COCOBRYCE:
Týdenní doba odpočinku (čl. 8) -podle změn dohody AETR od 20. září 2010:
Ve kterýchkoli dvou po sobě následujících týdnech musí mít řidič nejméně:
a) dvě „běžné týdenní doby odpočinku“ (doba odpočinku v trvání nejméně 45 hodin); nebo
b) jednu běžnou týdenní dobu odpočinku a jednu „zkrácenou týdenní dobu odpočinku“
v délce nejméně 24 hodin. Zkrácení však musí být vyrovnáno odpovídající dobou odpočinku
vybranou vcelku před koncem třetího týdne následujícího po dotyčném týdnu.
Týdenní doba odpočinku musí začít nejpozději po uplynutí šesti 24hodinových časových úseků
od skončení předchozí týdenní doby odpočinku.
Každá doba odpočinku vybraná náhradou za zkrácení týdenní doby odpočinku musí
bezprostředně navazovat na jinou dobu odpočinku trvající nejméně 9 hodin.
Denní doba odpočinku (čl. 8):
Jedná-li se o jednoho řidiče:
a) tzv. nedělený odpočinek - V průběhu každých 24 hodin musí mít řidič odpočinek nejméně
11 za sebou následujících hodin, který smí být zkrácen na nejméně 9 za sebou následujících
hodin nejvýše 3x týdně za podmínky, že bude náhradou poskytnuta odpovídající doba
odpočinku před koncem následujícího týdne.
nebo
b) tzv. dělený odpočinek - Ve dnech, ve kterých odpočinek není zkrácen podle prvého
odstavce, smí být čerpán ve 2 nebo 3 oddělených částech během 24 hodin, přičemž jedna z
těchto částí musí trvat nejméně 8 za sebou následujících hodin. V takovém případě se
minimální trvání doby odpočinku musí prodloužit na 12 hodin.