• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KOUDY: Je to tady jak ve spirále 😉
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DZODZO: ale ty ses nekdo kdo tu teslu realne roky vlastni a pouziva. Tvuj nazor zde neni relevantni. Tady se jedou jen obdivny hlasky na lidar, kterej uz konecne stoji desektrat min nez pred peti lety :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SEJDA: oproti slnku nemaju tesla kamery ziaden problem, takisto v dazdi vidia lepsie nez ja, ked som sa vracal domov za tmy v hustom lejaku, tak som sa dival na displej, aby som videl krajnicu (rychlost cca 30km/h)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    PER2: kdybys vzal tenhle jeho žblept a ukázal ho kolotočářovi a spol. s tím, že bys mu neřekl že to napsal Elmo, tak by jsi dostal takový CPS (communist per second) že by ti narostli fousy jak marxovi :)


    neuvěřitelně pokrytecká svoloč :D
    PER2
    PER2 --- ---
    to uz zaklada tu novou stranu? babis by se mohl priucit, jak slibovat svetle zitrky :D

    KOUDY
    KOUDY --- ---
    W_NOICE78: koukal jsem jak tu zonu krasne rozsirujou. Zarimco waymo je v pici protoze je limitovany tema zonama a tim ze ma malo aut, tak tesla to muze skalovat daleko rychleji a lip.
    MAWERICK: to je ten koncern no. Mel jsem asi rok zpet na vikend elektrickou skodovku a ten infotainment je za trest.
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    KOUDY: Je to server na kolečkách... Možnosti je nepočítane...

    Z toho co vidím třeba u nás co mají lidi fleetove škodovky a vw tak takovejch odhadem 80% issues ktery s nima maji je nějakej problem s "2nd layer" (sensory, infotainment, obecně "os related" záležitosti") ... Nic mechanickýho...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    W_NOICE78: Bude duvod. Vozit si svuj bordel, ktery nemusis prenaset z auta do auta. Ostatne sem tam si pujcim Bolt Drive a je tak 30% sance, ze je to auto uvnitr poblity nebo polity nejakym alkoholem.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KOUDY: Teď to brzdí cla. Dokud si Čína nepostaví továrny v EU, nejsem si jistý. Tesla teď sází úplně všechno na autonomní řízení – pokud se jim to podaří, už nebude důvod vlastnit auto.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAWERICK: je otazka co se ti na elektrickym aute posere (hybridy ktery byd prodava taky neresim)
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    KOUDY: To je imho 50/50. Pokud budou mít vysokou poruchovost a vysoký servisní náklady tak je ty fleet operátoři brat nebudou...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    W_NOICE78: ale to je jen zacatek ne? Myslis ze za 5-10 let tu nebudou cinsky znacky diky agresivni cenovy politice dominovat? I proto Elon preklapi teslu spis do roboticky company z automotive company
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KOUDY: BYD v EU prodavá hlavně Dolphin Surf, Škoda Elroq. Ještě nejvíc registraci má samotná Škoda auto. Ty prodeje Tesly budou jen klesat, ale TMY na tom bude pořád dobře ve svý třídě.
    BYD bude mít velkou amortizaci, jako ojeté auto bych to nechtěl.
    Podle EV Clinic je servis BYD nejhorší (unsustainable for servicing).
    V ČR se v červenci registrovalo 371 Tesel a
    19 BYD.
    https://x.com/Nor7211/status/1952278971346718874
    https://x.com/Nor7211/status/1952287648145461295
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    XCHAOS: no jasne. Je tam vic faktoru, ale ten hlavni je, ze zakaznik ma dneska daleko vetsi moznosti vyberu nez treba tri roky zpet, kde v autech kolem milionu tesla 3 a Y naprosto dominovaly. Dneska tu mas dalsich 20 konkurenceschopnejh modelu a any ty elektricky skodovky uz nejsou takovy sracky kterym by se 3x tydne sekal infotainment. To ze elon pred rokem podporoval donalda si dneska skoro nikdo normalni nepamatuje, takze to bych nerekl ze bude mezi uzivatelema nejaka issue. Uz tri mesice je elonek navic hodnej a z politiky se stahuje. Poznal ze donald setrit a osekavat vydaje nechce, protoze je to politicky nepopularni…tak se kluci na twitteru tyden hadali a je klid.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: dobře, konkurence vlastně neexistovala, ale pořád by to asi sám o sobě nebyl důvod osvědčenou značku opouštět...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    není to jen Evropa
    Tesla China sold 67,886 cars in July, continuing a nine-month decline after a brief pause
    https://carnewschina.com/2025/08/04/tesla-china-sold-67886-cars-in-july-continuing-a-nine-month-decline-after-a-brief-pause/

    https://cleantechnica.com/2025/08/24/us-auto-sales-up-3-in-q2-tesla-sales-down-13-charts/

    a celosvětově za první dva čtvrtroky prodala tesla o 110 tisíc aut méně než loni za stejnou dobu (pokles o 13,5%)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    XCHAOS: naopak to uz bude setrvalej stav. Jeste tri roky zpet tu tesla nemela zadnou poradnou konkurenci. Byl tu max taycan za ctyrnasobek a pak mercedesy, ickovy bawa a zacinaly se vic prodavat elektricky skodovky a wageny. Dneska je situace uplne jina a ten BYD a dalsi cinani to tu imho do peti let naprosto zahltej. Fakt jsem potom zvedavej na to evropsky vlastenectvi, nebo jestli vyhraje cena, na kterou budou cinani tlacit.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: dobře, ale to je pokles... to není popis nějakýho setrvalýho stavu. Tvoje teze je, že konzument na nějaký Elonovy názory kašle. Kolik důkazů by ti bylo nutné předložit, aby si tenhle názor změnil? Západní Evropa dohromady nepředstavuje tak malý trh. Představa, že když někde utratí ekvivalent mega v € v oboru, kterej víceméně do světa vysíllá nějakej signál o postojích a názorech toho, kdo ty peníze tratí, tak že ty lidi to utrácej úplně náhodně a podle se prostě ukazuje jako chybná. Ty miliony uživatelů Xitteru, který Elon naštval tím, že jim začal spamovat mobily (třeba mě to vedlo k tomu, že jsem si na další mobil Xitter už neinstaloval...) nebyli všichni boti. Byli to reální lidé, někteří z nich rozhodující se o koupi auta. Prostě to přehnal. Vlezl lidem do soukromí, začal se jim srát do životních postojů. Ty říkáš, že tohle je neexistující problém, ale čísla tě usvědčují z omylu...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    XCHAOS: v evrope je daleko vetsi konkurence a velky firmy si do fleetu koupi koncern. Elektrockej wagen a skodovky (podivej se na prodeje)..na tom pohorel i treba jaguar s jeho modelem XE kterej chtel konkurovat pred lety fleetovejm autum a pak zjistil ze korporatni manazeri jsou konzervativni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam