• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    SATAI
    SATAI --- ---
    MAKROUSEK:
    TRANCEWARP:

    Obecně Japonsko, asi Itálie...

    Je to v mnohém problém akciovky v pozdním kapitalismu, třebas university, církve, státy s tím nemají zdaleka takový problém
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TRANCEWARP: ferrari treba.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    TRANCEWARP: Toyota.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    no premejslim o nejaky firme, kde umrel otec zakladatel, vizionar a blazen a po nem to vzal nekdo jinej a vedl to vizionarsky a riskoval
    a nic me nenapada
    PEJR
    PEJR --- ---
    PES: Ale tak, apple inovuje, ale hlavne v tom jak zakazniky locknout ve svym ecosystemu, donutit je kupovat novy zarizeni a pouzivat schvaleny distribucni/servisni kanaly. V tomhle apple kopiruje v dalsi generaci leckdo.
    PES
    PES --- ---
    TRANCEWARP: boardy volící stabilitu jsou boardy, které chtějí jen firmu vydojit a skrze stagnaci dovést do kytek...
    ...mimochodem jak vypadá firma ovládaná na stabilitu, dividendy a jistotu lze sledovat u Apple anebo také je zajímavé kam to dovedli třeba v Intelu.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TRANCEWARP: nebo do ni investuje v early fazi a dalsi investori mu veri.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    KOUDY: nabizi se otazka kterej board by byl tak silenej, aby zvolil za CEO vizionare?
    protoze chtej penize a stabilitu
    takze vizionar ma sanci jen, kdyz si tu firmu zalozi
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TRANCEWARP: Proto viz ten konec. Jobs byl stejnej :)..Nebal se riskovat a inovovat.

    Z celé knihy jsem si udělal jen jednu poznámku, kterou si každý rok přepisuji na první stránku svého diáře a marně se snažím navodit ten samý stav mysli: maniakální pocit naléhavosti. Autor ten obrat použije několikrát a je to přesně to, co Muska charakterizuje ve všem, co tvoří.

    „Takže když Elon říká, že vybuduje armádu robotů a integruje do nich obdobný systém AI, jako je samořízení automobilů, a ti začnou nahrazovat skutečné pracovníky, svět by ho měl brát vážně,“ říká Timur Barotov, analytik BH Securities.

    Musk je v knize citován: „Takhle upadají civilizace. Přestanou riskovat. A když přestanou riskovat, zkornatí jim tepny. Rok od roku je tu víc rozhodčích a míň hráčů. Když příliš dlouho slavíte úspěch, ztratíte chuť riskovat.“

    Sám Isaacson uzavírá knihu velmi trefně a výstižně: velcí inovátoři bývají jako přerostlé děti, které se odmítají naučit chodit na nočník. Mohou být bezohlední, protivní, občas toxičtí. Ale také dost šílení na to, aby věřili, že dokážou změnit svět.

    A rozhodně bych nechtěl riskovat své peníze sázkou na to, že Musk nebude měnit svět i nadále.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TRANCEWARP: Ano protoze Cook je manazer a ne vizionar. Pouze upgradoval to, co Ive s Jobsem vymysleli. Jako prvni vicemene velkej produkt Cooka se berou ty bryle, ktere stoji 100k a jsou spis propadak nez uspech :)..Presne vidis jaky to je kdyz firmu nevede vizionar, ale manazer...Takze se minimalne riskuje, minimalne inovuje..ale jede se jen na zisk a marzi. Akcionari spokojeni, ale firma v ocich zakazniku upada.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    technicky dluh alebo technologicky dluh? lebo do vyskumu ide v Tesle dost znacna cast penazi
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    TRANCEWARP: Apple to vyřešil tak, že si za 1 miliardu dolarů ročně „pronajme“ Gemini pro Siri, zatímco od Googlu dostává zhruba 20 miliard ročně za to, že nechá Google jako výchozí vyhledávač v Safari. Tak nevím, kdo z nich má lepší deal.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    KOUDY: Mno takovej Apfel zacal za Cooka masivne skupovat vlastni akcie, vyplacet dividendy a cena sla roky nahoru. Produkt do hajzlu.
    Boeing podobna story.

    Ze sou akcie nahore nemusi nutne znamenat, ze ta firma ma v poradku produkt nebo so netvori nejakej interni technickej dluh.

