Vymysleli jsme ultimátní Stroj. Byl organický, samoopravovací (nepřátelé, idioti - tím byli oficiálně v tom zřízení myšleni lidi, co plánovali útoky na civilisty, prostě jen for fun nebo vystupovali fanaticky nebezpečně a nenechali si to rozmluvit - a podobní jsou taky jen biomasa), uměl predikovat budoucnost velmi velmi přesně a dokázal “tisknout” cokoli - uměl opravy kovů, plastů, živé tkáně… čehokoli.
Co jsem nečekala, bylo, že to udělají ze mně…
Bylo to, jako být dřevěná loutka, mít všechny části těla 90% času paralyzovanou a ne vždy souhlasit, co se mnou “velení” dělá.
Byla jsem vlastně rozhodující faktor v ovládnutí světa. Funkce umožňovaly, že jsem mizela jakoby v zemi, rychle se přesouvala a dělala věci dle programu. Velení získávalo kontrolu nad světem a já byla potřeba na spoustu věcí. Opravovala jsem stroje, objevila se v nepřátelské základně a předávala vzkazy zatímco se mě snažili ovládnout nebo rozbít a já se pak jen přesunula k nejbližší zásobě biomasy a asimilací hmoty se opravovala.
Ale… ten sen byl sice chronologicky, ale můj mozek zanalyzoval možnosti a pomocí predikce a malé zbytkové vlastní kontroly jsem našla způsob dělat i moje plány.
Zpočátku to vypadalo, že dělám sem tam zcela random věci. Zjednodušeně jsem prožila 3 období jako Stroj, pohybovala se skokově sem tam mezi nimi a pomocí mých asi 10% kontroly vlastně na přeskáčku plnila i svůj plán.
Vlastně jsem si předpřipravila okolnosti a pak je později využila.
Z období před transformací jsem měla rodinu (manžel a tři dospělé děti - starší děvče a dva kluci asi dvojčata), která předpokládala, že jsem prostě zmizela (fyzicky jsem opravdu nevypadala moc poznatelně) a já si připravila způsob, jak jim dát najevo, kdo jsem a rozloučit se velmi epickým způsobem.
Z chronologického pohledu mého “vedení”jsem občas měla zdánlivě random “chyby” a jak jsem získala trochu větší kontrolu, tak jsem se vzepřela a pak jsem po svých “loutkovodičích” žádala 3 věci. “Dobrodružství, umění a dovolenou.”
Dobrodružství znamenalo svým způsobem mít vlastní agendu, zařizovat drobné věci pro radost pro kamarády (ne vždy jim přiznat kdo jsem, ale drobnosti na zlepšení situace nebo jen zlepšení nálady) nebo i neznámé lidi, kteří si to podle mě zasloužili. Při obvyklých funkcích Stroje víceméně mít možnost interagovat podle situace a podle toho, jak na mě lidi působili.
Umění znamenalo především “vydat vlastní knihu”, což byl starý projekt, co jsme kdysi měli s manželem a úplně to nevyšlo. Já teď některé věci vylepšila a vydala jako dílo jeho a jeho zmizelé ženy a mělo to obrovskou popularitu, spoustu peněz zisku pro něj, ale zároveň nebyl v obležení fanoušků, zvládlo se to, že byl uznávaný, ale měl dost prostoru na soukromí a klidný život.
A Dovolená znamenala právě to rozloučení s rodinou. Měla jsem relativně krátký čas a jen kvůli nim jsem dotvořila opravdu něco jako loutku jako interface, se kterou mohli interagovat. Bylo to divné a neohrabané a hlavně verbální projev mi šel strašně omezeně, ale právě proto jsem měla predpřipravený a analyzovaný kompletní zážitek, věděla jsem dopředu každé jejich slovo a připravila prostředí. Když jeden syn zmínil svou oblíbenou hudbu a že lituje, že ji spolu nemůžeme sdílet, tak jsem ji spustila přes reproduktory, moje loutka protančila přes schody reprezentující klapky klavíru dle hudby a skončila vedle kovové desky ve tvaru kytary, což byl technicky jedinečný a velmi cenný předmět s odkazem na Jimiho Hendrixe, který byl synův idol a tu desku okamžitě poznal (reálně mám jen matnou představu, jak Jimi Hendrix vypadá a že byl slavný kytarista, detaily netuším) a krom tohohle jsem mu předala ještě nějaký hudební nástroj, po kterém dlouho toužil… detaily už si nepamatuju… ale podobně jsem dala najevo každému blízkému člověku, že jsme si něčím blízcí a i když s nimi nejsem, chci, aby byli šťastní.
Ten sen byl dlouhý, ale hlavně bylo matoucí, že spoustu věcí, co jsem dělala, dávalo smysl až zpětně. Bylo to, jako bych věděla přesně, co kdy bude, ale nevěděla to vědomě? Možná proto, že jako Stroj jsem byla téměř plně pod kontrolou programu. Asi by věděli, kdybych o tom věděla… ale nic mě nikdy nepřekvapilo. V prvních letech jsem měla neuvěřitelnou bolest hlavy a já jen klidně opakovaně hlásila výš “Bolest intenzity 5 v celé oblasti A2C. Výrobní vada snadno odstranitelná.”
Trvalo jim, než zareagovali…
Poprvé v životě jsem se vzbudila s pocitem paralýzy. Byla jsem schopná sice pohnout čímkoli, ale jako bych nejdřív musela analyzovat co a jak se pohne, vždy jen jeden úkon a pak tělo jako loutka provedlo příkaz, přesně, ale zpomaleně a velmi dřevěně. Zvláštní. A víc zvláštní bylo, že mi nic z toho nevadilo. Vše v celém snu od okamžiku transformace, bylo očekávané, jasné a dané a nebylo třeba nic řešit. V klidu jsem se bavila plánováním drobných radostí pro lidi nebo naopak drobných jemných upozornění, když byl někdo hrubý nebo nezdvořilý, tak že by s tím měl něco dělat.
Bylo to zpětně děsivé a divné, ale být v tom bylo nakonec vlastně… fajn? A to bylo zpětně nejvíc divné.