YMLADRIS: takže po 10 letech vývoje, impresivnich dem, 7 letech slibů plné autonomie do konce roku úplný obrat a začátek od nuly? impresivní demo a plná autonomie do konce roku? :)
a není to LLM (model jazyka), nevím ani zda vůbec GPT / Transformer architektura.
obecně proč ne, nějaký vhodný druh neuronovky která efektivně funguje s velkým ucicim datasetem.
ostatní výrobci mají zas výhodu víc senzorů, který tomu přidávají další dimenzi a kompenzují problémy typu oslněná kamera / tma.
pořád tu ale vidím výzvy, a nevím zda budou auta někdy např schopna číst i doplňkové cedulky na značkách nebo projet českým dopravním omezením na dálnici s přejezdem do protisměru, pruhama na silnici invalidovanejma značkou apod.
možná budoucnost bude jiná, nemusíme nutne napodobovat stávající systém ve všem. můžeme mít věci typu "dopravní značky pro robotická auta", nějaké beacony pomocí kterých robotická auta uvidí ostatní, tagy na chodících apod.
nakonec i to predtrenovani Waymo apod na reálnych cestách (pokud je to důvodem jejich úspěchu a ne to že mají LIDAR) může být efektivnější.
#kecy