    Viz tedka absolutni blamaz Apfelu s AI
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Apple byl v minulosti odepsaný několikrát, například i ve Forbesu. 😃
    https://www.forbes.com/sites/petercohan/2013/04/18/7-reasons-apple-is-more-doomed-than-you-think/
    PER2
    PER2 --- ---
    Tesla’s Engineering Exodus Comes Amid Shift From Core EV Mission
    https://youtu.be/ulgvBRqiOyU
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PER2: viz ten posledni odstavec clanku. S vizonarema se nebojuje, protoze vetsinou prohrajes.
    PER2
    PER2 --- ---
    KOUDY: 10% cars / 90% cult
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Něco tady nevychází. Proč se akcie Tesly pořád drží na vrcholu? | Forbes
    https://forbes.cz/neco-tady-nevychazi-proc-se-akcie-tesly-porad-drzi-na-vrcholu/
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    PER2: No co jsem z toho videa pochopil, tak Tesla ma dva problemy. Prvni je, ze jejich pristup je "tohle je nase FSD, nebudeme na nem nic menit, takze si nejak zaridte, abyste nam to schvalili". Samozrejme podporene jeste firemni politikou "data vam nedame". To "nic menit nebudeme" je dost mozna zpusobeno architekturou end-to-end neuronovek, kdy se tak moc neda do toho cilene zasahnout a zaridit, aby vysledne chovani splnovalo pozadavky regulaci. Viz treba to, co jsme se tu kdysi bavili o zmene pruhu, kde implementace pravidla "pokud se manevr nepodari dokoncit do casoveho limitu, je treba ho zrusit" neni... uplne povedena. No a ze strany regulatora tam az takova snaha jim to schvalit tak, jak to maji, neni. Muze za tim byt zminena "konspirace" od BMW a nebo treba neduvera v samo-certifikaci bezpecnostich systemu, ktera se treba u letadel nakonec az tak neosvedcila...

    No a druhy problem je, ze Tesla ma prece skutecne FSD uz za rohem, takze proc se namahat s level 2, kdyz level 5 bude tenhle, nejpozdeji pristi rok. Takze ty level 2 pozadavky neni vubec treba brat vazne.

    Jak uz jsem psal, zatim to vypada, ze se vsechny stany snazi, aby to nevyslo :-/
    PER2
    PER2 --- ---
    wokemind infected levicaci si natocili nejaky pomlouvacny dokument
    IDFA 2025 | Trailer | Elon Musk Unveiled – The Tesla Experiment
    https://www.youtube.com/watch?v=7TUUIBAbv-0
    PER2
    PER2 --- ---
    DOKIS: jestli socasti problemu taky nebude, ze tesla FSD (dnes uz: FSD supervised) neni zadne FSD ale lvl2 ADAS
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    W_NOICE78: Me by zajimalo, kdo co blokuje a jak vlastne. Ale je mozne, ze to ani autor videa realne nevi. Celkove mi prislo, ze delka videa vznika z velke casti opakovanim a mlzenim, ne mnozstvim realnych informaci ;-). Takze nezajimave to neni, ale mohlo to mit tak 5-10 minut.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOKIS: Nevím, co přesně bys chtěl vědět. Pokud má inside info a podepsané NDA, tak nejspíš nebude sdílet žádné detaily. Možná se to dozvíš v dalším videu příští týden.
    Problém FSD v EU není technologie, ale politika a regulace. EU pořád nemá hotový právní rámec pro autonomní řízení vyšší úrovně. Ten měl platit už v roce 2025, jenže se odložil až někam k roku 2028. Bez něj žádná automobilka, ani Tesla, nemůže legálně zapnout plně autonomní režim.
    Problém je i v tom, kdo o tom rozhoduje. Předsedou pracovní skupiny UNECE pro ADAS je zástupce Ruska a sekretář je člověk napojený na BMW, takže je tam možný střet zájmů. I proto Tesla nechce sdílet svoje data. Navíc EU pro ni není až tak velký trh, aby se tomu přizpůsobila.
    Teď má BMW schválený svůj Highway Assistant jako L2+ systém, ale funguje jen na dálnicích do 130 km/h, takže to není žádné plně autonomní řízení, spíš pokročilý asistent stejně jako má Ford.
    Takže je jasné, že celé to zdržování v UNECE jen chrání evropský autoland.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam