ZUZKAOU: tak deje se to ve vsech jazycich (algoritmu facebooku a jinym retargetingum je jazyk ukradenej).
Jen je relativni vyhodou malo rozsirenych jazyku (jako je cestina), ze neni tak vyhodne na ne cilit - proc bych zkousel prodavat nakou debilitu rakovinarum/plesatejm/brejlatejm z 10 milionu, kdyz muzu zacilit na stovky milionu english speaking.
Ta omezena velikost trhu (v tomto pripade s nestestim ci hlouposti), plynouci z jazykove bariery, pak ma za nasledek i relativne omezenou nabidku - zajimava by byla studie srovnavajici velikost trhu a velikost nabidky "wonder products", protoze z vyse uvedenych duvodu urcite nebude linearni.
Urcite tam muze zafungovat i efekt, ze tu mensi nabidku pro mensi trh je jeste v lidskych moznostech odhalit a poblokovat (coz se malokdy deje nejak automatizovane), kdezto nad nejakou kritickou hranici, to uz vychytat nejde. Mimo jine kvuli tomu, ze v malem publiku se nevyhnutelne stane, ze se ta reklama ukaze nekomu, kdo ji prokoukne a nahlasi. Ale v dostatecne velkem publiku se snadno muze stat, ze se ta reklama nikdy nezobrazi nekomu, kdo by ji zablokoval (proste se o tom, ze nekdo nekoho zneuziva nikdy nedozvime, protoze cileni bude tak dobry, ze zacili vzdy jen lidi, kteri to nedokazou prokouknout).
Osobne si myslim, ze tohle siti obsahu na miru je asi nejvetsi vyzva/problem, ktery ted online existuje. Teoreticky nic nebrani tomu, aby si dva lidi precetli "stejnej" clanek, kterej bude pro kazdyho udelanej tak, aby se mu libil - a kazdej vyzni uplne opacne.