• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ZURGVzpoura! Konec časů jistoty
    PATR1K
    PATR1K --- ---
    A jak to vypadá s nějaou tou afterpaty? :-)
    SOMBRA
    SOMBRA --- ---
    CP fotky - i s komentářem :)
    sombrik | LARP_Vzpoura2016 – rajce.net
    http://sombrik.rajce.idnes.cz/LARP_Vzpoura2016
    PATR1K
    PATR1K --- ---
    Dneska jsem našel v kapse mrkev :-)

    A když jsme tak u těch melodií
    ANNIHILATOR PHOENIX RISING
    https://www.youtube.com/watch?v=Ew4D36jzp00
    SOMBRA
    SOMBRA --- ---
    a k melodiím jedna za Doubravku :)

    Cara Elizabeth Dillon - Man In The Rain
    https://www.youtube.com/watch?v=7eMuAvrg7Pc
    FICHO
    FICHO --- ---
    SALOMET: To by pak Straka odjel domů do Kladna, kdyby po něm chtěli aby na Okoř běžel :D
    SALOMET
    SALOMET --- ---
    PATR1K: Jo, aby to Zurg příště nevzal doslova :D
    PATR1K
    PATR1K --- ---
    FICHO: vzhledem ke vzdálenostem, které jsme urazili, bych byl opatrný se slovem "běh" :-)
    FICHO
    FICHO --- ---
    Děkuji všem za skvělou hru a těším se na další běh ;)
    GORDHART
    GORDHART --- ---
    Ahoooj.

    Limp Bizkit - Behind Blue Eyes lyrics
    https://www.youtube.com/watch?v=fEGI9NbH-mk
    SALOMET
    SALOMET --- ---
    Právě jsem si pustila písničku a zjistila jsem že úplně sedí na mojí postavu. Tady je:
    Nightcore - Angel With A Shotgun
    https://www.youtube.com/watch?v=cvaIgq5j2Q8
    SALOMET
    SALOMET --- ---
    SOMBRA: Ano, užili jsme si to moc a moc :) Děkujeme všem cépkům za nádherné RP výkony a orgům za to že to celé spáchali ;)
    SOMBRA
    SOMBRA --- ---
    Doufám, že jste si to všichni náležitě užili! :)
    Za nás zmlácené druidky - super!
    JEENA
    JEENA --- ---
    Díky moc, bylo to super
    ZURG
    ZURG --- ---
    Historie


    Jakkoliv se to může zdát podivné, postavy ve světě Vzpoury vnímají plynutí času - a zejména minulé události - jinak, než jsme z naší skutečnosti zvyklí. Zřejmě se stalo cosi, co vnímání lidí změnilo, a ti si tak nyní vybavují pouze velmi omezené časové období nazpět. Konkrétně, lidská paměť sahá nejdále někam k velké Válce, tvořící nejzazší okraj společného povědomí o minulosti lidského rodu.

    Jak lze žít v takovém světě? Popravdě řečeno, většina lidí má pro ně daleko důležitější a především palčivější starosti. Co budu dnes jíst? Kde budu spát? Bude letos úroda? Přijde dobytčí - nebo jiný - mor? Dožiju se jara? Na otázky složitějšího charakteru jim prostě již chybí energie. Je to pro ně vedlejší. Důležitější je přežít. A pak, možná, krom těchto ubožáků, jste tu vy. Lidé, kteří se rádi zaobírají věcmi za hranicí všedních dní.

    I tak ovšem, je 20. rok Království (20 rK), a to je to jediné, co víte. Nebo alespoň, co vám oficiální propaganda (Ehm, řekl jsem propaganda? Tedy, měl jsem na mysli nauka! Samozřejmě...) tvrdí. Vaše vzpomínky sahají nejdále k Válce - kde se ztrácí v mlze, kouři a šedi. Co bylo předtím (bylo-li předtím vůbec co - ačkoliv, zřejmě muselo být...), nevíte. Jako hráči to tak prosím vnímejte a pokuste se s tím hrát, jak to jen nejlépe půjde.

