• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    DRAGON: jakoze neco, co se zkompletuje v CLR, zabali do krabicky, do krabice a do kontajneru nepodleha clum na dovoz z ciny?
    A jak to je s auty a dily na jejich vyrobu, ktery se designuji v USA a postupne pluji mezi mexikem, usa a kanadou tam a zpatky?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SUMAC: ne, takhle to nefunguje, ty zasilky se parsujou a resi se nasledne individualne. Doprava neni to samy co celni deklarace.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    DRAGON: lol, jezne se to vozi z CLR na stejnych kontejnerovych lodich do USA vedle BYD, Huawei nebo Haier, takze pokud to nemaji osefovane nejak papirove, tak proste dostanou prirazku na vsechno hned jak to vylozi v pristavu v USA.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ale tohle mi prijde teda perfektni prirovnani a verim ze to tak je, protoze nemuzes preci prohlasit, ze je neco Uzbekystanskej oblek jenom proto, ze si tam zadas objednavku na siti obleku...


    Q: Is the Apple iPhone an American or Chinese product?

    A: The iPhone is an American product.

    Think of it this way, an American writes a novel, then have all the printed pages, covers and glue shipped to China where it is all glued together then shipped back to the author in the US, who in turn sells millions of copies of the novel.
    Is that an American novel? Is it Chinese just because the final assembly was done in China?
    Obviously it is an American novel just as the iPhone is an American smartphone
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TRANCEWARP: ty jo, aha, doufam, ze sem teda neplacnul nejakou blbost, doted sem mel iPhone na stoprocent za americkej produkt :) tak na tu predchozi moji odpoved radeji zapomen, apple nepouzivam, tak to neoverim :)
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    DRAGON: fakt? je tam napsano kade in china, designed in california
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TRANCEWARP: iPhony jsou americkej produkt (i prestoze vyrabenej v Cine), takze ne, na ne se clo vztahovat nebude. Leda by Cinani napalili Americanum clo na soucastky, pak ale budou drahy vsude, protoze ty soucastky vlastnej Americani :)
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    Chapu to spravne, ze iPhony budou v USA tedka o 54% drazsi nez v Evrope? :)
    Tazke si je Americani budou jezdit kupovat do Evropy? :)))
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KOUDY:Standardní 10% sazba byla navýšena o dalších 17 p.b., celkem clo 27 %. Marže bez DPH bude u modelu Seal U DM-i (tzn. plug-in hybrid 966K s DPH) někde kolem 60 %. Zvýšená 17% sazba cla se nevztahuje na PHEV

