• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dobry napad mat obyc volant ako option pri objednavani auta (pokial by yoke davali ako default do "obyc" tesiel)

    Tesla Model S PLAID Impressions: Re-Inventing the Wheel!
    https://www.youtube.com/watch?v=DyKQ7qtTJag
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    MRAKY: telco cast nokie je na spouste vezi nejvetsich operatoru, akvizici Alcatelu ziskali cely jejich business a maji (mimo jine) aktivni 5G R&D
    /ot
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MRAKY: za 15 rokov bude prave ten trh niekde uplne inde, spalovacie motory budu niche market, to nevidite ten trend?
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MRAKY: ale muzu se plest. jen me z tohodle stylu planovani "za 15 let budem uspecni" mrazi, kdyz vidim co se riskuje.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    DZODZO: ale uspesne produkty(ktere cesko musi najit), ktere se rozsiri nejsou nejaky prirozeny vyvoj. Je to mixem schopnych lidi, snu, nahody. neni to nic co by se dalo planovat. Je vetsi pravepodobpnost, ze se to nepovede.

    vzpomina si dneska nekdo na masivni rozsireni nokii a fuckup po nezvladnute zmene platforme? Kde je dneska nokie ( az uz telco cast, nebo mobilni)...
    ja chapu, ze s minimalni nezamestnanosti se to lehce planuje/predstavuje, ale ono je tak snadne mit najednou 20% nezamestnanost.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DZODZO: pokud se nepletu, tak prvni iphone vysel v roce 2007, to jest pred 14 lety, takze pred patnacti lety byl dost pravdepodobne u Applu ve vyvoji a lidi tusili, ze Steve chysta prevratnou vec. Tu dobu si pamatuju celkem dobre...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MRAKY: 15 rokov je strasne dlha doba, pred 15 rokmi este neexistoval ani iPhone, pamata si tu dobu este niekto? tlacitkove telefony'n'shit
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    XCHAOS: tak cesti politici nebojuji za stalovaci motory, ale za ~10%gdp, ktere generuje automotiv. Prez to jak jsem zastancem ev,
    tak tady se cesko ma postavit do situace, kdy ma najit nejaky novy produkt, ktery ma vyprodukovat podobne gdp, nebo byt vystaveno pomerne radikalnim nasledkum.
    To neni technicky problem, nebo vyrobni. to je business dev problem - o nalezeni zakazniku, kteri umozni tech 10% gdp alespon udrzet. zakazat vyrobu po 2035 je pro ceskou ekonomiku ruska ruleta.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: taky koukám, že Elon si ten buzzword zřejmě nepatentoval :-) nicméně, v Anglii uvažujou rozumě a chtějí baterkárnu v oblasti, kde se auta skutečně vyráběj. Samozřejmě, že u nás bychom taky měli chtít baterkárnu, ať už od Tesly nebo od Wolkswagenu... ale místo toho máme politiky lobující za věčnou podporu spalovacím motorům (i když uznávám, že plošný zákaz prodeje mi přijde trochu extrém, já bych preferoval, kdyby elektromobily prostě byly tak dobré a levné, že vytlačí spalovací motory z low end trhu..)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    EKG: to ale s teslou nema okrem pojmu gigafactory nic spolocne ne?
    EKG
    EKG --- ---
    XCHAOS: Nemecko neni jedinej stat na svete.

    Gigafactory – Coventry and Warwickshire
    https://www.ukgigafactory.com/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    EKG: je to Berlín, ale jinak víceméně souhlas :-) Představuju si tam joby jako krmení těch automatických osazovacích linek součástkami, přesně jak říkáš, všemožné rozbalování krabic, přendavání, poposunování, hlášení, že něco se zadřelo, kontrolování robotů, které kontrolují jiné roboty, apod.

    Není to rozhodně čistě kancelářská profese. A tudíž bývalé hlavní město byrokratického pruského království, jedno z hlavních měst na mapě byrokratické Evropy, nebyla úplně nejchytřejší volba. Posuzovat to podle rozjeté technoscény taky nebylo to pravé... v USA Elon taky nezvolil jako lokaci pro žádnou z gigafactory Detroit, i když teoretické předpoklady to město mít mohlo...
    EKG
    EKG --- ---
    XCHAOS: Je to Anglie, takze mezi ultramoderni linkou a druhou ultramoderni linkou to bude prendavat parta Polaku s rozbitym paletakem.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KULA: on Ostravsko-Slezsky region saha az ke Katowicim a Krakowu .. ono Slezko, tam si kazdy s kazdym rozumi, a je jedno, na ktere strane nejake priblbe hranice, se narodil.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KULA:
    JIMIQ: myslete si co chcete, ale podle mě určitá část toho bude práce rukama... navzdory vší robotizaci a automatizaci.
    EKG
    EKG --- ---
    Coventry a Warwick, rikate? No na dojizdeni to je daleko, ale az me Leicester prestane bavit uplne...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    já teda myslím že "dělníci" v tesle jsou spíš něco jako čeští programátoři :D
    KULA
    KULA --- ---
    XCHAOS: s tou Ostravou si pobavil, agentůrní pracovníky co se neumí ani podepsat na něj!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ:
    SEJDA: no, Elon nepochopil dynamiku Evropy a Střední Evropy, což u Američana obecně nepřekvapí. Samozřejmě, Berlín není zrovna typický industriální region, je to sice centrum univerzitní vzdělanosti a výzkumu, ale taková fabrika samozřejmě měla stát spíš uprostřed některé z tradičnějších průmyslových oblastí - pokud v Německu, tak Porýní/porůří, pokud dál na východ, tak ostravsko-katovická aglomerace, apod.

    Sice odhadl, že Berlín je magnet, který přítahuje k životu hodně přistěhovalců z Evropy, východní Evropy i mimo ní, to ano... ale tyhle lidi tam většinou táhne něco jiného, než sen pracovat v obří fabrice na elektromobily. (i já, i když se o elektromobilitu zajímám, si asi představuju práci v trochu jiném měřítku... do Berlína měl přesunout např. vývoj a vžzkum, na to by tam asi lidi našel, ale tu produkci prostě neodhadl)
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    TOXICMAN, ONDRA_99, PER2, SEJDA: Takovy tlusty roury uz jsem videl. Mohl by to byt kropici system. Kdyz se mrknete na nektery ty startovaci plosiny pro F9 (Vandenberg/Canaveral), tak si myslim, ze z toho postavej skrapeni pro starty SS z te veze...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam