• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOUDY: myslel jsem to jinak. Ale vlastne pokud zakazniky robotaxi budou jenom majitele tesel .. dava to nejaky ekonomicky smysl?
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    SEJDA: Ano to je. Prvni teslu si koupil ve 2018. Ted jezdi cybertruckem. Nejaky dalsi otazky?

    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOUDY: "Zack" s nickem "blkmdl3" .. 100 % legit.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOUDY: myslim, ze Gates se dostal do konspiracnich teorii uz v 90. letech, kdy byl nejbohatsim clovekem planety, a kdy vlastne stridal v konspiracich o "iluminatech" rockaffelery a jine bohate rodiny, ktere dominovaly svetovemu kapitalu v 60 - 80. letech.
    V USA temto bludum bude verit nejmene tretina lidi volici Trumpa, ale ani Demokratum se to nevyhne .. tedy 15 % volicu v USA veri tomu, ze se super bohati nekde schazeji a rozhoduji o tom, jak se bude kde na svete zit.
    PES
    PES --- ---
    MAWERICK: ale hovno, korporace nikam neodejdou, protože moc dobře vědí, že uvolněné místo by obsadil někdo jiný a mohla by jim vyrůst ošklivě nepříjemná konkurence, ale bohužel si "ochočili" stát vydíráním a vyhrožováním (podobně jako odbory) právě, že by se dalo odejít a co (ne) zaměstnanost...
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    PES: Trabl s tímhle je v tom že to udělas a velmi brzo na to (asi tak příští středu:))) si ty korporace řeknou "serem na to jdem jinam kde nedělají takovýhle vofuky"...

    A přišel jsi i o to co tu platí a ještě navíc máš spustu nezaměstnanejch co nejen že neplatí ty daně co do teď platili ale ještě potřebuji podporu...

    Je to sice na hovno ale bohužel je to tak...
    PES
    PES --- ---
    DOKIS: nauč se číst pořádně, jsou to dvě věci, které nemusí být těsně provázané...

    Nemusí to být zrovna "pořádně", ale zdanit (zarazit transferové ceny a další triky na odlití zisků bez daní), ale rozhodně jim nesypat dotace...

    A ta energetická opatření byla jako lepší varianta kam házet ty peníze, které by se nenasypaly korporátům, které na to mají dost prostředků samy.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    PES: Takze navrhujes ty korporace poradne zdanit a za ty penize zateplit statni budovy, nasazet jim na strechy solaryva do garazi Tesly?
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: korporace na to ale mají, dokazují to každoročně výkazy zisku a převody peněz do mateřských centrál (či daňových rájů)...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PES: Jenze bez korporaci ktere zamestnavaji desetitisice lidi a maji velke fleety tu elektromobilitu nikdy neprosadis, protoze jednotlivec si bezne nekoupi elektrickou skodovku za mic a pul a kdyz chces resit sklenikovy plyny a zachranovat planetu, tak to nejde delat bez velkejch korporaci.
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: jo, zrovna korporacím, které každoročně vyváží obří balík miliard do zahraničí...
    ...zrovna těm žádné dotace (a na EV zvláště) nepatří.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PES: No to uz se bavis o tom jestli jsou spravny dotace pro zemedelce kdyz prsi a uroda neni, pripadne jestli je dobrej green deal a ze nam zdrazi kvuli tomu benzin, nafta atp...Ja chapu ten point ze kdyz das 200k dotaci pro elektro, tak si hlavne velky korporace jako je CEZ, EON, ruzny banky apod koupej stovky elektromobilu do fleetu, za tri roky je odepisou a daj na bazarovej trh, kde si je za polovicni cenu nez staly novy koupej normalni lidi. Po trech letech elektrickejm autum vubec nic neni. Zaruka na baterky je bezne osm let, takze si za 500-600k koupis ojetou teslu nebo nejou skodovku eniak nebo jak se ty veci jmenujou a muzes ji mit klidne 7-8 let s minimem nakladu na provoz a udrzbu a kdyz se takhle za deset-patnact let protoci vetsina vozovyho parku CR, tak mas najednou daleko cistci mesta..Takze pobidky na nejaky veci smysl maj podle me. Stejne jako treba na solary, vymenu kotlu atp. Ja jezdim hodne, ale jakmile budou v elektrech novy baterky ktery prodlouzej dojezd a dostanu se treba na 800km realnyho dojezdu u elektra, tak jdu okamzite do elektromobilu. Vubec nevidim duvod pro to mit jako daily spalovak. To je jak mit mikrovlnku nebo mobil na uhli ci na naftu.
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: tyhle věci nemají být o dotacích, pro firmy zcela jistě ne a pro soukromé osoby také ne. Ty si mají kupovat až na ně budou mít a bude to pro ně mít i symsl...