    Vaše postavy dokáží odhadnout, co bylo jak dávno - a v následujících odstavcích vám to pokaždé zmíním. (Obvykle však bez určení, ve kterém roce se která věc udála.) S postupem času se tento odhad poněkud lepší, a tak například události po Válce či během Povstání jsou vám již celkem bezpečně známy. (Budete-li se chtít tímto problémem zabývat, můžete, avšak mějte předem na paměti, že téma i náplň tohoto larpu leží přeci jen někde jinde.)

    Zjednodušeně řečeno, platí tři zásady:

    1. Vaše postavy si pamatují nejdále události Války, avšak pouze velmi útržkovitě.
    2. Pokud se snažíte vzpomenout si, je to jako pokoušet se prohlédnout skrze mlhu.
    3. Tento stav se směrem k "dnešku" lepší a naopak, směrem do minulosti zhoršuje.

    A nyní tedy, jaká období si ve Vzpouře vymezujeme?

    I. Svět před Válkou (před ??? lety)

    Mnoho o něm nevíte. Snad jen to, že byl ošklivý, zlý, zkažený... Což ostatně vedlo právě k Válce, jež málem zničila vše. Tak alespoň hovoří oficiální královské prameny. Ve škole (vedené Řádem Plamenného meče, jako snad všechny školy na světě) se dozvíte velmi málo, zato barbarskost tehdejšího zřízení je vyzdvižena notně. Jak to mohlo být dávno, nevíte. Údaj "před válkou", jako by každému zřejmě stačil. Tedy, možná, kromě vás.

    II. Válka (asi před 15 lety)

    Ničivý konflikt, který zřejmě zasáhl celý svět. Nebo alespoň natolik, jak dokážete soudit. Odtud mohou pocházet vaše nejstarší vzpomínky. Co bylo předtím, jako by jednoduše ztratilo význam. České země snad byly do konfliktu také zapojeny, ale na které straně, s kým a proti komu? Možná, že dokonce i jednotlivé státy Starého světa (tedy těch krajin, kde žijete) bojovaly proti sobě - ale kdo ví? Smrt, zmar, bída, zkáza, utrpení.

    A pak - to celé postupně přestalo. Po nějakých pěti (nebo deseti?) letech bojů jako by vše utichlo a začalo se vracet do starých kolejí - pokud to tedy ještě vůbec šlo. Ve Válce zahynulo obrovské množství lidí - kolik, ani nedokážete spočítat. Království tvrdí, že Nejvyšší sestoupil na Zem právě pro to, aby ukončil zabíjení a přinesl mír. Ať to bylo, jak chce, Válka postupně odezněla bez toho, aby bylo jasné, kdo zvítězil. Nicméně, prohráli jste všichni.

    III. Poválečné období (asi před 5 lety)

    Někdy v té době jste se poprvé dozvěděli o Světové Říši. Přijeli na nejmodernějších strojích, tancích a obrněných vozidlech, odění do nablýskaných zbrojí. Řád Plamenného meče, jak přišedší sami sebe ohlásili, je nositelem myšlenky Království Jednoty. Nejvyšší přináší coby dokonalá bytost mír, spokojenost a blahobyt! A přeci jen, v tak těžkých časech, v jakých jste se ocitili, kdo by chtěl odmítnout? Představitelé vaší země (jež byli tehdy vybíráni ze zástupců jednotlivých měst) souhlasili.

    Tak byl nastolen kurz směrem k Připojení, kdy se České země - byť postupem času nazývané spíše Českomoravská marka - měly stát součástí Říše. Pro malou zemi s milionovým obyvatelstvem to byla velká čest. Na důkaz dobré vůle byl v Marce dokonce vybudován jeden pluk KOS (Královských ozbrojených sil), který byl záhy vyslán na pomoc s nepokoji v Pobaltí. Z kraje 18. rK (nový rok začíná 1. září) pak byla podepsána přístupová dohoda. Vše vypadalo snadně.

    IV. Povstání (před 2 roky)

    Co bylo dál, je součástí historie - té vaší, skutečné, beze všech lží, dohadů a klamu. 28. října 18. rK, v den, kdy měl být Nejvyšší v Praze korunován Pánem země, unesla skupina příslušníků protiříšského Odboje svatováclavskou Korunu z Pražského hradu. Dopravila ji až na Blaník a tam, navzdory obklíčení rytířů Řádu, ji odevzdala jejímu majiteli, knížeti Václavovi. Další dva roky pak měly být pro České země velmi, velmi krušné.

    Během boje za Osvobození bylo vykonáno mnoho hrdinských skutků, byly svedeny bitvy malé i velké a další budoucnost Povstání visela často na vlásku. Světlonoš (vůdce skupiny Jas) a Václav (s částí svého Voje) byli záhy obklíčeni v Praze, kde byli drženi bez možnosti prolomit, a to až do následujícího léta. Tehdy se něco změnilo. Poté, co počátkem února přišel v době nejhorších chmur jakýsi náznak naděje, podařil se v červenci 18. rK téměř malý zázrak.

    Zatímco se větší část členů Odboje snažila udržet svá postavení proti postupujícím jednotkám Říše, v malé vesnici Kořenov, ztracené kdesi v horách, došlo k obřadu, který měl změnit tvář světa. Co se přesně stalo, ví snad jen ti, kteří byli "kořenovské události, jak postupně vešla ve známost, sami přítomni. Nicméně, jedno může být jisté: Živly, do oné chvíle potlačené a skryté, získaly šanci plně se projevit. Odbojáři jako by získali vlastní zem na svojí stranu, čímž dostali novou šanci. Nastal čas cesty ke svobodě.

    A přece jako by na Kořenovu ležel od té doby stín, temný mrak, který zabraňoval komukoliv, aby se na ta místa vypravil. A ti, kteří vědí, mlčí.

    V. Znovu získaná svoboda (současnost)

    Trvalo další jeden rok, než se podařilo vybojovat území Českých zemí zpět. Některá města či dokonce celé oblasti vzdorovaly dlouho, než vypověděly příslušnost Říši a otevřely městské brány Odboji. Nyní jsou to však již skutečně sami lidé, kdo si mohou ve svých domovech vládnout. Ale co s Říší? Pro zodpovězení této i mnoha jiných otázek byl na Václavův den (28. září) 20. rK svolán Všeodbojový sněm. Další směřování vašeho hnutí mělo být nastoleno právě zde.

    Od sněmu uplynul více než měsíc. Plány, tehdy rozvržené, se daly do pohybu a přinesly své ovoce. Plukovník Sojka vyslal do Říše průzkumnou skupinu, kterou posléze - asi před dvěma týdny - s týmem specialistů následoval. Spolu s tím, jak přes hranice přestaly chodit jakékoliv zprávy, mnozí z vás tuší, že nad Českou zemí se opět začínají sbíhat mračna. Zvěsti o podivných kultech šeptané od ucha k uchu. Karanténa Starého města, třebaže dočasná. A nyní, nejhrozivější ze všech těchto zpráv, Okoř.

    Zdá se, že odvahy, obětavosti a odhodlání bude zase jednou třeba. Snad jen Světlonoš tuší význam temných znamení. Čas jistoty, byť tak krátký, končí.
    ZURG
    ZURG --- ---
    ALONSY: Ano, informační schůzka je pro kohokoliv, kdo má o hru zájem :)
    ALONSY
    ALONSY --- ---
    ZURG: Takže to je i pro nepřihlášené? :) Možná se stavím :) Furt jako zvažuju že bych chtěla, ale vlastně úplně nevím :) (a nemám ten kostým, že jo, o tom jsme si psali na FB).
    ZURG
    ZURG --- ---
    INFORMAČNÍ SCHŮZKA

    Nevíte, jakou postavu hrát? Zajímá vás svět Vzpoury, ale chybí vám informace?
    Zvažujete účast na LARPu, ale stále váháte?

    V pondělí 4. 4. je chvíle pro vás!

    Přijďte od 18 hodin do Cafe bar Elysium na krátkou informační schůzku!
    Budeme se na vás těšit :)

    [ Informační schůzka ke Vzpoura LARPu / konferenceconference / 4.4.2016 / CR - Praha - Cafe Bar Elysium, Na bojišti 8 ]
    ZURG
    ZURG --- ---
    PŘIHLAŠOVÁNÍ

    Byť byly registrace oficiálně uzavřeny, stále je možnost se larpu zúčastnit.
    Zájemci nechť vyplní přihlašovací formulář. Bude-li ještě místo, zapojíme vás.
    Přednost ve výběru frakcí však mají a budou mít ti, kteří termín stihli :-)

    Těšíme se na vás!

    Vzpoura – Konec časů jistoty
    https://vzpoura.wordpress.com/
    FICHO
    FICHO --- ---
    Nuže poslal jsem přihlášku, byť trochu pozdě.
    ZURG
    ZURG --- ---
    POSTAVY

    Zbraně

    Za předpokladu, že vaše postava bude ochotna bránit život svůj či svých společníků proti náhlým hrozbám, budete potřebovat zbraně. Dělíme je z hlediska pravidel i praktického využití na zbraně chladné a palné, přičemž každý z vás se může naučit ve hře ovládat oba typy. Záleží jen na vás.

    Chladné zbraně

    Jedná se o dostatečně měkčené repliky skutečných zbraní. Meče, sekery a palcáty, vojenské nože a tesáky, pálky a kladiva - cokoliv vám bude připadat vhodné. Každá z vašich postav umí ovládat tesák, tedy jednoruční zbraň do 60 cm. Ovládání dalších zbraní se bude možné naučit prostřednictvím dovedností při tvorbě vaší postavy.

    Nejdelší naměřitelné rozměry chladných zbraní budiž takovéto:

    - dýka 40 cm (umí každý)
    - tesák 60 cm (umí každý)
    - jednoruční 90 cm
    - jedenapůlruční 110 cm
    - kombinace do 130 cm
    - hůl (jen obrana) 200 cm

    Krom těchto zbraní lze mít také luk či kuši (s nátahem do 15 kg), kde šípy či šipky musí mít průměr větší než oční důlek. Veškeré zbraně musí před hrou schválit organizátor. Dále lze také mít štít s průměrem do 60 cm, za předpokladu náležitě obalených hran. Kopí jsou na této akci zakázána.

    - luk / kuše do 15 kg
    - štít průměr do 60 cm

    Palné zbraně

    Jsou zastoupeny tzv. "Nerfkami", tj. hračkami od firmy Nerf, střílejícími pěnové šipky. Veškerou munici dodává a vpouští do hry organizátor. Na druhou stranu, střelné zbraně si obstarávají předem hráči. Každá postava umí ovládat jednoranný Jolt, pro větší "ráže" budou opět dovednosti.

    Střelné zbraně budou tudíž odstupňovány takto:

    - Malorážka (jolt na jednu ránu; umí každý)
    - Pistole / Revolver (manuální na max. 6 nábojů)
    - Puška (manuální)
    - Samopal (elektrická)

    V případě, že již nějaké "Nerfky" vlastníte, rádi byste je ve hře použili a nevíte, do které kategorie patří, napište nám (na mail vzpoura.larp@gmail.com). Bojový účinek palných zbraní bude stejný jako v případě chladných (1 zásah = 1 "zranění"), jen je třeba mít pro ně munici. Její shánění bude nicméně součástí samotného hraní.

    Zbroje

    Krom již zmíněných štítů (do 60 cm) je možné mít na akci zbroj. Každá postava umí nosit prošívanici, nebo nějaký její ekvivalent. Tedy spíše lehkou, vrstvenou či jinak vyrobenou zbroj, poskytující základní ochranu. Zbroj chrání jen tam, kde jí skutečně nosíte! Pro těžší zbroje bude nutné mít opět dovednost.

    Ta bude umožňovat nosit i kovové - kroužkové zbroje či kusy plátů. Zvažte, zda jste ochotni nést zbroj celých 15-20 km na cestě na Okoř. Ovšem, pokud máte dojem, že by se k vaší postavě hodila a že cestu v ní zvládnete, jdete do toho. Něco takového přispěje k atmosféře celé akce velkou měrou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam