• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    JARDABEREZA: No vzdyt ho taky nemas. Ani tisickrat mensi. A i kdyby, tak proste ty roky, jak se ukazuje, nedozenes.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    MAKROUSEK: Jenže lidský mozek toho má umět tak tisíckrát víc, než jenom řídit auto. Nepotřebuješ stejný výpočetní/neurální výkon, jako má mozek.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DZODZO: Netestuju jenom na dalnici, hlavne to pouzivam v jizde po Praze, protoze na zacpy je to super. Ale zborilo se to se mnou na dalnici (jednou v zacpe kdyz to prestalo drzet pruhy a ojelo to vlevo svodidla a jednou, kdyz jsem si hral a ono si to nevsimlo, ze tam jsou takove ty cedule snizujici pocet pruhu kvuli rekonstrukci a o tu prvni si to urazilo zrcatko). Mimochodem byvalka, ktera je velky propagator Tesly, mela uplne stejnou nehodu, v noci si Tesla nevsimla, ze se snizuje pocet pruhu a urazila ji zrcatko, ktere trefilo sloupek a znicilo pulku auta.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MAKROUSEK: co robia na dalnici zvirata, lidi a stromy? alebo si to teda netestoval len na dalnici ale aj v nejakom prostredi, kde to vyrobca neodporuca?
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KOUDY: Ja nechavam auto ridit uz tak 80% casu, abych si mohl dopisovat na Nyxu. Ale taky se se mnou uz dvakrat na dalnici zborilo, nez jsem otestoval limity toho co umi. Protoze svet nejsou jenom auta a silnice, ale taky zvirata, lidi, stromy, atd. atd. A to se clovek uci tech 15 let od narozeni.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Tahá Musk akcionáře za nos? AI čipy pro Teslu zamířily jinam — Forbes
    https://forbes.cz/taha-musk-akcionare-za-nos-ai-cipy-pro-teslu-zamirily-jinam/
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Elon Musk talks about Starship during his gaming stream on 𝕏

    -Flight 5 in about a month, after replacing the heatshield on the ship with a new tile twice as strong.
    -Ablative protection underneath will act as secondary heatshield layer.
    -Starship to Mars in 3 years.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    LEGI: Nemyslim a netrolim. 15 let od narozeni.
    LEGI
    LEGI --- ---
    MAKROUSEK: myslíš "naučí řídit opravdu dobře, zkušeně, jako já"
    tak určitě
    netrol furt
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: ...a na každé první křižovatce s červenou ti to ještě chcípne motor (pokud je to spalovák), pokud to zapomeneš vypnout. Prostě s aut se staly takové Windows1x , kde je také nutné plno věcí povypínat/přenastavit (customizovat/modifikovat až hackovat), akorát pro drtivou většinu uživatelů bez uložení aktuálního nastavení do příštího loginu (nastartování) :-(
    PER2
    PER2 --- ---
    TOXICMAN: zadva mesice stihnou zkompletovat druhou vez, aby meli nahradni, az jim tahle bouchne? :p
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    tak za 2 měsíce? :)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAKROUSEK: Za me to neni vubec o autech, ale o dalnicich a silnicich, takze myslim, ze za deset let bude plno dalnic a rychlostnich silnic, kde bude povolenej nejakej stupen autonomie aut a budes moct jet v rakousku nebo svycarsku sto kilaku rychlosti 100km/h na dalnicni tempomat bez toho abys drzel volant. Je to videt dobre v usa, kde maj viceproudy dalnice, ktery vedou 500km rovne, takze tam ma tesla smysl, ale nejaka autonomie ve mestech je imho tak padesat let vzdalena. Spis me sere, jak ti ty moderni auta i kvuli narizeni EU kecaj do rizeni. Mam ted auto z 2020 nebo 2021..pri kazdem nastartovani ma automaticky zapnute drzeni pruhu, takze se semnou pere volant, kdyz to zapomenu vypnout..Kdyz jedu na padesatce 53km/h tak to pipa, pokud to zapomenu vypnout..atp.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    MAKROUSEK: tohle srovnani docela kulha
    clovekovi to trva do 2 mesicu - ridicak je vseho vsudy 30 hodin jizd, aby byl clovek povazovan za dostatecne bezpecneho pro vypusteni do provozu a uceni "na ostro"
    narozdil od ML systemu, se nenaucim ridit jenom protoze to umi bracha. zatim co kazde auto muze dostat update na zaklade provoznich dat posbiranych ze vsech ostatnich aut
    + komprese casu. ten system se neuci tempem "odrizeny kilometr = odrizeny kilometr v realnem case". jak rychle projdes trenovaci data zalezi jenom vypocetnim vykonu


    ...a to rikam jako clovek, ktery je vuci FSD znacne skepticky, protoze machine learning a korektni reseni edge case nejde dohromady.
    zvlast kdyz do toho jeste zatahneme GenAI, protoze uz ted bylo vtipny, jakyma drobnostma lze ten model rozbit (nalepky na znackach, extra cary na vozovce, etc...)

    a cely tenhle announcement mi zni jenom jako Nvidia CEO hype, aby udrzel cenu firmy, kdyz se zacina ve velkem mluvit o tom, ze GenAI je bublina a mozna nebyl nejlepsi napat to cpat uplne vsude
    verim tomu, ze ma pravdu, ze je Tesla "far ahead" pred konkurenci. neverim tomu, ze se v blizke dobe dostanou k SAE5
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KOUDY: Muj nazor je, ze clovekovi trva tak 15 let, nez se nauci ridit auto. A to ma mozek jako milion Nvidia cipu. Jeste maji pred sebou dlouhou cestu.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Nvidia CEO Jensen Huang believes Tesla’s full self-driving (FSD) system is the most advanced system out right now. It also just so happens that Tesla’s FSD is powered by Nvidia's chips.
    "One of the things that's revolutionary about version 12 of Tesla's full self-driving is that it's an end-to-end generative model," Huang added.
    "It learns from watching videos — surround video — and it learns about how to drive end-to-end, and using generative AI, predict the path and how to understand and how to steer the car. So the technology is revolutionary and the work that [Tesla’s] doing is incredible."

    PER2
    PER2 --- ---
    PER2
    PER2 --- ---
    TOXICMAN: v rozhovoru vcera rikal tusim 7 km vedle
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @elonmusk
    Booster landing was on target, ship landing was several km off due to flap damage, but both were soft landings
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam