• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    E2E4
    E2E4 --- ---
    OMNIHASH:

    že by byli vysazeny na Teslu, ale povolili to Google, GM a nějaký další mně neznámý firmě?

    a říkáš, že Tesla FSD je stejně dobrý jako Waymo/Cruise? nemají tyhle prostě víc senzoru (LIDAR) což je jejich výhoda?

    nesleduju to, ale měl jsem pocit, že Tesla pořád úplně sama nejezdí..? ( říkal mi kamarád s Teslou že to má na okresce tendenci furt zastavovat, ale to už je asi tak rok dva zpátky ).

    a jak v porovnání s tím Mercedesem?

    tady píšou že Mercedes je L3, Tesla je L2 a Waymo a Cruise na Wiki že je L4..

    Mercedes-Benz beats Tesla for California's approval of automated driving tech | Reuters
    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/california-dmv-conditionally-approves-mercedes-benzs-automated-driving-tech-2023-06-08/
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KAERO: protože se plete hned na začátku a návazný implikace jsou mimo. myslel jsem, že by to vzdělanýmu člověku mohlo dojít samo, tak bohužel :-]
    a pokud už nemáš nic k iris, tak na mě nereaguj, dík.
    KAERO
    KAERO --- ---
    PALEONTOLOG: urazet, to umis. Ale opet jsi nenapsal proc je MRAKYho prispevek zbytecny. Dale nechapu proc si myslis ze ja jsem si k tomu nezkousel nic najit.
    Tak ti to napisu polopate jeste jednou - nedelej ze sebe hlupaka a misto urazek jasne a k veci napis proc si myslis ze MRAKYho prispevek je zbytecny. Zkus udrzet diskuzi v odborne rovine, a nenapadat urazkama ostatni.
    IRIS2 ma zajistit broadband, a ano, pocet satelitu s tim ma co delat, proto me strasne moc zajima co k tomu reknes.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    E2E4: v tomhle bodě na Elonovu obranu - autopilot funguje, a dobře. Už má o řád lepší výsledky nehodovosti, než lidi. Důvody proč a kdo ne/má v Kalifornii povolení jsou imho spíš politický, než technický.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KAERO: celkem jsou k iris2 dohromady asi 3 články na internetu, myslím, že před odvážným traktátem by stálo za to si o tom napřed něco přečíst. nic, co by pokročilej uživatel iínternetu nemohl zvládnout.
    mraky se pletech ve dvou řádech počtu satelitů, v tomto kontextu pak píše kraviny.
    díky za idiotský příspěvěk, ani ty sis k tomu nezkoušel nic najít, bravo, diskutéři třetího věku, tleskám
    KAERO
    KAERO --- ---
    PALEONTOLOG: a tobe brani nejaky zdravotni duvod nedelat ze sebe trotla a proste normalne napsat svoji myslenku a ten pocet satelitu napsat, a sdelit nam proc si myslis ze MRAKYho prispevek je zbytecny?

    Ja jen ze najit ten pocet v te hromade povznesenych kecu neni uplne trivialni.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    DZODZO: jj, tak jsem to zaregistroval, že Elona někdo s tím plně autonomním řízením ( bez řidiče ) už tři firmy předběhly..

    (docela mě to překvapilo, že to vůbec někomu povolili)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PALEONTOLOG: ono sa to taky neplanuje od vcera

    The conclusions of the European Council of 19-20 December 2013 welcomed the preparations for the next generation of governmental satellite communications through close cooperation between the Member States, the Commission and the European Space Agency (ESA).

    my sme pre EU robili nejake projekty pre EFSA a tam 3-6 mesiacov nie je ziadny casovy sklz ale standard :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    MRAKY: hele a on ti brani nejakej zavaznej zdravotni problem overit, kolik satelitu se planuje v ramci Iris2? protoze zbytek prispevku je pak takovej, jak bych to, naprosto zbytecnej
    E2E4
    E2E4 --- ---
    PES: tak nejde o to, ze plne autonomni rizeni slibuje skoro kazdorocne uz od roku 2015*), ale ze ho predbehli (jak jsem ted dohledal) Waymo, Cruise a Zoox. Ty maji v Kalifornii driverless licenci. Tesla ne.

    Taky nevim zda to co ma Tasla v FSD je podobny nebo nejak vyrazne lepsi nez asistenty, ktery maj dneska novy auta (napr. Mercedes)..

    ________________
    *)
    Elon Musk Is Once Again Promising Tesla Vehicles Will Drive Themselves
    https://www.businessinsider.com/elon-musk-history-of-full-self-driving-promise-2022-1
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    starlink ma za sebou 10 let vyvoje. Ma plnou podporu spacex ve vynaseni nakladu =>minimalni cena, efektnivni zpusob vypousteni... Cokoliv chce konkurovat starlinku musi mit i podobne technicke parametry => pocet satelitu v radech tisicu - nebo spise v radech desetitisicu. To se neda obalamutit, protoze
    fyzika je jen jedna.

    bez aktivniho transportniho systemu, ktery je schopen udrzovat vysoke pocty satelitu na nizke obezne draze, na nejake takove reseni zapomen.

    2024? 2027 ? to je cira otevrena lez. optimisticky odhad 10 let min - pokud se zacne investovat a nebudou problemy, ktere jdou vzdy idet u podobne velkych projektu rizenych politiky - viz SLS.

    samozrejme ze jdou najit systemy, ktere dokazi nabidnout data a jsou uz dnes v ostrem/testovacim provozu- ala iridium... oneweb etc... ale konkurence pro starlink? Ani vzdalene... To co se ted nektere firmy snazi je kombinace satelitu na nizke a vysoke obezne draze. Ale opet - technicky/cenove to nema sanci konkurovat starlinku. Mozna to bude dobre pro nejake gov aplikace, ale pro masove uziti to nema sanci ustat konkurenci. To je jako postavit si obchodni model na NMT site v momente, kdy konkurent pouziva LTE...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KAERO: 2024 bude nejakej pilotni provoz, to neni nerealny a jeden rok nahoru dolu nehraje roli.
    tady jaksi slo o to, ze je to realnej plan a na rozhoupani se neni treba cekat, terminy jsou dost blizko
    KAERO
    KAERO --- ---
    Galileo stalo 10 gigaeuro. Problemy, zpozdeni, vypadky. A evropa nema levnou raketu kterou by to poslala nahoru, takze spacex. Predpokladat spusteni slozby konec 2024 (jak je v casovem planu) me prijde dost naivni.
    PES
    PES --- ---
    PALEONTOLOG: SpaceX přece... (Ariane na to nemá a mít nebude)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    PES: spis me zajima, kdo to vynese nahoru.
    PES
    PES --- ---
    E2E4: tak zrovna autonomní řízení je takový typ problému, že každý (nejen EM) co velkohubě sliboval nějaký termín vyřešení prostě jen pálil od boku. A každému rozumnému posluchači to muselo být jasné...
    PES
    PES --- ---
    PALEONTOLOG: snad ne požadavkem o další 2mld.€
    E2E4
    E2E4 --- ---
    PES: upřímně nevím - jestli v neplnění termínů vede EU (Galileo) nebo Elon..?

    a plně autonomní řízení už má Waymo a snad ještě jedna firma v San Franciscu v běžným provozu a Tesla pořád ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam