PRDELOID: Betexa, no, na těch je nejhorší ten lesklej papír (pokud se nezměnil materiál na který tisknout, pár let jsem od nich nic neviděl), držím ti palce :)
1) autor modelu by měl sám uvádět na jakou gramáž je model určený, měl by s tím počítat při návrhu modelu (tloušťka papíru). Pokud neuvede, tak univerzální je 160g a vyzkoušet to :)
2) všeobecně bych řekl že se rýhuje z té strany na které je pak ohyb (na té, na které je pak větší zlom). Jsou dvě techniky rýhování - ostřejším předmětem (tupější skalpel), kterým povrch nařízneš a v ohybu je pak vidět papír a nebo tupý předmět (dost tupý hrot kružítka), kterým do povrchu uděláš "brázdu" ale nerozřízneš ho a doufáš že při ohybu ti to nepraskne. Všeobecně se víc nařezává a prosvítající hrany pak retušuješ, protože stejně retušuješ místa, kde je díky spoji vidět hrana papíru.
3) já osobně mám tempery, které používám jako vodovky. Tj. z temper (mám sadu mysím 16 barev) si namíchám odstín jaký potřebuju, nechám zaschnout a pak štětcem namočeným v barvě pracuju s zaschlou temperou jako s vodovkou.
4) Herkules, doporučuju se vyhnout různým kancelářským pokusům o lepidlo, tyčinkám, klovatinám a podobně. Pokud někde potřebuju slepit spoj kde oba materiály nejsou savé (papír, dřevo), tak používám 5 minut epoxy od Bizona.
5) Asi bych doporučil nelakovat vůbec, víc riskuješ než potencionálně získáš. Především hrozí že papír zprůhlední a téměř je model pak na vyhození. Lakovat jedině v případě že barvíč komplet model (jako bys stavěl plastikový model), pak máš plně kontrolu nad povrchem a víš že ti pod barvou a základovkou nemá co vylézt.