• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: zrovna těžba lithia není žádná zvláštní katastrofa... hodně špatnej je nikl (ekologická stopa), ale toho na elektromobily moc potřeba není, a hlavně pak teda kobalt (lidská stopa v Africe). Dřív jsem ohledně kobaltu mystifikoval, ale ano - je to jeden z těch "ionů" ve zkratce Li-Ion, ten typ Li-Ion baterek co v sobě mají Tesly pro západní trh, v sobě nějaký kobalt má (i když tvrději, že méně, než jiné typy, no já to neměřil, a on asi nikdo). Pro čínský trh se Tesla tiše přeorientovala na LiFePO, protože jednak jsou levnější (bez kobaltu), jednak mají daleko menší riziko požáru či výbuchu, což u opatrných číňanů může hrát roli. Taky nemají špatný počet cyklů, ale ne nějak závratně lepší...

    Co si myslím, že by mělo význam pro levné elektromobily (ale chce je Tesla vůbec dělat? určitě ne bez státních pobídek...) by byly Li-Ti baterie, protože sice s energetickou hustotou na tom nejsou úplně dobře (ale ne hůř, než Ni-Cd, které se AFAIK běžně používaly i ve starších hybridech), ale zato jsou zaručeně nehořlavé (skončil by věčný trolling automobilových magazínů na tohle téma) a zvládnou opravdu velký počet cyklů: dojezd auta s Li-Ti baterií by byl tedy hned po zakoupení cca srovnatlený s ojetým autem na Li-Ion baterii, ale ušetřilo by se zase za to panceřoávní nehořlavého oddílu na baterie (asi). Trh s ojetými elektromobily se teda bude materializovat za několik let, tak uvidíme, jestli strategie výrobců nezahrne levná auta na bázi Li-Ti (titan nemá enviromentální stopu nijak dramatickou, běžně se přidává snad i do bílé barvy na malování bytů a nestojí to nějakou raketu...jo, vydělal by na tom Babiš, to je fakt :-))

    Suma sumárům: léta se ti snažím vysvětlit to samé, tzn. že kryptoměny jsou sice samy o sobě dobrý nápad (můj zájem byl motivovaný zejména situací z dob prudkého rozvoje Internetu na přelomu tisícilietí, kdy třeba nadějný rozjezd mikroplateb zabrzdil lobbying bank, a to v situaci, kdy neexistovala ani Fio s nulovými poplatky za příchozí platby, takže si moc dobře pamatuju, co znamenaly nedobrovolné "transaction fees"...) - ale na volném trhu kryptoměn by logicky měla zvítězit ta měna, která má nejmenší spotřebu energie, protože prostě proč ne - když si můžeš koupit dva výrobky poskytující identickou službu a máš na výběr, tak s vyjímkou situací kdy to platí někdo jiný a ty máš zajištěnou provizi od prodejce, vždy racionální dobrý hospodář zvolí levnější variantu (je fakt, že situace na současném trhu není vždy racionální, ale to je pro tebe příliš dlouhá teze na to, aby jí vůbec dočetl až sem :-)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DZODZO: je super, ze Elon do svych elekromobilu cepuje jenom bioelektriku z obnovitelnych zdroju, zivotni cyklus auta je ekologicky setrny a hlavne tezba biolitia do baterii je skvela.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAERO: to se vědělo od začátku (nějaká forma měření sil, kterými působí Elonerony, tedy aerodynamické pláckačky/uši na plášť lodi), akorát není jasné, jestli ty testy skutečně proběhly (no, asi jo, jinak byto nevozili nazpět, i když třeba zjistili, že něco je špatně?) a jak dopadly (totiž, byl by to první test, který skončil jinak než destruktcí testovacího exempláře... alternativna: nepodařilo se jim to zničit, i když se snažili :-)
    KAERO
    KAERO --- ---
    TOXICMAN: a uz se vlastne vi k cemu byla ta konstrukce kolem?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    testovací nosecone byl osvobozen :)

    EKG
    EKG --- ---
    THAIGRR: No ozkousenej je...
    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    EKG: tak no to už máme ozkoušenej dron (pokud je přítomna atmosféra)
    EKG
    EKG --- ---
    Ale jo, nejaka particka klokanu na rychlopruzkum velkych ploch by nebyla spatna.
    EKG
    EKG --- ---
    PALEONTOLOG: Nosnost -kolik?
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KAERO: nj, ale cool factor +200%
    KAERO
    KAERO --- ---
    PALEONTOLOG: spolehlivost. osa a cep jde celkem dobre chranit proti pisku, a proste se to jen toci. kloub techle potvurek hure, jsou to klouby s vic nez jednim stupnem volnosti. to boreni do pisku by se podle mne dalo resit snadno vhodnejsi botou :). spotreba je samozrejme problem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOXICMAN: ooops :-)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    XCHAOS: nezpomalená...
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    XCHAOS: můžeš dát odkaz na nezpomalená vide z pozic, kde to je zabírané v tom zpomaleném videu?

    SpaceX Starship SN15 has Landed! - Launch and Landing in 4K Slowmo
    https://youtu.be/Y_9FZDnCaoU


    Ten záběr, který je od 2:48 jsem jinde nenašel. Tak jestli se ti ho podařilo najít, budu jedině rád.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Tesla FSD Beta 1 Month Review 🚘🧠
    https://www.youtube.com/watch?v=Dgpq-JFBpEE
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    yoke dostal update

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    PALEONTOLOG: to si nemyslim, spot v klasickym postoji spotřebovává energii, kdežto rover na kolech ne, nohy se snadno zaboří do písku, neunesou takovou váhu apod...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    TOXICMAN: misto vozitka na marsu figurina
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam