• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLETunel Blanka a jiné "tunely"
    E2E4
    E2E4 --- ---
    FOTO Tunel Blanka otevře Chuck Norris. Dnes slaví 75 let

    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SAMOUT: vsak on i ten koridor Jizni spojky je castecne take z te doby (a stavebni uzavera tam snad celou dobu byla) - i kdyz trvalo jeste dlouho nez se to postavilo, on to az tak ciste komunisticky rozmar nebyl, vlastne za to muzou i Nemci... :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    VOJTEK: Koncepce existuje, jediné, co (bohužel) neexistuje, je institut veřejného zájmu, kdy by se stavba prohlásila za natolik strategicky důležitou, že by byla jakákoliv veřejnost jednoduše vyloučena z rozhodovacího řízení. Dokud tohle nebude, tak vždy vyhraje NIMBY. Rodiče bydlí na Zahradním Městě,.prakticky pod okny nám postavili Jižní spojku, nikdo se nás na nic neptal (v 80´s to nebylo moc zvykem :-)), ale jsme za ní rádi.


    DANYSEK: Základní koncept je prvorepublikový
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: Nakoupili vyhodne sve pozemky a postavili tam sve primestska sidla :-) Takova troufalost tam chtit tedka skutecne taky postavit ten leta naplanovany obchvat...
    VOJTEK: ...a vis, ze treba http://mapy.cz/s/gqye je stavba historicke varianty puvodniho okruhu kolem Prahy? :-) Nektere napady jsou stare pres petasedmdesat let... ;-)
    VOJTEK
    VOJTEK --- ---
    PISKVOR: a az to za X let konecne projde a postavi se to, zalehne to nejakej kopec co sel na vejlet o kilak dal, nebo se to propadne do zeme...to nemuze zkoncit jinak u nas
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    VOJTEK: Existuje; jenže na severu to blokují suchdolští, a na východě klánovičtí. Ani jedni netušili, že ta územní rezerva, co už je tam čtyřicet let, je určená na dálniční obchvat, a hrozně je to zaskočilo; zejména novousedlíky.
    VOJTEK
    VOJTEK --- ---
    DANYSEK: to byla otazka z pohledu celkovy koncepce...ale jestli neco takovyho vlastne vubec existuje
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VOJTEK: ptas se, proc hnat auta do centra... odpoved zni - realne neni moc na vyber :) A jeste dlouho nebude. Protoze v trase vnejsiho obchvatu se resi klasicky problem syndromu NIMBY.
    VOJTEK
    VOJTEK --- ---
    DANYSEK: to sis asi spatne precet, ja se neptam nikde proc jedou lidi do centra autem
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VOJTEK: vnejsi okruh je v nedohlednu - severni cast je jen na papire, i samotny system P+R je postaven jen zlomkove z toho, co se naslibovalo/bylo by realne potreba, na spouste P+R mas problem vubec zaparkovat... pac jsou proste plny.
    A da pokracovat - linka C metra je na jihu dnes na hrane svych prepravnich moznosti, Dcko, ktere tomu melo odlehcit (a davno byt v provozu) je porad jen na papire :) I MHD je stale koncipovana stylem "z periferie do centra" - nejak si nekdo neracil vsimnout, ze dnes ty lidi potrebujou jezdit i jinam (kvizova otazka, kde nam vznika nejvic novych kancelarskych prostor?), vysledkem jsou situace, kdy autem jedes dvacet minut i s kolonou a sockou hodinu.

    A ty se pak blbe zeptas, proc jedou lidi radeji autem a pres centrum... :)

    KEIKIN: cela rada cest svuj pocatek nebo konec v centru ma. I v ramci mesta potrebujou lidi jezdit - je naivni si myslet, ze vse spasis pesky, na kole nebo v MHD - to je takovy ten ideal automatistu, jenze ono jezdi z Bohnic na Strahov kolmo (ono i sockou to je pomerne vyzivny trip) :D Ono je dobry se podivat na vetsi mesta na "zapad" od nas - obvykle vysledne reseni je nekolik okruhu - vnejsi pro tranzitni dopravu, vnitrni pro mistni dopravu, vnitrni idealne zakopany pod zem - ale neni nutne pravidlem. Otevri si mapu, podivej se na Viden... kdyz se podivas hodne pozorne, zjistis, ze tam je nekolikakruhovy okruh po povrchu nedaleko centra, tranzitni dalnice rozhodne nevede v polich desitky kilometru od mesta... Dalsim prikladem muze byt treba Mnichov :) Kde dnes ty prutahy v jejich existujicim profilu... proste jen zakopavaji pod zem.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    E2E4: nj ale ptejme se dál. Proč potřebujeme, aby se centrem měst hnali proudy aut, které do města nechtějí. Není opravdu řešením malý obchvat, jak píše VOJTEK:
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    On je hodně velký problém ještě v tom, že Praha 6 speciálně reaguje na hustou dopravu tam opatřeními, která ji ještě zhustí. Viz zmiňované zužování, pruhy pro autobusy, nesmyslné jednosměrky. Praha 6 dělá poslední roky vše pro to, aby byla doprava horší. A místo výstavby periferních parkovišť u metra se tam staví, nebo plánují další a další skleněná pekla plná kanceláří o které nikdo nestojí.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    VOJTEK: jako ze z kralup / neratovic budou jezdit do prahy pres Prahu 6 a blanku VIC NEZ TED ? Co je to za nesmysl? Z Neratovic je to pres Velke Prilepy / Suchdol na brevnov pres hodinu, zatimco pres Teplickou, Letnou a Hradcanskou 40 minut.. A bude Blanka, bude to pres Suchdol porad pres hodinu a pres Letnou a Hradcanskou cojavim 30 minut.. DOES NOT COMPUTE.

