KOUDY: byla to rozhodně jedna z nejbombastičtějších reklamních akcí na jakýkoliv typ auta v historii... protože místo do reklamních šotů to auto dostal přímo do hlavních zpráv všude na světě. Myslím, že ten strmý vzestup akcí Tesly v následujících letech s tím nějakou spojitost určitě měl..
Jenže jedna věc jsou jednorázové bombastické akce a druhá věc je nějak trvale připoutat imaginaci ... a to jak konzumentů, tak i investorů. Žili jsme několik let v určité bublině, kdy o konzumenty ani moc nešlo (ostatně za pandemie dokonce šlo tak maximálně sedět do na gauči). Spíš šlo o to, aby akciím Tesly uvěřili investoři... a na ty zjevně schopnost Elona vystřelit svoje auto do kosmu udělala dojem, byla to v podstatě určitá operace v symbolickém prostoru, byl to "meme" pro investory...
Tyhle věci ale nemusí fungovat donekonečna. Opakovaný vtip není vtip. Jasně, Starship místo Falconu je větší show, soukromý oblet Měsíce bude větší show. Propašovat Tesla Cybertruck na Měsíc v HLS verzi Starship místo prostého vystřelení Roadsteru neurčitě do prázdna určitě zafunguje. Ale v téhle fázi už to nebude o zblbnutí investorů, ale už o zblbnutí konzumentů, aby si něco fakt koupili.
Kontrola nad nejrychleji rostoucí sociální sítí je v téhle fázi určitě logický krok. Kontrola nad tím, nejen jaké, ale hlavně jak se memy šíří mezi lidma, je samozřejmě důležitá. A to, že my si to nechceme nechat líbit a nechceme se nechat manipulovat, samozřejmě taky.