PATISLAV: Pro zajímavost, viděl jsi film JOBS o Steveu Jobsovi? Je tam úžasná scéna, kde poté, co předvedou novej Mac (v devadesátých letech), tak se ho novinář po prezentaci ptá na nějakou otázku o operačním systému, a Steve Jobs úplně klidně mimo záznam řekne "Ještě jsme z operačního systému nenapsali ani čárku."
Faktem prostě je, že se v technických oborech marketingově lže úplně všude -- na autosalónech mají auta pomocí popruhů stáhnuté pružiny pérování, aby vypadaly nižší a tím pádem aerodynamičtější (nebo cosi), propagační fotky iPhone měly schválně vybranou takovou tapetu plochy, aby nebyl vidět průstřel předního foťáku, prezentace operačních systémů jsou pečlivě nacvičené divadlo, kde někde v zákulisí kdosi pouští další snímky powerpointu, protože si nikdo netroufne pustit skutečné záběry OS naživo... A to ani nemluvím o podvodnících typu Theranos.
Ona potíž je nejspíš v tom, že my, plebz, CHCEME být ohromováni hajpovými kecy. My CHCEME slyšet, že už za rok poletí první lidé na Mars, nebo že elektrický tahač náklaďáků vyjede už za rok či za dva a bude mít dojezd 1200 kilometrů. Jsme jak malí haranti, co chtějí slyšet fantasmagorické příběhy a inspirativní možnosti brzké budoucnosti. Kdyby ne, četli bychom suchopárné novinové články o tom, kolik se reálně sklidilo kukuřice :-)