• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FORELLISilniční cyklistika - "špatným dnem šetříte síly"
    MATISK0
    MATISK0 --- ---
    Roglic, to je skokan 😀😀
    MATISK0
    MATISK0 --- ---
    Dumoulin musí být minimálně druhý 👏
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Jinak opět zajímavé téma. Přihodím něco k diskusi:
    Smysl počítat watty má. Ukáže ti to, kolik jsi vydal energie.
    výkon (watty) * čas (hodiny) * 3,6 = energie (kcal)

    Defacto za dvě hoďky švihu spálíš voběd :-)
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    BURKHAR: na elektrokole můžeš mít taky watt měřák. :-)
    SALO
    SALO --- ---
    mimochodom, nerád by som, aby to teraz vyznelo, že tu robím akýsi wattový gatekeeping; kupujte si, čo chcete, je mi to úplne fuk. :)
    SALO
    SALO --- ---
    ROMI: na to je veľmi jednoduchá odpoveď: ak sú pre teba watty španielska dedina, tak ich merať nepotrebuješ
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ROMI: >>> SALO:
    ROMI
    ROMI --- ---
    jsou watty nekde i na garmin hodinkach? :) nebo co je k tomu potreba vsechno, priznam se, ze je to pro me spanelska vesnice :)
    BATY
    BATY --- ---
    SMOKY: Přesně, hlavně už pak člověka tolik nesere protivítr, když jede na watty, místo na rychlost :D
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    SMOKY: Já teda hlavně koukám na cestu. :) Zatím žádný kompjůtr nemám, ale jak jsem psal, zvažuju něco od Garmin výhledově.
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    CURFEW: Mam wattmetr, ktery se kalibruje automaticky sam, docela uzitecny, clovek se tim nemusi zabyvat.
    BURKHAR: No prave ze pro zevrubnou analyzu jsou rychlost a bpm ne uplne vypovidajici, jelikoz je to zavisly na x dalsich faktorech. Watty ti reknou opravdu jak si jel a muzes to pouzit pro porovnani se svejma vykonama nebo jinejma lidma. Pro lidi, co maji radi cisla a grafy to je super :). Ja treba uz pri jizde nekoukam na rychlost ale jen na watty a obcas na tep. Kdyz clovek po nejakem case vi kolik je schopnej jezdit wattu, tak se podle toho da dobre jet. Ale samozrejme se da jezdit i bez toho. Pro nekoho kdo si neujizdi na statistikach nebo to nemysli s treninkem vazne to nema moc smysl.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    SALO: Díky za informace. Takže jsem si potvrdil, že normálnímu smrtelníkovi, který jezdí na švih 50 km a jednou za čas jede něco 100+ km, stačí měřit BPM a rychlost pro nějakou zevrubnou analýzu. Čísla mám sice rád, ale nemusím mít všechno. Stačí mi, že si občas zaberu na oblíbených segmentech v různých podmínkách.
    SALO
    SALO --- ---
    BURKHAR: systémy inštalácie sú rôzne ale v princípe áno. nie, nevyplatí, ak nemáš záujem podľa toho seriózne trénovať, je to iba pánske huncútstvo pre ľudí, čo majú peniaze nazvyš a radi sa pozerajú na čísla.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    SALO: Takže to musíš mít fyzicky v dílech ty senzory? Vyplatí se to vůbec pro amatérské ježdění?
    SALO
    SALO --- ---
    BURKHAR: tzn. je to nezávislé od konkrétneho človeka a v pedále bude teoreticky presnejší, než v kľuke a ten bude presnejší, než v zadnom náboji.
    SALO
    SALO --- ---
    BURKHAR: typicky tenzometer v kľuke/pedále/náboji, ktorý meria ohyb materiálu pri zábere a výkon je sila po dráhe, v tomto prípade rotačnej. čím si ďalej od zdroja meriaš, tým väčšia odchýlka.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    A jak to přesně funguje? Pořád z fyzikálního hlediska nemohu přijít na kloub tomu, jak přesně měřit Watty u člověka. Vždyť je to prostě člověk od člověka, nedá se přece bez důkladné analýzy pohybu určit malou krabičkou, kolik jsi PŘESNĚ vydal Wattů za nějaký časový úsek.

    Přemýšlím, že až se snad vrátím za rodla, že si nějaký Garmin kompjůtr pořídím, ale ty Watty mi fakt nejdou do hlavy.

    Vysvětlíte mi to prosím někdo a vyvedete mě z údolí temnot fyzikálních zákonů?
    BATY
    BATY --- ---
    CURFEW: A co máš za wattak? Pokud chceš mít co nejpřesnější data, tak správně bys měl před každou jízdou. V létě to asi až tak nevadí. Ale když máš třeba v zimě kolo doma kde je 22°C a pak vyjedeš ven, kde je -5°C, tak bys měl nechat wattak 15 minut aklimatizovat a pak zkalibrovat.

    Pokud se ploužím ráno na lačno do práce na 170W avg, tak ho nekalibruju, ale pokud jedu například na Řevničák s tím, že se tam zmáčknu, tak určitě chci mít co nejpřesnější data... Takže asi to nemusíš dělat vždycky, ale když se nějak zásadně změní teplota od té doby, cos to dělal posledně, tak by to asi chtělo. Já to kalibruju celkem často... Většinou jen přes Garmina... Ani nevím, jestli to je to stejný, jako když se to kalibruje přes telefon, přímo přes aplikaci od toho wattmetru...
    CURFEW
    CURFEW --- ---
    Tak něco k věci..jak to mate s wattakem,resp.kalibrujete před každou jízdou,nebo stačí jen jednou??me se na to dotazuje před každou jízdou a už mne to neba. Navíc hodnoty neseděj bych řekl
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    FORELLI: Už aby byla Vuelta.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam