• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    XCHAOS: Ta 1/3 gravitace urcite nebude na skodu. Jeste je taky otazka (vubec netusim) jestli na cestu Mars -> Zeme bude potreba "plne nadrze".
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    THAIGRR: podle mě plně natankovaný Starship na Marsu to musí ustát i na nohou, mimo rampu... :-) (Leda by to nikdy nebyl opravdový záměr a skutečný cíl by byly oblety Měsíce, kosmická turististika na LEO a starty Starlink družic...)

    ALE: na Marsu je 3x menší gravitace! Takže i konstrukce, která by to neustála plně natankovaná na Zemi (ale během testů asi Starship trochu natankovaný bude), by zřejmě na Marsu tak šíleně zatížená nebyla...

    Jako jisté je jen to, že všechno bude ještě 10x úplně jinak :-)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Q: Will the fairing be stacked by the 28th?
    @elonmusk:
    Yes. There’s a huge amount of hardware in the tip of the faring that being integrated on the ground, which is why we haven’t closed it out.
    Nose tip has forward movable fins, cold gas attitude control thrusters, header tanks for landing, composite pressure vessels, several large batteries, etc. Placed up there to balance high mass of Raptors & rear fins at the bottom.

    @Erdayastronaut
    So it appears as two's the magic number on this beast! Makes sense. Will they tuck in on ascent when attached to super heavy? 3 landing legs was super aerodynamically unstable on ascent (full stack) and also unstable on decent when landing.

    @elonmusk:
    Stability is not an issue with 3
    Stability is controlled by (very) rapid movement of rear & fwd fins during entry & landing, as well as ACS thrusters. The smaller leeward “fin” would simply be used as a leg.
    Current analysis, which I’m not fully bought into, suggests that 2 rear fins with separate airframe-mounted legs will be lighter, so this is the plan for Mk1/Mk2
    For aero control, it comes down to % of cross-sectional area moving vs not. Flexible as to whether front or rear, so long as within bounds of center of mass & pressure.

    We also fire the ACS thrusters to rotate the vehicle & ignite Raptors at full gimbal angle to complete the turn.

    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    XCHAOS: nohy by byly jen pro pristani, plne natankovana lod je jen na startovaci rampe a tam to uchyceni muzou vyresit jinak
    pokud tedy nepocitaji s tim, ze by to nekde pristalo, dotankovaly se nadrze a hura na dalsi let primo z LZ bez rampy - to by bylo hodne cool
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Ah, uz to smazali, asi nejakej klon jeho uctu.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    WTF, link teslabit.org vede na nejakou podezdrelou stranku kterou vyhazuje antivirus jako scam alert ????
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Elon právě retweetuje ve své timeline
    https://twitter.com/elonmusk
    Scientific American citující Grétu.
    https://twitter.com/sciam/status/1175179567776043009

    No, docela vybočil z dosavadní hry na tvrďáka a na to, jak vlastně elektromobily jsou super kvůli lepší akceleraci :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    V druhý půlce videa celkem zajímavý nový záběry na Starship. Taky v první půlce nějaký pindání o tom, že Elon věří na možnost launch abort celé Starhship, apod.
    SpaceX Starship construction nearing completion with presentation day coming soon
    https://www.youtube.com/watch?v=wEp31DbltCM
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOXICMAN: Teď jsem ale fakt zvědav, kde budou ty nohy! Napadlo mi vně té plutve - ale to by asi neustálo teploty při skutečné reentry. Další možnost je nějakým způsobem nohy přiklápět k trupu, zasunovat... nevím. Jsem fakt zvědav. (Že by "otočná noha" byla nebezpečná třeba v případě, kdy by se mechanismus "mávání ploutvema" před přistáním zasekl, to mi napadlo taky.. .stejně tak to, že pant, který by unesl současně váhu natankované lodi, by musel být šíleně naddimenzovaný).

    Co mi na tom baví je v reálném čase sledovat, s jakým dalším inženýrským trikem příště přijdou. To je normální reality show pro technicky zaměřené lidi :-)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    XCHAOS: Za me super ze se neboji u prototypu jit “neortodoxnima cestama”. Vesmes si myslim ze s kombinaci Falcon a Falcon Heavy sou na par let v pohode co se cena/vykon tyka. Tak je super ze tady jdou “na hranu moznosti”, jen tak muzou imho udelat revoluci a nej dalsi evoluci.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    A když vám nepasuje čumák na raketu, tak na to holt vemte rozbrušovačku!
    Slicing the nose cone at SpaceX Boca Chica
    https://www.youtube.com/watch?v=0Acg7Lx-crQ
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOXICMAN: Jules Verne by rozhodně poznal, co to je, kdyby to viděl. (Proboha, vždyť jsou na tom nýty! :-)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam