• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    PES
    PES --- ---
    MAWERICK: na rovných úsecích to mohlo mít prý až 600m rozestupy... nicméně celé tohle stavěli na POUHÝCH 6 MĚSÍCŮ PROVOZU kvůli dopravě na květinářskou výstavu!!!
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    PES: To vypadá dobře náhodou. A je to docela subtilní konstrukce.
    PES
    PES --- ---
    PER2: narážel jsem jen na tu "snadnější záchranu v ulicích než na horách" ( XCHAOS )
    PER2
    PER2 --- ---
    PES: not possible!

    PES
    PES --- ---
    XCHAOS: to by to nikde nemohlo ve městě vést nad jakoukoliv zástavbou, nadzemním elektrickým vedením apod... což tedy ve městě moc reálné není...
    ...i když urban-lanovka ještě není takový nářez jako některé již docela staré experimenty jako třeba
    OBRAZEM: Aerobus, který „létal“ zavěšen na visuté dráze v Západním Německu - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/technet/technika/aerobus-mannheim-1975.A240201_140301_tec_technika_erp
    KAERO
    KAERO --- ---
    PEJR: mesto, ktere skoro ani nema chodniky, povazuji jako mesto stavene pro dopravu autem. To ze to nefunguje, je vec druha.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PALEONTOLOG: ve městě z ulice o dost snáz, než na horách...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: no, zatímco tramvaje vůbec nepotřebujou vozovny a servisní techniky... ;-) Visutý lanovky nejsou samospásný, ale oproti vrtání minitunýlků pro jedno auto mi přijdou relativně příčetný.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    OMNIHASH: pobavila me predstava, jak pri poruse sundavaj hasici pasazery na zem
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: no řidiče sice nepotřebuje, ale za to strojníků celkem dost. Třeba lanovka na Sněžku má stabilně 25 zaměstnanců, a dalších deset nabírá na sezónu jako brigádníky.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: ano, tramvajová trať s intervalem 3 minuty, proč ne. Jenže si spočítej, kolik potom potřebuješ tramvají a řidičů. Já mluvil o tramvajové lince s daleko běžnějším taktem 15 minut. Lanovka navíc nepotřebuje řidiče...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KOUDY: tak s oemezeným prostorem na povrchu a s pokračující klimatickou změnou je život, nebo alespoň jeho část, v podzemí jednou z alternativ, za 100 let možná i nezbytnost.
    OMNIHASH: já si takovej okružní tunel nebo kyvadlovej provoz na vytížený trase představit umím. nekritizuju elma, že by to tunely nedávaly smysl, ale protože TBC tvrdila od zaáčtku blbosti a prezentuje normální věci jako revoluční a ty revoluční nemá a odborníci si kladou otázku, pokud je bude mít, jestli zrychlení ražby na 7mil týdně pomůže bezpečnosti a kvalitě stavby. a dál to znáš
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: tramvajová trať má kapacitu kolem 20.000 lidi za hodinu v jednom směru. Extensivnejší lanovkovou MHD má pár francouzských městeček kolem Alp a Caracas.


    KOUDY: ne, nedává, aspoň nikomu, kdo má v tom oboru jakýkoliv vzdělání/insight. Že se ucpanost silnic nezlepší přidáním dalších pruhů jsme experimentálně zjistili právě na tý miliónproudovce v LA. Někdy před padesáti rokama... jinak LA metro má.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PALEONTOLOG: Prej do boring company par firem investovalo a valuace je asi 5 miliard dolaru. Nevim jestli to nebyl starej clanek, ale osobne bych spis investoval do Spacex/Starlinku nez do tunelu pod zemi.
    PES
    PES --- ---
    XCHAOS: no ale ta "nulová čekací doba" je vykoupena nutností nonstop provozu (oběhu), tj. pohonu atd...

    DZODZO: čekal jsem, kdo se vytasí s touhle kokotinou tady z našeho města (kde to jen tlačí teď ODS, protože prachy... stejně jako totální rozjebání koryta Svratky...)
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    XCHAOS: To má ale stejnej problem jako visuta dráha (třeba jako ve Wuppertalu)....

    Musíš mít sloupy a tak. V lese to nevadí (nebo aspoň ne tolik) ale ve městě to nikdo moc nechce...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KOUDY: tak při dobrý investici můžeš postavit cokoliv, ale to už by se musel elmo snížit ke konvenčním technikám pozemšťanů a žádnej PR zázrak by se neděl, proto spoustu porjektů odřekli. odmítnout je lepší než si utrhnout ostudu a platit pokutu. a pak, nejhůř by utrpělo to ego :)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    existujou asi duvody, proc prazskou lanovku z podbaby do bohnic dokonce i pirati odpiskali...

    Primární jsou tramvaje, lanovka je až na druhém místě | Piráti Praha 8
    https://praha8.pirati.cz/aktuality/primarni-jsou-tramvaje-lanovka-je-az-na-druhem-miste.html
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Ne. Ten napad mel fakt zezacatku smysl a potencial. Proste nahore na Vegas stripu je zacpa..V LA maj desetipruhovy dalnice a jsou furt ucpany, takze vykopat nejakej tunel kam zajedes autem a dostanes se daleko rychleji kolejovou dopravou kam potrebujes bez zacp a cekani. V evrope a par americkejch mestech je na to metro, ale v LA,SF nebo Vegas apod fakt ne, takze napad fajn. Provedeni samozrejme narazilo na byrokraticky sracky kdy miliardari nechteli mit pod svejma vilama nejakej tunel, protoze si sami chtej stavet na zahradach bunky pro pripad treti svetovy a zaroven to narazilo i na fyzikalni limity apod..Takze to imho uplne nikde jine nez ve Vegas v par stanicich nikdy jezdit nebude.

    to ten hyperloop mi daval vetsi smysl. Jasne zase fyzika a napad trochu scifi, ale furt mi dava smysl postavit nejakou vysokorychlostni trat z Vegas do LA i jinam..nez kopat tunel pro tesly.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam