SEJDA: tak v podstatě, ono se ukáže, že v podstatě remake LM Apolla s moderní avionikou a všemi možnými lunárními GPS a lidar výškoměry apod. by v daný moment byl nejlevnějším řešením a vzhledem k tlaku, který podle všeho vyvine kolem roku 2024 Čína (až bude znuděná vlastní kosmickou stanicí, kterou v té době už bude mít v plném provozu) asi bude potřeba i nejrychlejší řešení. Ovšem to řešení od National Team nevypadá, že bude nějak extra zlevnit ani že je jednoduché a rychlé a Dynetics byli vyloučení kvůli negativní hmotností rezervě, ne kvůli ceně :-)
Přesto, že Elonovi obecně fandím, tak si nemyslím, že lunární Starship je nejrychlejší cestou pro program Artemis - a to i v ideálním případě, že od teď už nic necrashne a vše půjde přímočaře a hladce, protože už jen počet potřebných startů tankerů to dost komplikuje... minimálně do doby, než jim to bude šlapat jako hodinky (což nebude, dokoud to aspoň nezkusí, to je jasné, ale...). Jenže problém s Boeingem bude stejný, jako v případě Starlineru, takže podle mě kompromis, který potřebují, je něco menšího a úsporného, co by šlo vynést třeba na existujícím F9H.. pořád se dostáváme k otázce vysokoenergetického horního stupně pro F9H, což by mohl být stupeň s jedním raptorem, akorát SpaceX se to nechtělo řešit, nebo 3.stupně pro F9H, což by řešila ta podpora pro vertikální integraci (která by umožnila uspořádní F9H-Centaur, které by ovšem naprosto pohodlně dopravilo k Měsíci přesně správně velký lander...)