    Z Kralup je to ted vyjde +- nastejno (tj stejne uz Kralupaci pres Prahu 6 jezdi), az bude Blanka, zrychli se to pres Prahu 6 o mozna 5 minut (i kdyz dneska je tahle trasa diky zacpam na jugoslavskych partyzanu tak jako tak zabita a blanka na tom nic nezmeni) a pres Letnou a hradcanskou o 10 minut.

    Takze ne, opravdu nevidim zadnej negativni dopad Blanky na Prahu 6. Nerikam ze nebude, ale nedokazu si ho predstavit, protoze Blanka zrychli smer, ktery jde MIMO Prahu 6.

    Jina vec je situace mezi koncem tunelu na letny a magistralou, tam to mozna bude zajimave. (Nebo budou lidi z magistraly na letnou/brevnov jezdit pres troju?)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    KEIKIN: ale to prece neni o hnani aut do centra, ale o zlepseni prujezdnosti v mistech kudy auta uz tak jako tak jezdej - protoze jinudy to nejde. a ne, neverim ze kdyz bude mene zacp bude jezdit vic aut - v praxi to nefunguje, zacpy nikoho neodradi, pokud nejsou dlouhodobe dele nez hodinove..

    Ale muzem udelat nejakou anketu jak si kdo myslime ze Blanka zmeni dopravu v Praze.. I kdyz ona je otazka co vsechno udelaji najednou s otevrenim Blanky (pokud zavreni nabrezi a maly strany, tak asi hlasuju pro kolaps).
    VOJTEK
    VOJTEK --- ---
    KEIKIN: proc vubec hnat do mest auta? spis reseni, ktery vidim ze funguje, je kvalitni obchvat mesta (aby lidi dojeli v pohode k parkingu), v centru kurevsky drahy parkovani a dostatek parkovist na periferiich...a mas vyreseno. "kvalitni" pokryti MHD uz je, tak proc na to jen nenavazat tyhle dalsi logicky kroky. takhle prijizdis k mestu a vidis ze P+R ma nejakejch 200 mist...wtf?
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Ještě k těmhle tunelům:
    Kromě špatného zadání je vždy problém ve správném projektovém vedení. Celý projekt totiž většinou nazajišťuje odborný projektový tým na úrovni zadavatele, ale vždy jen nějaký politik, kerej je tam jen při troše štěstí 4 roky. A už když se připravuje tak velký projekt ve 100 % je vždy chyba v projektové dokumentaci, která se odhalí až při realizaci. Málokdy se stane, že někdo oponuje projektantovi. Většinou jsou zadavatelé (obce) rádi, že jim vůbec někdo nějaký projekt udělá. Natož aby ho podrobili důkladné analýze, na kterou stejně nemají potřebné vzdělání.
    VOJTEK
    VOJTEK --- ---
    E2E4: no prave treba lidi ktetry ted vyuzivaj teplickou (aspon myslim) dalnici a prijizdej na prosek, protoze se nechtej srat pres centrum na druhou stranu reky, ted zacnou vyuzivat znova tuhle trasu, a to jsou oblasti jako kralupy, neratovice atd...hodne moc aut
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    VOJTEK: přesně tak. Všechno souvisí se vším. Proč hnát do centra města tolik aut, když tam chybí parkovací místa ?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    VOJTEK: I samo o sobe to IMHO nejakej nenulovej smysl ma - napr. pres P6 uz jde vsechno co muze, protoze z jinejch smeru nema smysl jezdit pres P6 (jestli te neco napada, uved priklad), a z tech co to smysl ma uz tam ty auta davno jsou (protoze to nejde jinudy).

    Jediny kde je zbytecnej / velkej / zacpanej provoz pres P6 je letna-strahovsky tunel, takze tam blanka IMHO smysl ma. Druha vec je ze diky "zklidneni" tj jednomu pruhu a 2 prechodum na Hradcansky zpusobila zacpy tam.. Myslim ze vseobecne by se doprava pro vsechny dost zlepsila kdyby prestali snizovat kapacitu zuzovanim.. Protoze "kdyz budou zacpy, bude min aut" je jen wishful thinking, ktery neodpovida realite..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam