• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    Ono je to stejný s udavanou spotřebou u normálních aut :) sice se to většinou neliší o tolik ale i tak je to na papíře min:)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: ty se jen tocis na jednom slovicku. Jasne ze je to norma, ale ta cisla z ni nejsou v beznem provozu realna = marketingovy bullshit, kteremu se neda verit :).

    Viz treba recenze z nemeckyho magazinu, kde testovali dojezd asi sedmi elektromobilu.

    Test je jasným potvrzením toho, že silným tvrzením na billboardech a reklamních materiálech nesmíme věřit. Slibovaný certifikovaný dojezd je zatím pouze číslem, které s realitou nemá nic společného. Zkouška v reálných podmínkách ukázala také to, že zima s sebou přináší i až o dvě kWh vyšší spotřebu na 100 kilometrů. Nepřehánějte to ani s rychlou dálniční jízdou, alespoň ne při volbě elektromobilů s malými bateriemi. Mohlo by vás to mrzet, až vyšťavený vůz odstavíte u krajnice…
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    takže prostě tomu neřikej marketing :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: jasně, ale to nemá s marketingem moc společnýho, když jsi např. v Evropě nucenej uvádět WLTP dojezd, zatímco v US přesnější EPA. Ono toho dojezdu dosáhneš a já bych ho 95% času asi dosáhl, protože většinu času jezdim ve městě.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: ja tomu rozumim. Je to jen nazvoslovi. 3x jsem ti psal, ze merit je, ze to wltp cislo neni v beznem provozu realne a ze kdyz tesla udava dojezd 550km, tak to neni realita. Realita je 400-350. U toho lucidu je diky moznosti mit velky battery pack tech 600km realnych, coz je super :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: jestli nerozumíš tomu jak funguje norma a marketing, tak to je těžký :) kdyby to byl marketing, tak si každej výrobce určí číslo podle sebe a jeho ideálního use case, aby ten dojezd vypadal co nejlépe.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: to neni tesly marketing, ale obecnej marketing. Proste to cislo neni realny. Me jako uzivatele zajima realnej dojezd elektomobilu. Ne to, ze je napsano 550km a realne je 400, v zime 350. Dobry video ma o tom i treba Petr Mara, ktery ma dva roky taycana, ktery ma wltp dojezd 540km a sam Mara rikal ze se malokdy dostane v dojezdu pres 400..coz me osobne prijde na elektro fakt malo. Ten Lucid ma realnej dojezd s nejvetsim battery packem u mnoha lidi 600km+ kdyz jsem koukal na recenze, coz uz mi prijde docela pouzitelny.
    PES
    PES --- ---
    DWAY: nikoliv, jen že s jeho autem takové výkyvy dojezdů nejsou...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: marketingové číslo by to bylo, kdyby si Tesla udělala vlastní metriku. Takhle je to prostě normovanej údaj... něco jako výkon :)

    To, že je ta norma jiná než reálné use cases, je věc jiná. Ale rozhodně to není "marketingové" číslo. Například v US se používá přísnější norma.
    DWAY
    DWAY --- ---
    PES: jako ze mu skocis na zada a on te doveze kam potrebujes?
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: a to se Ti s petrolheadem nestane ;-)))
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: ano. Je to marketingovy cislo, ktery je nepresny pri kazdodennim pouzivani kdy mas zapnutou klimu, radio, nejedes na tempomat 110km/h za kamionem apod. Proto kdyz nekde pisou, ze je marketingovej wltp dojezd 550km, tak ty vis, ze realnej je treba 400km..:). Zkousel jsem to jak u tesly, tak u taycana a v zime to bylo i treba o 40% nizsi cislo dojezdu nez to marketingove udavany.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: to neni marketing, to je WLTP norma ;))
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Elektrická auta jsou v kurzu. V červnu se jich v EU poprvé prodalo víc než naftových vozů — ČT24 — Česká televize
    https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/3601503-elektricka-auta-jsou-v-kurzu-v-cervnu-se-jich-v-eu-poprve-prodalo-vic-nez
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Tesla chce pronajmout fsd 'velke automobilce' (z Twitteru)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KOUDY: este otazne ako je to so servisom, tesla tych servisnych centier nema moc, ale stale asi viac nez lucid, takze ked to kupis, aby si s tym nemusel jazdit na servis niekam do berlina
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: nemaji dojezd 620. To je marketing. Realnej je 400. Ten lucid ma 550-600, coz uz to auto dela celkem pouzitelne i v evrope.
    TOXICMAN: no vsak :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Nové a ojeté elektromobily | Tesla Danmark
    Nové a ojeté elektromobily | Tesla Danmark
    https://www.tesla.com/cs_CZ/inventory/new/m3?arrangeby=plh&zip=181+00&range=50

    aktuálně jsou jako skladovky na prodej Long range jenom s pohonem zadních kol, které mají dojezd 620 km :)
    a to je na cca 82 kWh baterku

    jinak model S má okolo 100kWh
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    KOUDY: taky má větší baterku, to musíš porovnávat spíš průměrnou spotřebu na km
    Tesla má tuším max battery pack 82 kWh, Lucid Air Dream má mít 118 kWh
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    E2E4: Vsak uz to nekde probehlo ne?..Ze ta xAI se bude ucit z tesel a autonomniho rizeni aby ho mohla za par let prevzit. Dneska uz i novy mercedesy, bmw a dalsi auta maj kamery, ktery sledujou ridice..jeho chovani. Jestli je unavenej apod.

    In addition to figuring out ‘what the hell is really going on’ by training on Twitter data, Musk said xAI could contribute to Tesla’s self-driving capabilities

    https://www.scmp.com/tech/big-tech/article/3227812/elon-musk-says-xai-aims-understand-universe-working-closely-twitter-and-tesla

    DZODZO: jj. Teprve se rozbiha produkce, ale uz prvni recenze ukazujou ze je to kvalitne vyrobeny auto. Dobry a premiovy materialy a navic to ma realnej dojezd pres 600km.
    PES
    PES --- ---
    E2E4: věcí bez šmírování by chtělo lidí...
    ...ale co dostanou? Prd.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    DZODZO: ja bych chtěl elektromobil, kterej by nebyl smart, tedy závislý na šmírování.

    a předpovídam, že x.ai bude používat data z kamer Tesel.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KOUDY: akurat na lucida si este pockas ak maju 37000 rezervacii a produkciu niekde okolo 6-7k rocne

    Lucid Air Production And Deliveries Reached New Records In Q3 2022
    https://insideevs.com/news/615920/lucid-air-production-deliveries-2022q3/
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    KOUDY: nebo čínská auta dopadnou jako Huawei, které už EU i US zabanovala kde to jde.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    KOUDY: ano, tesle to odpustim, protoze to neni automobilka, kterou financuje diktatorship cinsky "lidove demokraticky" republiky. Navic to zdarma opravi, kdyz se neco v aute posere.
    Cinsky auto proste nechci, smrdi mi to a odmitam podporovat bolsevickou stranu, ktera provadi ve svy zemi genocidu. To radsi krivej kaslik na napoje v Tesle :P
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DRAGON: Vsak tohle se u tesly deje uz deset let a nikoho to zatim nesere :D..Jinak u me zatim z elektromobilu asi vede Lucid air, coz je teda taky americka firma kterou zalozil typek co pracoval driv v Tesle :)..Hne za tim je taycan crossturismo.

    NEW Lucid Air review
    https://www.youtube.com/watch?v=VDx-Ci60VbA


    2022 Lucid Air Review // Tesla’s Living Nightmare
    https://www.youtube.com/watch?v=88_uV86GYAo
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: tvl to je moje nocni mura, tohle mit v aute, nenavidim vsechny hlasovy asistenty
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mne by u Nio vadil hlavne ten ich always on "asistent" na palubovke co ta smiruje a skrz AIcko plni tvoje priania :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    a nebo se lidi naserou, protoze to budou opet cinsky sracky, co se budou srat, padat jim tapecirung, odlupovat se "kuze" z volantu a po par letech ty prodeje cinskejch sracek opadnou.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    NECROMAN: Ja si furt myslim, ze je ta cina do treba sedmi-osmi let prevalcuje. Nio apod. Uz ted je valcujou kvalitou. Imho se bude muset tesla vydat hlavne tou cestou sdileni nabijecek a zaroven autonomnich aut, aby mohly jit akcie dal nahoru.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam