SEJDA: no, přesnou dráhu Moonship, případně možnost jejího vícenásobného použití po dotankování, jsem zatím nikde neviděl (zatím mi přijde, že co chystají je jednorázové dotankování před TMI a pak přestup posádky někde na té DRO, na které Moonship po návratu z Měsíce může zůstat odstavená a fungovat v podstatě jako kosmická stanice zadarmo, i bez dotankování...)
Jestli naznačuješ, že pro měkké dosednutí a odlet z Měsíce plánují použít jiné palivo, než methalox... hm, že by Raptory měli jen pro TLI a následně pro zbrždění, ale ne pro dosednutí (to už víme, že kvůli zvířenému prachu nepůjde)? Podle mě celé schéma s dotankováním bude vyžadovat skladování paliva uvniř Straship po celé dny až týdny.
Co by mi nepřekvapilo, kdyby nakonec Starship nevzlétala z povrchu Měsíce jako celek (protože přeci jen je šíleně těžká), ale kdyby šli kompromisní cestou nějakého návratového modulu. Skoro by bylo snazší naložit na palubu celý Orion i se servisním modulem, než zvedat celé to monstrum :-) (nepočítal jsem to, asi by na to ani motor servisní sekce nestačil, ale pokud jde o to kolik tun co z toho váží, tak je to jednoznačné). Je možné, že k té Moonship sestoupí odletový Orion na nějakou hodně nízkou dráhu (ale oh wait, Orion ani nemá dost delta-V, v současné konfiguraci, aby mohl sestoupit na tak nízkou dráhu, jako Apollo...)
Ano, že Bezosův team se svými kyslíkovodíkovými motory není úplně mimo, to si říkám celou dobu. Každopádně dál za LEO podle mě ještě dlouhou dobu (možná vždycky) budeme chtít vláčet něco lehčího, než nerez ocel... jakkoliv výhody pro provoz na LEO budou značné.