krajích měst. To jsou zásadní nedostatky které jsou vyřešit.

    Ale jsem si jist že náš reprezentant v Bruselu to opravdu nevyřeší :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: takhle, pro začátek bych rád dosáhl shody, že v Praze je toho času aut moc. Proč jich do centra tolik zajíždí, po tom můžeme pátrat, 10% z toho jsou nedokončené obchvaty ale zbytek jede z nebo do města.

    Tedy pokud se do centra přistěhuje víc obyvatel, co budou chtít vlastnit auta, nebo pokud tam vzniknou kancelářská pracovní místa pro lidi, co do práce dojíždějí autem, tak to v obou případech situaci s dopravními zácpami spíš z horší.

    Od toho bych se odpíchl. Jediná šance na zlepšení situace, pominu-li zatím exotickou cyklodopravu, jsou lidi, co chtějí v centru bydlet a nevlastnit auto, nebo lidi, ochotní do práce dojíždět MHD. Těch Praha může absorbovat ještě docela dost, obou případů. Ale zatahovat předměstský životní styl do centra není vhodné... to situaci dost zhorší...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Proč zdaněná? Garáž se automaticky nerovná auto. Můžeš tam mít třeba své solární speciály :-)

    Ale v mnoha zemích se platí daň za parkování mimo tvou neovitost. Někde je to vázané i na bydliště. Aby jsi neměl pozemek v Horní Dolní a neměl deset aut v Praze kde bydlíš. To mi přijde fér a je to dané tvou aktuální situací.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: stavební předpisy jsou realita. spíš by si je mělo upravovat město, protože z toho kolik čeho v novostavbě parkuje vyplývají požadavku na infrastrukturu města.

    za mě by parkovací místa měla být spíš zdaněná - aby bylo z čeho stavět a opravovat ulice, kterými ta auta jezděj - než povinná :-) ale já taky nejsem zrovna mainstreamový myslitel...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: to parkování je dobrej úlet. Proč někomu něco vůbec přikazovat? To je snad na každém soudruhovi jak se hodlá dopravovat.

    Pokud chci auto mělo by být nutné ho nějak přihlásit a dokázat, že na své nemovitosti tento vůz parkovat mohu. Jinak by se platila z auta daň rovná placenému parkingu v okolí. Co je na tom složitého?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MMR dokončuje vyhlášku o stavbách, požadavky na udržitelnou mobilitu a zelenou infrastrukturu ale ignoruje
    https://arnika.org/o-nas/tiskove-zpravy/mmr-dokoncuje-vyhlasku-o-stavbach-pozadavky-na-udrzitelnou-mobilitu-a-zelenou-infrastrukturu-ale-ignoruje
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    KEIKIN: není to velkoměsto, ale zas nejhustěji osídleny kus planety
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Migingo Island: a rocky marriage between Uganda and Kenya - YouTube
    https://m.youtube.com/watch?v=zA9wYfBsALc&pp=ygUHTWlnaW5nbw==
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The cycling revolution in Paris continues: Bicycle use now exceeds car use | Lifestyle | EL PAÍS English
    https://english.elpais.com/lifestyle/2024-04-24/the-cycling-revolution-in-paris-continues-bicycle-use-now-exceeds-car-use.html
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Tak dlouhá Čára nebude. Saúdové kvůli penězům krotí megaměsto budoucnosti - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/saudska-arabie-megamesto-budoucnosti-the-line-neom-mbs-finance.A240417_093611_zahranicni_kha?galerie
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam