• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    SATAI
    SATAI --- ---
    MAKROUSEK: tak to asi potkávám nenormální auta
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SATAI: No ale v normalnim aute to zacvaknes vzdycky, ne ze by to schvalne nechavalo otevreny.
    SATAI
    SATAI --- ---
    DZODZO: to je snad normální, ne?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TRANCEWARP: auta su to technicky vyborne, akurat miestami trochu over-engineered, takze nocna mora na udrzbu, ja som si vcera v kolegovom aute vzadu nevedel zapnut pas, stale to nechcelo zacvaknut a potom som sa dozvedel, ze to maju rozdelene pre pasazierov takze pravy pasazier ma svoj zamok a stredny pasazier svoj, takze sa musis zapinat do tej spravnej diery :)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAKROUSEK: Ja vim. Daval jsem sem ty linky. Problem je, ze nemci si furt chteji drzet velke marze..viz treba EQS mercedesy, ktere pak dost padaji na cene. Pritom 90% zakazniku chce dobry elektricky auto kolem milionu, coz Musk pochopil uz pred patnacti lety kdyz zacal mluvit o tesle 3 ktera mela prijit po S a X a poslednich pet let dela 3 a Y 95% tesly. Malokdo chce elektricky auto za 2-3 mice.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KOUDY: Cinani za milion delaji ekvivalent Porsche uz dnes. U nas se ta cena drzi jenom diky clum.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TRANCEWARP: Ja myslim ze ten gamechanger bude az nemecky elektricky auta nebudou stat 2.5 mice, ale naucej se delat dobry elektriky kolem milionu, aby tu byla nejaka konkurence cinanum od BYD apod. Nicmene mi na druhou stranu prijde ze ty elektriky jsou daleko lepsi i jako ojetiny..aka Taycan kterej stal 4 mice a ted je za mic a pul a ma najeto 80k km je furt nic, protoze podle me ta baterka 300k v pohode da.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    KOUDY: jako good point, ale taky dojede o dost dal
    cena je vyssi o hodne
    ale doted to meli drazsi a vic nahovno a ted to maj drahy stejne jako pred tim, ale o hodne lepsi
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    DZODZO: totalne... 100% souhlas
    ale tedka uz to maj taky. aruku na srdce, bmw proste umi delat auta
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: jednu Diesel Mazda při zkolabování motoru jsem zažil osobně (jako spolujezdec), začalo to v tunelu někde pod Bubenčí signalizacemi o začínajících problémech a odpadlo to na parkovišti u McDonald na D1 v Průhonicích...
    ...moc fajn večer s čekáním na odtah a noční cesta odtahovým vozem a o půlnoci doma.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DZODZO: Tak celej trh kopiruje od tesly. Proto konkurence zacina prichazet az deset let po Sku :))
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TRANCEWARP: Nestoji to bawo o pul milionu vic nez Y a to jenom entry level? Jinak moc krasny to samozrejme je. Tesim se az udelaj iX5. Ta trojka mi prijde moc mala furt.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TRANCEWARP: "Another change is that (instead of building the battery as a separate block) BMW has integrated it directly into the car's structure. This saves space, cuts weight, and makes the car stronger overall - all of which improves the driving experience." - kde to len tak kluci z BMW uz videli :)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Cool, to by ty datacentra nakonec mohli využívat ty kolonizátoři na marsu ne? Za pár let jich tam budou tisíce, budou si muset někam ukládat péčko.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    Elonek ma seriozni problemek, pac jeho auticka uz nejsou nejlepsi EV.
    Asi budu muset rozbit prasatko a zpatky do auticka s vrtulkou.

    BMW iX3 Neue Klasse Review | Electrifying.com
    https://www.electrifying.com/reviews/bmw-reviews/ix3-neue-klasse/review
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    datacenters in space

    https://x.com/elonmusk/status/1998642711268893092

    XCHAOS pride a povie "ja som vam to hovoril..." za 3... 2... 1... :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: plati aj pre mazdy, preto v bazaroch najdes kopu dieslovych, ale benzinovych je jak safranu
    PES
    PES --- ---
    MAKROUSEK: jako vždy, i kdyby auta jezdila na vodu, byla by daň z vody a drakonický zákaz mít vlastní studnu...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    V UK uz vedi, jaka bude dan za elektromobilitu - 3 pence na kilometr jizdy.

    Majitelé elektroaut zaplatí nečekanou daň. Pokryje nižší příjmy za běžná paliva - Deník.cz
    https://www.denik.cz/automagazin/dan-ujete-kilometry-elektricka-auta-plug-in-hybridy.html
    PES
    PES --- ---
    SEJDA: Japonci tedy úplně neuměli diesel, ale benzín (a benzínové atmosféry zvlášť) vypiplali ke spolehlivosti - můžu soudit i podle jednoho kousku Toyota Corolla Hatchback 1.4 litru z roku 1996, které sice má za těch téměř 30 let má nájezd pouhých 100kkm (průměrně 3000-3500 ročně), ale dle majitele je to auto, do kterého se pouze dolévá benzín (dává jen kvalitní, zvláště od doby biosraček), voda do ostřikovačů, občas destilka do chladiče a sem tam pochopitelně vymění také olej (opět nešetří na kvalitním)...
    ...jezdí to prý velmi dobře, na svůj objem to má i velmi dobrou dynamiku (na křižovatkách ho v rozjezdech porazí akorát elektromobily).
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: to je jasne, ze se Tesla zlepsuje, i kdyz uvedli Cybertruck, ale i tak jsou to vetsi babraci, nez v Toyote.
    Toyota tehdy svoje HSD pilovala asi 15 let nez uvedla 1. generaci Priusu a to po tom, co uvedli legendarni "drzak" Corollu v 80. letech.
    Ty dve firmy maji proste uplne jinou kulturu. Tesla ma hype a Toyota ma desetileti vypiplavanou kvalitu.
    Jenom mi je lito takovych joint-venture, jako je Pro Ace, co je vlastne Peugeot, ale rebrandovany na Toyotu. To nemuze dopadnout dobre ..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam