• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    COMMANDERUlov si svého hipstera! // a hipsterky (hlavně žádný mainstreamerky)
    MULTICAT
    MULTICAT --- ---
    JONY: AM180!!!!
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    NOIK: subkulturu vyraboval marketing. Příběh starý jako sama postmoderna :-D
    NOIK
    NOIK --- ---
    KEL: přesně tak, kolik energie jsem už vyplejtval při vysvětlování rozdílů mezi kokotem a kokůtkem, píčusem a píčuskem, o čůrácích a čůráčcích ani nemluvě!
    KEL
    KEL --- ---
    Jo škatulkovat není jednoduchý!
    NOIK
    NOIK --- ---
    já si teda matně vzpomínám, že o hipstrech jsme začali mluvit tak někdy cca kolem roku 2005 ..ale označovali jsme tak oduševnělý avácko-famácký umprumáky, okázalou avantgardu s brejlema a nemožnejma hadrama, co vymetala Noudýčka a tyhle místa ..vymrdánci, co si otevřou kšeft s autentickou píčovinou, konzumenti a sdíleči těhle píčovin a nebo tragédci z coworking creative hubů, kteří pláčou, že nejsou otevřený bárbry, jsou prostě trochu jinej druh ...tedy: rozlišujme!
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    CENOBIT: Ty motivy samotný mi hip nepřijdou, je to taková řemeslně slušně udělaná normálka. (Asi by mě sraly, kdyby byly Nusle gentrifikovaný, ale to imho ještě nejsou a ty trička ten proces nijak zvlášť nepostrčej.) Vizuál toho zátiší už ale hipsterskej je.

    Ale ta FARFELOOova poznámka, že když toho člověka znáš, tak ti to od něj přijde autentický, je dost k věci. Typicky hipsterský produkty si na autenticitu jenom hrajou, ale často (ne vždycky) si na ni hrajou tak dovedně, že když je postavíš vedel skutečně autentickýho produktu, tak nepoznáš, kterej z těch dvou je autentickej a kterej "autentickej". Ale když osobně znáš lidi, co za tím stojí, tak to rozlišit dokážeš.

    (Taky by se dalo říct, že když chceš udělat něco, co má vypadat trendy a autenticky, tak by ses měl vyhýbat konceptům, které můžou na nepoučeného pozorovatele působit jako falešná hipsteřina. Anebo taky můžeš tyhle úvahy hodit za hlavu a dělat si to po svým, zejména když je to něco, co děláš hlavně sobě pro radost.)
    DEB
    DEB --- ---
    FARFELOO: vubec ne, jestli nekdo z mych kamosu pochyti nejakou takovouhle picovinu, nebo prijde s drevenym motylkem, ukoncuju pratelstvi
    KEL
    KEL --- ---
    CENOBIT: pravda, že tady si tou kompozicí laděnou do vintage lehce zahipstřil. Ještě fikus chybí. Měl bych ho na to upozornit! Neviděl jsem ho pod podzimu, možná toho červenýho kulicha nasadil.
    AMANT
    AMANT --- ---
    FARFELOO: kecy woe, akorat se nudis a hrajes si na dablova advokata:P
    ani tomu puvodnimu prispevku si plusicek nedal a hned v druhym kole vytasil argument o subjektivite a opajel se vlastni dulezitosti a nepolapitelnosti vlastnich argumentu. a to je daleko vic hipstersky, nez nakupni taska v napisem NUSLE :P
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    AMANT: Znovu se obratem dostáváme k tomu co jsem chtěl říct na začátku: ty to znáš a přijde ti to dobrý. Já to neznám a přijde mi to trapný. Je úplně jedno jaký to ve skutečnosti je. Já se sem rád chodím dívat na idiotský hipster projekty. Neexistuje ale nějaká definice nebo “pravda” podle které se ultimátně shodneme. Tady se někdo trefil do fellow Nyxáka a najednou je po prdeli? Tak to ne prosím!



    AMANT
    AMANT --- ---
    FARFELOO: hele ty jeho veci vznikaly puvodne jako spis graficky hricky pro kamose a afaik to dodnes nema jako hlavni prijmovou cinnost, i kdyz se ten sortiment a motivy hodne rozsirily.
    dalsi rozdil vidim i v motivaci pro takovej projekt, ze to neni "chci vydelat prachy, takze jak to udelam?"

    a taky jde i o to, jak kastrujes a co/koho parodujes.
    jedno z mych nejoblibenejsich tricek je od nej, stylyzovany do grafiky LONSDALE, ale ten velkej napis na hrudi je KOMOROUS.
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    AMANT: AKA vzít logo fungující firmy a vykastrovat to na lokal patriotství? Hipsteřina samozřejmě před 15 lety existovala úplně stejně jako dneska. Ale to víme jenom my, co jsme tehdy hip opravdu byli :-D
    AMANT
    AMANT --- ---
    tak hlavne si to jede uz minimalne 15 let, kdy jeste nebyli hipstri a doznivalo emo:))
    zaklad hipsteriny je vzit neco, co uz davno existuje a funguje a je uspesny, vytvorit k tomu vykastrovanou kopii, zabalit do pitomejch kecu, proc je to dobry a zasadni a libi se nam to a ocenit to na trojnasobek originalu.
    proste ryzi pop.
    CENOBIT
    CENOBIT --- ---
    Ok, okouzlila mě první fotka, ze který dejchá hipsterská kompozice až je mi horko, kdyby na těch merch hadrech byla "Letná pyčo" bylo by to hipsta, ale takhle je to punk patriot...

    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    KEL: Možná nenosí červenou čepici, ale zase si třeba kupuje nějaký rare white label desky. Pro každýho je hipsteřina něco jinýho a u kámošů pro tu každou věc máme pochopení, protože je známe a víme že to je z jejich strany “autentický”...
    KEL
    KEL --- ---
    FARFELOO: něco na to bude hele, ale pár hipstřích či zhipstřelých kamarádů taky mám a myslim, že to docela citlivě umím rozdělit. Šimon je starej technař, ne hipstr. Až začne nosit červenýho kulicha jako Zissou, tak zpozorním!
    DEB
    DEB --- ---
    FARFELOO: nerekla bych
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    To se řídí jednoduchým pravidlem:

    Dělají to známí = není to hipsteřina
    Dělá to někdo cizí = hipsteřina
    KEL
    KEL --- ---
    CENOBIT: hehe tohle si jede Šimon už docela dlouho, toho bych z nějakého hipsterkého kalkulu nepodezíral. Konkrétně tohle je spíš klasikej Nuselskej punk-patriotismus, inspirovaný klasickým Londsdale motivem. Ostatně má tu na nyxu klub [ KRT.LAB products ]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam