• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KAERO: ten nakup sw dal soudce sprave, melo jit o dodatek ke smlouve, protoze tem sw byl s tim s
    jedinym autem svazany. SW byl v nabidce uz pri koupi auta atd. Ale jinak, at huli "vsichni", ne jenom Elon ;)
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    KAERO: Tak pokud to vydávali za "dlc" a ve skutečnosti je to update tak proč ne? Zrovna SW a licenční právo je imho ještě zmatenějsi a zamotanejsi než to "ostatní". Zvlášť když se jedná o různé země výroby a prodeje
    KAERO
    KAERO --- ---
    SEJDA: v tom clanku je moc divnych veci. bud chlastali soudci nebo novinar :)
    softwarovy pridavek koupen samostatne, ale soudem posuzovano jako jedna smlouva? atd...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Elon prý k stanovení počtu botů na Twitterů použil nástroj, který jeho vlastní účet označil za pravděpodobný bot :-)
    Twitter Obliterates Elon Musk's Excuses for Killing Buyout Deal
    https://gizmodo.com/elon-musk-twitter-obliterates-excuses-44-billion-bots-1849375310
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SEJDA: nj, 290000 km = 1000 cyklů baterky, průměrně 290 km na nabíjecí cyklus. To jsou hodně předvídatelná čísla. Ale šlo o baterii vyrobenou před 10 lety, dnes už asi došlo ke zlepšením... nicméně hype kolem vyjímečnosti Tesly v tomhle případě byl asi nafouklý.

    Životnost baterie určitě šlo zlepšit tím, že se skalní fanoušci přizpůsobili specifikům a zkrátka "měli svou teslu rádi". Pečlivým plánováním lze držet baterii v rozmezií 20-80% nabití, zejména při delším parkování - to životnost zvyšuje. Omezování jízdy maximální rychlostí nebo do dlouhých kopců zase snižuje vybíjecí proudy, takže na jeden nabíjecí cyklus ujeli víc km, apod. Taky šlo omezit topení, resp. kdo ho neomezil, bude mít lepší výsledky v novějších teslách, které mají tepelná čerpadla a ne jen hloupou spirálu.

    Já nejsem takový matnát, abych mohl srovnávat výkony a životnost elektromobilů, ale zaměřil jsem se na elektrokola a za nějaký čas budu mít srovnání životnosti komerčního elektrokola a svých solárních kol - které se vyznačovaly tím, že člověk baterku často drží celý den na hranici vybití, protože to slunce nedává nic moc a málokdy je trpělivost počkat na úplné nabití. Zatím to vypadá, že 1000 cyklů pro komerční kolo za 35000 Kč (pro běžný provoz je nutná výměna pláštů, takže spíš 37000 Kč po první sezoně) , kdy navíc je velká otázka, kolik let bude od výrobce dostupná originální baterie, zaručuje amortozaci kola do 40 Kč za denní cyklus (tedy za jízdu). Pokud se baterii po vyježdění podaří repasovat za 10000 Kč (to by mělo být reálné), dostaneme se postupně k 10 Kč za cyklus. Otázka, jak dlouho to vydrží celé, při 200 cyklech baterky ročně by to mělo být 5 let a po repasu dalších 5, to by bylo pořád k 25 Kč za cyklus, a při průměrné utilizaci 30 km na cyklus by to bylo pod 1 Kč na km za dobu životnosti. Rozhodně to staví do zvláštního světla třeba cenu za minutu jízdy sdílených koloběžek....). U elektrokola nicméně náklady na dobití cca 0.5 kWh představují naprostý zlomek nákladů na celý cyklus baterie (řekl bych třeba 5% a s životností kola konvergují k 10%).

    Každopádně baterka je spotřební materiál, v budoucnu asi nejde očekávat výměny baterií úplně zdarma, a počet kilometrů do výměny baterie je důležitý parametr, který je nutné přičítat k odhadovaným nákladům na ujetí energie. Majitelé dieselů většinou skutečné náklady na km kalkulují na dvoinásobek ceny spotřebovaného paliva (je otázka, jak se do takové kalulkace promítne nedávné zdražení pohonných hmot). U elektromobilu budou podle mě po ujití těch asi 300 000 km celkové náklady podobné, ale do energie půjde tak 25% a 75% do opotřební (spotřeby životnosti) baterie...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Právníci společnosti Tesla u soudu přiznali, jak dlouho elektromobily skutečně vydrží. Německý zákazník při vyhrál - Ekonomický deník
    https://ekonomickydenik.cz/pravnici-spolecnosti-tesla-u-soudu-priznali-jak-dlouho-elektromobily-skutecne-vydrzi-nemecky-zakaznik-pri-vyhral/

    Elonovy zvasty u soudu
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @elonmusk
    Hustling to get Starship Booster 7 back to pad to test outer ring of 20 engines
    PER2
    PER2 --- ---
    Elon Musk Reveals His Knowledge on Aliens, Challenges Putin to UFC, and Predicts WW3
    https://youtu.be/fXS_gkWAIs0?t=130
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    JONAS3: A co jeste receno nebylo, fairings letely po ctvrte!
    4x, 34x, 134x :-D
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BLACKHEAD: bylo to tam 2x a mezi tim byl zazech postranich moturku. MAs skvele oci!
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    TOXICMAN: Wow! Vsimnul jsem si zajimaveho efektu:

    V 16:20 projde pres plameny jakasi vlna, vypada to jako kdyby raketa pomalu proplula do jineho optickeho prostredi. Neco jako razova vlna, vypada to podobne, ale pohyb je pomaly...

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    JONAS3: ano, musíme se polepšit :)

    KPLO Mission
    https://www.youtube.com/watch?v=rTrkHZjiO_8
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PES: Proste musim ..

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kadence ci dekadence? :)
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    To je dekadence, SpaceX vynese sondu k Měsíci, 34. start za rok!, 134. přistání a tady ticho ;)
    Tak alespoň popřejme úspěšný let sondě Danuri.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    z 3000 na 3000000 aut za 10 rokov

    Tesla, Inc. 2022 Annual Meeting of Stockholders
    https://www.youtube.com/watch?v=49e7LrxS3FQ
    PES
    PES --- ---
    Na ovčí farmě v Austrálii přistály úlomky z mise SpaceX - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/na-ovci-farme-v-australii-pristaly-ulomky-z-mise-spacex-40404909
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    TOXICMAN: jop SpaceX nas uz davno naucila, ze se dela vodni nadrz ohodne rychleji nez raketovy motor. Ale preci jenom 1. stupen neni jenom vodni nadrz s motory, a uz vubec ne ten, ktery chce i pristat.
    Takze skutecne nevime, o vsech tech malych vecech, ktere delaji ten rozdil, a SpaceX nas nijak neifnormuje, a kdyz se zrovna nepodari vyfotit zamestnance, jak nese novy HW do Bay, tak mame smulu a jsme v mlze.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    SEJDA: to je spekulace, stačí říct, že nevíme...
    dělá se na B7 i B8
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DESTROYER: nerekl bych, ze maji tolik raptoru a hlavne letuschopnych boosteru po te posledni explozi.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KAERO: prudi? porad je to spickovy zavod StarShip vs. SLS.
    Zeru kila popkornu kazdy den :D
    Kazda jedna upadnuta desticka SS = panak
    Kazdy jeden test SLS = pivko
    ;D
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    Do dvou tydnu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam