• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GENTIANAAštar akbar!
    LEON_KOWALSKI
    LEON_KOWALSKI --- ---
    Ach jo. Vanitas vanitatum et omnia vanitas
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    NOXNOCTIS: Tam ale není nic o přítomnosti.
    LEON_KOWALSKI
    LEON_KOWALSKI --- ---
    NOXNOCTIS: když se koukám do ledničky, tak taky vidím co v ní je, aniž bych byl součástí ledničky.
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    NOXNOCTIS: Odvozovat něco na základě citátu, který si pamatujeme pouze matně, je velice aštarózní.
    ESTEL
    ESTEL --- ---
    NOXNOCTIS: Každá byť i sebenepatrná částečka tohoto vesmíru byla z pohledu křesťanství stvořena Bohem a ten je v každé této byť sebenepatrnější částečce také přítomen, protože je jejím hybatelem... To, že "svět byl stvořen Bohem" křesťanskému pohledu odpovídá, ale to, že je Bůh přítomen v každé sebeneparnější částečce světa, už nikoli. Podle křesťanství přece svět není Bohem, ani jeho projevem... je jeho stvořením, dílem, kterému Bůh dal existenci, do kterého možná vložil záměr, srozumitelný a poznatelný řád, zákony, kterými se svět řídí atd... To, že by byl Bůh přítomen ve všech částech a oživoval je, je možná pochopitelné z pohledu moderní fyziky nebo z mystické zkušenosti, ale pro křesťanství samotné je to dost vzdálená idea, dokonce mám za to, že za podobné "panteistické" názory by sis v dřívějších časech vysloužil přinejmenším "uvržení do klatby" :o) Takže kontroverze tu asi bude. Křesťanství, tak jak se vyvinulo, je prostě náboženstvím, kde se věří v základní oddělenost Boha a člověka a je to "problém". Právě proto existuje i Spasitel jako cesta. A existují i kněží, kteří mají za úkol ti Spasitele představit, dát poznat a udržet tě s ním v kontaktu.

    Viděno z tvého úhlu pohledu, tak ano, křesťanství inscenuje "léčbu" oddělenosti, která vlastně odděleností není... Ale to má snad každá náboženská tradice, cestu k ráji a náhled, že jsi z ráje nikdy neodešel. Asi není potřeba tím druhým rozbíjet to první, má to taky svou cenu...
    LEON_KOWALSKI
    LEON_KOWALSKI --- ---
    SHEALA: Nebo spíš by se mu do debaty hodil Jára Cimrman. Po jeho slavné "Basilejské odpovědi", založené na úkroku stranou, si F. C. Bohlen utrhl kšandu.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Myslím že ještě potřebujeme do debaty Adamriu.
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    NOXNOCTIS: Člověk potřebuje kněze tak dlouho, dokud se nedokáže obejít bez něj.
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    NOXNOCTIS: Tak tohle smrdí vulgárním marxismem a takovým tím soudružským žvástáním, že pámbíčka potřebujou slaboši, kteří si neporadí sami.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    NOXNOCTIS: jo, takže tobě by asi vyhovovali Mormoni. To není nic proti ničemu, kámoška je Mormonka. Ale teologický debaty spolu nevedem.
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    SHEALA: Citační normy jsem nikdy neuměla a beru je hodně ležérně, protože nesnáším prznění jmen. Když se někdo jmenuje Giovanna Rosa Miriello Bemporad di Comecavolosichiama, tak to ksakru není Miriello Bemporad di Comecavolosichiama, G. R. Nemluvě o tom, že vím, že u nás jsou lidi zvyklí na Františka Nováka, takže berou poslední kousek jako příjmení a pak aby se v tom prase vyznalo, protože to jeden hledá pod m, ale čechiše pepík to má pod c nebo pod d.
    Nicméně na literaturu v běžném hovoru odkazuju docela často. Jsem divná a nestydim se za to.
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    SHEALA: Jo. Člověk co není bez desetistránkové definice schopen pochopit, že "božská síla" je síla, která udělá z efektivně mrtvého chlápka chlápka efektivně živého plus nějaké extra vlastnosti jako bonus.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    GUYVER: jo takle. Já jsem jen nevěděla co to je akademicky připálený, spíš mi to přišlo jako někdo kdo se vyjadřuje stylem že za každou větou dá odkaz na autora, podle citační normy APA.
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    SHEALA: Je to ten typ co dělá vědu z vaření vody.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    GUYVER: tobě přijde Noxnoctis jako akademicky přípálený?
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    NOXNOCTIS: Jaký rozpor? Čurbes můžou mít akorát tak některé církve ve svém učení. Díky přítomnosti akademicky připálených mozků ve svých řadách.
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    NOXNOCTIS: Cože?
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    NOXNOCTIS: "Ono, aby mohlo bý intenzivně prožíváno dosahování, musí být (byť jen v psychologickém smyslu) onen cíl dosahování (alespoň dočasně) odejmut..." tomuhle nějak nerozumím.
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    GENTIANA: Po správné ráně do hlavy přejde úplně všecko.
    (o božské síle jsem začal já)
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    NOXNOCTIS: já nejsem teolog, natožpak křesťanský, o božské síle jsi začalo ty.
    NOXNOCTIS: a co je na křesťanství unikátního? Křesťanství. Když to začneš drobit, že ono je vlastně putna, jestli se podává chléb a víno nebo buřty a pívo, jestli se lidi sejdou v kostele nebo v kravíně, jestli zpívají Hospodine, ščedrý kněže nebo Když se u nás chlapi poperou... tak dojdeš menší oklikou k totálnímu nihilismu.

    Ale jestli se snažíš zjistit, proč lidi věří... no, tak někteří tvrdí, že je to vlastnost mozku a po správné ráně do hlavy to přejde.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam