PES: No zlevnili. Mas to v tom postu o tesle treba. Proste dostanes statni dotaci. Stejne tak to bylo v nemecku, norsku i treba v usa. Staty dotacema tlacej tu elektromobilitu a je na tobe jakej elektromobil si zvolis. Pak se muzem bavit o tom jestli jsou obecne dotace dobre nebo spatne zejo. Podle me spatne, protoze kurvej trh a ten by mel rozhodnout..ale to je na jinou diskuzi.
Jinak do CR/Evropy se tlaci cim dal vic cinskejch autmobilek, takze pozice Tesly bude cim dal tezsi..o nejakejch elektrickejch wagenech, skodovkach apod vubec nemluvim. Ted zrovna koukam na Xpeng G9 SUV a nevypada to vubec spatne.
Čínský Xpeng vstupuje na český automobilový trhhttps://www.garaz.cz/clanek/novinky-do-ceska-prijizdi-dalsi-cinska-znacka-tentokrat-exkluzivni-technologiemi-nabusena-a-veri-si-chce-10-elektrickeho-trhu-21015008XPeng má totiž v nabídce výhradně elektromobily. Základní SUV G6 startuje na milionu a čtvrt, vlajkové G9 nad milionem a půl, sedan P7 stojí 1 336 000 Kč, respektive 1 478 000 Kč, když zvolíte špičkovou verzi Performance.
Ta má čtyřkolku se dvěma elektromotory, výkon 473 koní a stovku pokoří za 4,1 sekundy. S baterií o kapacitě 82,7 kWh přitom deklaruje dojezd až 576 kilometrů. V případě SUV je to o něco méně, ale pořád hodně přes pět stovek kilometrů. Modely G6 a G9 jsou navíc vybaveny 800V architekturou, která umožňuje nabíjecí výkon až 300 kW.