    Jako firma jsou v Číně skvělí, během pěti let se staly z průměrné automobilky lídrem na trhu, všechno to do sebe zapadá. Stejně jako VW motorizoval Německo, tak BYD "elektrizoval" Čínu. Ani VW nebyl nikdy tím nejlepším, ale nabídl za dobrou cenu slušný výrobek. BYD nespí, vytvořil unikátní vertikální strukturu, dneska má ve vývoji přes 100 tisíc lidí, využívá synergické efekty.
    Jeho počínání v Evropě je podle mě důsledkem 2 věcí:
    1. Důležitější pro ně bylo "obsadit" trhy, které jsou nenasycené a na kterých nemají dominantní postavení zahraniční automobilky (případně ze kterých je mohou snadno vystrnadit)
    2. V Evropě je situace jiná, nasycený trh s dominantním postavením domácích automobilek, kde neuspěli ani Japonci (kterým se ve své době predikovalo jasné dobytí evropského trhu) ani Korejci (jistě, podíl na evropském trhu kolem 10 % je solidní, ale řekl bych, že Číňani chtějí daleko víc). A tudíž sem šli s tím, že pár let se budou rozkoukávat, nebudou tlačit na cenu a udeří, až přijde správná chvíle - tou bude pravděpodobně dokončený závod v Maďarsku a připravená servisní síť. Ale ty žvásty o tom, že se nebudou podbízet cenou, si mohli nechat od cesty, nemůžou prodávat za podobné ceny jako evropské automobilky, musí být podstatně levnější a moc dobře to ví, nespadli sem z Marsu.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    JIMIQ: No tady se odepsala jen kvuli Muskovi a jeho krocich ne? Ted muze dojit k nejaky jeho sebereflexi a za rok ho tu hateri zas budou milovat jako pred koupi twitteru :)..I tak si ale myslim ze at Musk bude jakejkoliv, tak cina to bude celosvetove valcovat. Maj technologie, maj baterky a cenove prohravaj jen kvuli clum.
    W_NOICE78: Ted jsou ty ceny vysoky kvuli clum ne? Nekde na twitteru to nekdo psal, ze to auto by se prodavalo asi za 600k a dalsich 600k je marze, clo a dph..ale nevim jestli to byla pravda nebo ne samozrejme. Madarsko by tohle mohlo poresit jak rikas. Furt mas nicmene ten velkej BYD asi za 1.2? Kolik stoji podobna skodovka? Imho o 200k vic? (zas priznavam ze to nevim..jen hadam:)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No tak tady se Tesla odepsala vice mene sama, Koudy asi myslel v Cine, jihovychodni Asii, Turecku, Jizni Americe…
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KOUDY: Mozna az otevrou tovarnu v Madarsku, jinak ne. Pochybuju ze to tady BYD s tema cenama bude nejak valcovat.
    [W_NOICE78 @ Elektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌]
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PES: Tak vysledky jsou horsi protoze lidi prestali kupovat tesly kvuli tomu co Musk delal v Doge.. Kdyz to Musk delat nejspis castecne prestane, tak je logicky ze na to akcie reagujou pozitivne :)..ale i tak si myslim ze ta cina jeste teslu dost pozlobi.
    PES
    PES --- ---
    JONY: to je dnes asi největší průser tzv. trhu celosvětově, že akcie se řídí dle "nálady investorů" a nikoliv dle reálných výsledků...
    JONY
    JONY --- ---
    JIMIQ: imho je to spíš o tom, že bylo oznámeno, že odchází z DOGE a tak si každý přeje, že se prostě bude věnovat "jen" byznysu tj. zlepší se situace ve frmách a nebude už rozesírat federální instituce. Plus asi i to, že nad ním Donald bude stále držet ochrannou ruku a nenechal by jeho firmy padnout. Prostě zbožná přání jsou zjevně víc než výsledky Tesly. :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Co ale bude mit za vymluvu kdyz Q2 cisla budou taky spatna? Odejde z twittru a po Q3 ze SpaceX a 2026 z Boring company? :D
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PES: Inovace v pipeline furt jedou..grok, autonomni taxi, fsd, roboti apod :)). Jen cina proste posiluje protoze ma veskery vertikaly od dilu az po baterky. To rikaj i tech nadsenci do elektromobility. Ze cina pred treba sesti lety jeste kopirovala zahranici a kradla napady. Dneska uz krade tak max design, ale v napadech a tech inovacich zacina bejt daleko pred evropou/amerikou. BYD ted otevrel nejaky centrum v Praze tusim a chce tu mit 30 pobocek do roka. Spis bych rekl ze to do peti let dost polozi wagen nez teslu.
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: jemu to DOGE a nezřízené kibicování do všeho bude tak chybět, že se bude snažit stále pokračovat. A tím pádem na "své" firmy bude kálet stále, takže bude to jen o tom jak moc skvělý tým v té které firmě má, aby to udržel v chodu na dostatečně vysoké úrovni (o inovacích apod. ani nemluvě)...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Akcie Tesla (TSLA.US) dnes vedly pokles v rámci skupiny Mag7 poté, co společnost Elona Muska zveřejnila horší než očekávaná čísla o dodávkách vozů, přičemž akcie klesly až o 6,5 %.

    Tento propad však byl zcela vymazán – a dokonce obrácen ve zisk poté, co Donald Trump oznámil, že Elon Musk v následujících týdnech odstoupí ze své vládní pozice. Investoři tuto zprávu vnímají pozitivně, jelikož byl Musk v poslední době kritizován za to, že se příliš soustředí na své působení v DOGE (vládní roli) a nedostatečně se věnuje vedení svých firem.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Mozna konci u Trumpetky konecne..takze jedeme zas na petseet!

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam