• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FORELLISilniční cyklistika - "špatným dnem šetříte síly"
    Klub zaměřený na silniční cyklistiku a vše kolem ní. Novinky, závody, švihy, postřehy. GIRO Velogames


    VELOGAMES NYX LEAGUE: 15465707

    http://www.velogames.com/




    Weby věnující se silniční cyklistice:
    Roadcycling.cz
    Supercycling.cz
    www.steephill.tv
    www.cyclingnews.com

    Výsledky:
    Procyclingstats.com

    Streamy:
    cyclinghub.tv/livestream
    sportlemon.tv

    Velogames - Nyx Cyklo liga
    http://www.velogames.com/

    rozbalit záhlaví
    ROZI
    ROZI --- ---
    BATY: ale vůbec, na bajk suoer věc.
    Jen mi prostě přijde vtipná představa, že by teleskopka byla řešením pro výměnu kola, když výška sedla je jen jeden z několika faktorů bike fitu...

    No hard feelings ;-)
    BATY
    BATY --- ---
    ROZI: ach jo... teleskopická sedlovka nazzi pičo
    ROZI
    ROZI --- ---
    BATY: a současně se taky zmenší/zvětší rám a představec co? :-D
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    JONAS3: Tak ty chces aby si mel nejvyssi polohu sedlovky ve vysce idealni pro tebe na slapani, stelovat to nejak za jizdy pokazdy zadkem fakt nejde :). Teleskopicka sedlovka funguje tak, ze mas packu. Kdyz ji chces dat dolu , stlacis packu a zamacknes ji zadkem. Nahoru sedlova vyjede sama po zmacknuti packy.
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    SMOKY: No jak jsem psal, sám tohle nepoužívám, tak jsem trochu pohledal, a tyto vlastnosti právě sedlovky poskytují (polohy, chod v celé délce). Tak nevím... Dohadovat se nebudu.

    Jinak kdybyste někdo chtěl, tak Kubánec trochu zlevnil Pogačarovo kolo z TdF. Dostanete k němu podepsaný dres (a tretry?).

    Silniční kolo COLNAGO V3Rs Disc Capsule Collection 50s | Kolokram.cz
    https://www.kolokram.cz/silnicni-kolo-colnago-v3rs-disc-capsule-collection-50s-p243695/
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    JONAS3: Tak zadna existujici sedlovka tohle neumi. Teleskopicky sedlovky funguji tak, ze ji bud mas v nejvyssi poloze na slapani nebo si ji das niz. Zadny mezistupne tam neexsituji, protoze neni duvod. Alespon co psali v tom clanku, tak podle UCI muzou pouzivat jen dily, ktery sou uz na trhu, proto tam mel mtb teleskop Fox Transfer SL . Nevim ,ze by na trhu byla nejaka sedlovka, ktera by umela co popisujes, ani nevim kdo by si takovou sedlovku koupil a proc. Navic je to takovy dost krkolomny reseni problemu, kterej zase tak casto nenastava. A jak sem psal, etsina kol dneska ma stejne aero sedlovky, kde moc teleskop nevymyslis.
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    SMOKY: Tak předpokládám, že inženýři se zamysleli, a že když jde sedlovka dolů, mohla by jít i nahoru, ne? Tím by se mohl vyřešit problém s velikostí jezdce.
    A pak určitě pomysleli na to, že může být pro někoho výhodné mít přesně definované polohy, a někdo zase preferuje chod v celé délce zdvihu sedlovky...
    Ale to je jen úvaha ;), sám jsem na ní nikdy neseděl.
    BATY
    BATY --- ---
    SMOKY: Tak možná je to nesmysl, ale minulý rok jsem viděl nějaký video ze zákulisí nějakého týmu a tam to ten mechanik ukazoval, že to na tohle používají a přišlo mi to jako dobrý. Zkusím zjistit, jaký tým to byl a můžeš jim to napsat :)
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    BATY: no to je trochu nesmysl, by musel mit kazdej jezdec jinak nastavenj zdvih a navic kazdej domestik vetsi nez lidr :)
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    BATY: To je dobrý postřeh!
    BATY
    BATY --- ---
    Já vidím zatím teda výhodu teleskopky v silniční cyklistice jen v tom, že jí vozí domestici, kteří se při závodě drží někde okolo svého lídra a v případě defektu mu poskytnou svoje kolo a jedním zmáčknutím tlačítka se nastaví výška sedla tak, aby to mu to sedělo a může frčet...
    ZMEKCOVAC
    ZMEKCOVAC --- ---
    máte pravdu tohle jsem si úplně neuvědomil. řešil jsem to jen z hlediska aerodynamiky.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    ZMEKCOVAC: zrovna třeba v tuhle chvíli je výška sedlovky naprosto zásadní. Samozřejmě jde to zvládnout i s klasicky vytaženou, ale každý centimetr níž, jak už to padlo, nižší těžiště a lepší pro zvládnutí situace. Samozřejmě jsou to dohady, samé "ale" a pseudoteorie. Sám Mohorič se na to cíleně připravoval a tu sedlovka cíleně testoval ve sjezdech na tréninku. Říkal že ten rozdíl je znatelný což je logické .)

    https://twitter.com/inrng/status/1505211431456841729?s=20&t=8Cp4dMC-hDu0N_CJIG-hBQ
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    C_O_P: To je možná ta věc. S teleskopem můžeš mít ten limit trochu dál, protože máš nižší těžiště.
    C_O_P
    C_O_P --- ---
    Zde je to pěkně vidět.

    Milano-Sanremo presented by EOLO 2022 | Matej Mohoric's descent
    https://youtu.be/dMS4pFw21eI
    C_O_P
    C_O_P --- ---
    ZMEKCOVAC: Byly momenty, kdy jsem myslel, že spadne. Sjel to celé naprosto na limitu.
    ZMEKCOVAC
    ZMEKCOVAC --- ---
    Koukal jsem na ten sjezd několikrát a teda sedlovce bych to nepřičítal ani v nejmenším. Za prvé Mohorič je výbornej sjezdař sedlovka nesedlovka. Za druhé zrovna Poggio mi přijde ne tolik prudký, hodně technický, tak 90% času se tam šlape. Vyhrává kdo nejlíp projede zatáčky za kterejma za to veme. To přesně dělal Mohorič. Totálně na limitu ala Nibali. Kdyby neměl tu teleskopku vyvíjelo by se to, podle mě, úplně stejně.
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    C_O_P: ten důvod bude zřejmě hlavně v tom zákazu posedu na rámu, takže se hledají cesty jak dosáhnout ve sjezdu nejlepší aerodynamiy.
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    SMOKY: Ha, díra na trhu!
    C_O_P
    C_O_P --- ---
    Můžete mi jako teleskopem nepolíbeného někdo vysvětlit, jak moc velkou výhodu to dává? Na sjezd co nejníž, na rovině / kopci pro komfort a optimální záběr nohou? Je tam opravdu tak marginální rozdíl, nebo Mohorič prostě jel jako sebevrah?
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    To aby začali dělat aero teleskopky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam