• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    KAERO
    KAERO --- ---
    JARDABEREZA: aha. no cekal bych, pokud te bavi diskutovat, jak tvrdis, tak budes pokladat otazky konkretneji, a ne ten obecny dotaz co jsi zplodil, na ktery se da odpovedet mnoha zpusoby a na mne je abych uhodnul co se zrovna tobe honi hlavou, coz ja strasne nerad delam. jo a gratuluju k tomu ze si na vsechno dokazes najit odpoved. ja ne.

    a k tem konektorum, rikej si tomu jak chces, PR, vyzkum, experimenty, ale standardizace konektoru probehla uz pred nejakou dobou. ted dochazi k opousteni neuspesnych standardu.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    STATIC FIRE! Ship 28 conducts its Static Fire test at Starbase ahead of flight three of Starship.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    KAERO: No příklad aut a případně kolik kusů se prodalo... za mě to jsou spíše experimenty co si automobilky zkouší. Trochu pro PR, trochu pro výzkum. Ale nemyslí to vážně... nedají do toho obrovskou spoustu peněz na masový vývoj.
    Jasně, že si spoustu věcí umím vygooglit, ale mě baví diskutovat. Kdyby mě to nebavilo, nemám tu účet, protože bych si všechno našel odpovědi sám. Doptávání se podrobností je skvělý způsob, jak zjistit, jestli ten člověk ví o čem mluví :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    QWWERTY: vsak taky uz mame vetsinu 2023 za sebou, takze je to cca rok
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    DZODZO: nebude to taky tim, ze vetsinu 2022 nebyl open?

    In November 2022, Tesla renamed its previously proprietary charging connector, sometimes informally called the Tesla charging standard, to "North American Charging Standard" (NACS) and opened the standard to make the specifications available to other EV manufacturers.
    KAERO
    KAERO --- ---
    JARDABEREZA: priklad ceho? konektoru? auta? Ford Ranger EV, 1997-2002, konektor SAE J1772 (IEC 62196), ale tohle si dokazes urcite vygooglit za 5 s sam, tak prosimte upresni na co se ptas.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Automakers committed to the North American Charging Standard (NACS) in 2022: 1

    Automakers committed to NACS in 2023: 28

    ...that escalated quickly
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    THAIGRR: tak doufejme, ze to tam maji jenom pro staticke zazehy a nekde na tom je "remove before flight"
    PES
    PES --- ---
    QWWERTY: náhodou, bez Duct-tape by tehdy v Apollo chcípli---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    THAIGRR: to je tzv. izolepyho spoj
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    THAIGRR: duct tape ftw :)

    Duct Tape Auto Repair on the Moon | National Air and Space Museum
    https://airandspace.si.edu/stories/editorial/duct-tape-auto-repair-moon
    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    TOXICMAN: papuče na motory jsou super, ale líbí se mi i připevňování kabelů gafou jak od nějakého zvukaře
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    B10

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    PES
    PES --- ---
    KAERO: Jasně, bohužel to jde "s vývojem", ale zrovna tohle chtělo standardizaci s dlouhodobým výhledem (aby to bylo připravené na stále vyšší napětí a proudy) hned od začátku, protože bylo jasné, že auta nejsou mobilní telefony a že to skončí hromadou redukcí/adaptérů/kabelů s veškerým rizikem z toho...
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    KAERO: Nemůžu se na ně rozpomenout... nějaké příklady?
    KAERO
    KAERO --- ---
    JARDABEREZA: asi bych to nenazyval 'start'. prakticky vsechny automobilky v usa delaly uz nejaky elektromobil s nejakym jiz standardizovanym konektorem. akorat se nezajimaly o vytvareni site nabijecek tak moc jako tesla.

    PES: ale ruzne konektory byly standardizovany uz davno. akorat tech standardu bylo vic. no a ted se nejspis vetsina automobilek prikloni k tomu teslackemu, protoze tesla ma (myslim) nejvetsi sit nabijecek. minimalne nejvic funkcni.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    PES: Jenže v tu doby neměli automobilky zájem vyrábět EV, protože byli all-in ve fosilních motorech. Nedostatek nabíječek jim hrál do karet. Když jim někdo ukázal, že EV mají budoucnost a konkurence je donutila do toho naskočit taky, tak se karta obrátila. Teď je potřebují taky a potřebují jich co nejvíc. Použít ty existující je dobrý start.
    PES
    PES --- ---
    YMLADRIS: tohle mělo být navrženo a normalizováno (s možností rozšiřitelnosti do budoucnosti) ještě dřív, než se začala hromadně vyrábět auta a veřejné nabíječky k nim :-/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam