CADDY: Dokud jsem na te Kube nestravil 3 tydny, tak jsem taky nemel tuseni, jak to tam funguje. Auto je to nejdrazsi, co tam muzes mit. Pro predstavu, nove auto cinske vyroby tam prijde zhruba na 80 000 Eur.
Takze kdyz ma nekdo stare auto, stara se o nej, jak nejlepe mu to jeho pomery dovoli. Kdyz ma prostredky, auto vypada "jako nove", ale zase nejsou moc nahradni dily, takze je tam to, co zrovna bylo k sehnani. V autopujcovne nam dokonce rikali "auto mate pojistene na uplne vsechno, krome ztraty kola. Kdyz ho znicite, ulomite atd., je to pojisteny, ale musite ho privezt zpatky". To proto, ze se v pujcovnach okamzite zacaly ztracet rezervy z aut. Tzn. kolo je tam opravdu nedostatkove zbozi.
Druhy aspekt je pak to, ze kdyz uz ma nekdo takhle vymazleny auto, je to bohac (auto je tam vazne znamka luxusu, polovinu dopravy zajistujou konskym povozem do dnes) a kdyz je nekdo bohac, tak prece nebude jezdit na plechovejch kolech :))
A samozrejme, jak v asii, tak stredni a jizni americe maji lidi vetsinou dost zvraceny smysl pro krasu a design ;)
Takze souhlasim s tebou, byly by tam hezci jiny kola, ale je to vazne mnohem vetsi problem, nez jak se zda nam evropanum. Tam tohle auto neni veteran hodny zachovani v puvodnim stylu, tam je to dnes luxusni a sakra drahy vuz s nedostatkem nahradnich dilu.
Jeden "cirkusak", co tam jezdi na 6 metru vysokem slapacim kole nam rikal "vy jste z Ceska? Poslete mi naboj do zadniho kola! Tady se to neda sehnat a ty cinsky, co se sem vozi, nic nevydrzi". Takze na Kubu bys musel pasovat i nahradni dily na jizdni kola, natoz na auta.