    ...takhle se jen divíme proč a kam z nás stát tahá stále více poplatků a daní (a zelených odpustků), takže než aby tyhle "z kapes ukradené peníze" stát rozdával pár vyvoleným, tak je nemá vybírat vůbec anebo, pokud už, tak ty sumy má investovat do toho, aby nejprve všechny státní/obecní budovy byly zateplené, měly "eko" zdroje tepla, fotovoltaické elektrárny se sdílením na všech vhodně orientovaných střechách a ty BEV převažující ve služební flotile, než se odváží cokoliv z toho nutit občanům a firmám a ještě si dovolit jim pod pláštíkem "dobra" brát jejich peníze...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PES: No zlevnili. Mas to v tom postu o tesle treba. Proste dostanes statni dotaci. Stejne tak to bylo v nemecku, norsku i treba v usa. Staty dotacema tlacej tu elektromobilitu a je na tobe jakej elektromobil si zvolis. Pak se muzem bavit o tom jestli jsou obecne dotace dobre nebo spatne zejo. Podle me spatne, protoze kurvej trh a ten by mel rozhodnout..ale to je na jinou diskuzi.

    Jinak do CR/Evropy se tlaci cim dal vic cinskejch autmobilek, takze pozice Tesly bude cim dal tezsi..o nejakejch elektrickejch wagenech, skodovkach apod vubec nemluvim. Ted zrovna koukam na Xpeng G9 SUV a nevypada to vubec spatne.

    Čínský Xpeng vstupuje na český automobilový trh
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-do-ceska-prijizdi-dalsi-cinska-znacka-tentokrat-exkluzivni-technologiemi-nabusena-a-veri-si-chce-10-elektrickeho-trhu-21015008

    XPeng má totiž v nabídce výhradně elektromobily. Základní SUV G6 startuje na milionu a čtvrt, vlajkové G9 nad milionem a půl, sedan P7 stojí 1 336 000 Kč, respektive 1 478 000 Kč, když zvolíte špičkovou verzi Performance.

    Ta má čtyřkolku se dvěma elektromotory, výkon 473 koní a stovku pokoří za 4,1 sekundy. S baterií o kapacitě 82,7 kWh přitom deklaruje dojezd až 576 kilometrů. V případě SUV je to o něco méně, ale pořád hodně přes pět stovek kilometrů. Modely G6 a G9 jsou navíc vybaveny 800V architekturou, která umožňuje nabíjecí výkon až 300 kW.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PES: máš k tomu nějaký info?
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: můžeš se na to dívat tak, že ani nezlevnily o až 200k
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    SADY: Ne
    PES: Naposled co ceskej stat nabizel podnikatelum 200k na elektromobily zdrazily elektromobily skokove o 200k?

    Stát začal poskytovat až 200 tisíc na elektromobily. Žádat mohou jen podnikatelé, úvěr je povinný
    https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/stat-zacal-poskytovat-az-200-tisic-na-elektromobily-zadat-mohou-jen-podnikatele-uver-je-povinny

    Elektromobily Kia se státní dotací 200 000 Kč | Auto Horejsek
    https://www.auto-horejsek.cz/kia-dotace-na-elektromobily

    Chcete mít novou Teslu jen za 700 tisíc? Lepší nabídka už nikdy nebude - Elektrickevozy.cz
    https://elektrickevozy.cz/clanky/chcete-mit-novou-teslu-jen-za-700-tisic-lepsi-nabidka-uz-nikdy-nebude

    Podle konfigurátoru na českých stránkách Tesly vychází nový Model 3 v základní výbavě s pohonem zadních kol na 1 053 990 Kč. Po odečtení DPH pro firmy je to jen 878 325 Kč. Model Y je ještě o pár tisíc levnější. Cena základní verze s pohonem zadních kol je 1 044 900 Kč a bez DPH vychází na 863 554 Kč. O dalších 200 000 Kč pak můžete cenu srazit pomocí dotace.
    SADY
    SADY --- ---
    KOUDY: motivace je ryze sobecka, o tadny posouvani mu primarne nejde
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: stát řekne "kup si BEV a dáme ti +200k" ... a hned tím BEV zdraží o 200k
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PALEONTOLOG: Na normalni otazku neni treba reagovat trollingem ne? Subsidies ti davaji staty. Ne firmy. Takze norsko ti rekne "kup si elektricky auto a my ti dame 200k"..Takhle to bylo treba u CR a je na tobe jaky elektricky auto si koupis. Zda teslu, vw, nebo nejaky cinsky treba. Staty podporujou elektromobily obecne. Ne jednu znacku a Norsko do toho uz pred lety slaplo velmi slusne.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KOUDY: top selling car!!! in a norway... for a quarter... ;0) nucmene abychom se neuchylili k srovnavani nssrovnatelneho, jakou statni podporu ma VW?
    toto je prispevek informacni, vybizi k zamysleni (premysleni), netreba reagovat obsoletnim trollingem

    How Norway became the trailblazer for electric vehicles – DW – 01/09/2025
    https://www.dw.com/en/how-norway-became-the-trailblazer-for-electric-vehicles/a-71208744#
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam