SEJDA: Ano. Androidu se taky proda vic nez iphonu, protoze jsou levnejsi. Cina to dotaci a cenou proste do deseti let vsechno zvalcuje a uvidime jestli Tesla bude tim iphonem, nebo nokii a za deset let si koupis jen cinske huawei proxy znacky. Pochybuju ze bmw, wagen, mercedes nebo tesla dokazou BYD a dalsim automobilkam cenove konkurovat, ale to je jen muj nazor a urcite mi ho tu nekdo zase vyvrati. Drazsi ty veci byly primarne diky inflaci a kdyz se budes bavit s nekym kdo si koupil 10 let zpatky model S a ted kouka na faceliftovanou trojku nebo Y, tak ti rekne, ze ta auta uz jsou uplne v pohode pouzitelna, panely licuji, dovnitr netece atp..
Čína už to vyhrála. V elektromobilech má obrovský náskok a auta stojí třetinu toho, co v Evropě – VTM.czhttps://vtm.zive.cz/clanky/cina-uz-to-vyhrala-v-elektromobilech-ma-obrovsky-naskok-a-auta-stoji-tretinu-toho-co-v-evrope/sc-870-a-221854/default.aspxV roce 2022 se celosvětově prodalo 10,5 milionů vozů s baterií (vč. hybridů), z toho 6,2 milionů v Číně, kde bylo každé čtvrté prodané auto bateriové. V absolutních počtech Čína poráží Evropu i USA, byť byl i pro Evropu rok 2022 rekordní. Za úspěchem čínských elektromobilů stojí důsledná vládní politika, ale i technologický náskok.
Petr Knap: Čínská auta brzy ovládnou pětinu evropského trhu. V elektromobilitě jsou dál než my | EY - Česká republikahttps://www.ey.com/cs_cz/industries/automotive/petr-knap-cinska-auta-ovladnou-petinu-evropskeho-trhu-elektromob