• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • zobrazit sekci
    Panství Vrchoviny

    Panství Tyra /Ty-ra/

    Minulá zima byla krutá. Panství Tyra i jeho lidé pocházejí z nehostinných pohoří a znají hlad. Ach ano. Každou zimu jejich staří odchází, aby zbylo více jídla pro potřebnější. Jsou to tvrdí lidé, vychrtlí, ale silní, jako sama hora. Nicméně hlad jim neustále svítí z očí a vypráví se mnohé příběhy… a jen pramálo jich končí dobře. Ale, jde to snad jinak, v horách, kde po většinu roku panuje sníh a mráz?
    Na Velké hry přivádí lid Tyry mocná Maev Mac Tyra, paní mnoha úsměvů. Na Hry přivádí i své dvě děti - její manžel zemřel a tak jejich výchova spočívá na jejích bedrech… snad i ona hledá nového muže.
    A s nimi přichází i lidé z Tyry - pohublí a hladoví, v prostých či dokonce otrhaných šatech. Přesto v jejich očích spatříš žár… nebo je to jen hlad?



    Panstvi Fearnmoore /Fern-mór/

    Panstvi Fearnmoore je Panství hrdinů rozkládající se na zelených pláních Vrchoviny. Jeho lidé jsou jako slunce samo - rozesmátí a drzí, jako první ranní paprsky, které dotírají na zavřená víčka spáčů. Jejich smích zní široko daleko, jejich válečníci nebojácně běží vstříc nepříteli, zatímco jejich barevné pláště dávají všem vědět, že to útočí Fearnmoorové... Nebo tomu tak alespoň bývalo, jak říkají zlí jazykové. Ano, každý zná legendu o Ciaranu Fearnmoorovi, který sám udržel Průsmyk Sedmi Vlků po dva dny a dvě noci… Ale to jsou báje. Jistě, i nyní Fearnmoorové vyráží do bitvy s písní na rtech a v blýskavých zbrojích… Jen se šeptá, že meče jim už dávno zrezivěly a nabroušené už jsou jen jejich jazyky…
    Na Velké Hry přivádí fearnmoorský lid dvojice bratrů, Braegor a Malcolm Fearnmoore, synové samotného lairda panství Fearnmoore. Zatímco Braegor je vycházející hvězdou Vrchoviny, Malcolm prospěl zatím jen tím, že čte - cokoliv, co se namane. Ale že by vzal do ruky meč nebo kosu…


    Panstvi Sklaire /Skla-ír/

    Říká se, že když Sídhe poprvé vkročili na zelenou trávu Vrchoviny, stalo se tak v Brú Sklaire, Kruhu kamenů sklairských. A kudy chodili, tudy s nimi chodila i magie, která se zakořenila hluboko v zemi, mezi kořeny a kameny lesů v místech, kde dnes již po dlouhá staletí stojí Panství Sklaire.
    A jeho lid? Ach, poznáš je, jistě. Jinde bys nepotkal tolik léčitelů duší či mocných druidů. Jinde bys nepotkal lidi, na kterých je na první pohled patrné, že se jich dotkla magie… a kterým pronikla do krve a duše a které zkřivila.
    Říká se, že magie je pro Sklairy denním chlebem - požehnáním i prokletím.
    Říká se, že jsou to podivíni, lovící ve svých lesích, s duší i tělem svázanými se zvířaty a magií přírody. S tiky v očích, lidských i zvířecích.
    Říká se, že vyjí na měsíc a v noci se mění ve stvůry…
    Na Velké Hry je přivádí Vorna Sklaire, žena, o které se říká, že její věštecké schopnosti se nikdy nemýlí a že je předčí snad jen její schopnosti v léčení. Zná bylinky a ví, jak jimi lidu Vrchoviny pomoci. Přesto nemá mnoho přátel. Vždyť, kdo by se přátelil s někým, kdo svým zrakem vidí vaši budoucnost i minulost?

    Panství Arnoch /Ar-noch/

    Panství Arnoch je místem, jehož obyvatelé po staletí vynikali coby těžaři drahých kovů a také jako kovolitci a zbrojíři.
    Nicméně nyní se říká, že už nekopou kovy pro krásu kamenů pod zemí. Říká se, že pro pravého Arnocha je slastí drtit krumpáčem nepoddajnou skálu či bušit do zemdlení do tvarovaných ozdobných jílců či spon.
    Arnochové jako jediní vyznávají stará božstva a jako jediní nosí stále na obličeji válečnické barvy, hrdě dávajíce na odiv, že jsou, jako všechen lid Vrchoviny, potomci krále Connavara. Ten, aby ukojil svůj hněv, nebál se vybít Vrchovanskou vesnici Rozeklanou stezku - šlo o čest, tak proč ne?
    Pokud bys někde hledal muže či ženu, co se nebojí říct svůj názor, co častěji sahá po noži než po vhodném slově, co neuznává poražené…
    Pak bys je našel v tomto panství.
    A v jejich čele přichází Culain Tar Arnoch Mlžného Kopí a Koruny Blesků, největší hrdina své doby. Svůj první osobní souboj proti nájezdníkům z moře vybojoval ve čtrnácti letech, kdy setl válečného náčelníka Nájezdníků z moře. Od té doby se ho sláva drží. Ale… co dělá hrdinu opravdovým hrdinou?


    Panství Feragh /Fe-rach, ve 2.pádě “Ferahu”/

    Říká se, že když Sídhe nadělovali Vrchovanům odvahu, na Feraghy se už nedostalo.
    Žijí u močálů západní Vrchoviny a jediné, na co jsou dobří, je pálení rašeliny.
    Někteří o nich říkají, že se umí jen držet svojí rodiny a v legendách pro ně není místo.
    Jiní říkají, že močály halí jejich panství nepřirozenou mlhou a kdo do ní vstoupí nezván, již se nenavrátí. Snad je to kvůli mlze. Snad je to kvůli tichým strážcům rodu Feragh.
    Když bojují, bojují tiše - s písní na rtech, ano, ale bez křiku a halasu. Bojují svými střelami a těmi podivnými štíty, za které se schovávají.
    Jistě, ty oválné puklice jsou k vidění občas i jinde, ale…
    Co o nich vlastně víme?
    Mají své Mlžné tradice a někdy se zdá, že vidí více, než ostatní.
    Nyní však vychází ze svých močálů.
    A hodlají se zúčastnit Her.
    A v jejich čele přichází dívka. Její jméno je Daen Feragh. Ta, které se klaní Mlhy.
    Pokud máte dotazy, nebo třeba i hotovou postavu, zde je náš mail:
    ozveny2016@gmail.com
    Obsazené postavy:

    Maev Mac Tyra - Půlnočnice - mocná paní panství Tyra, ostře odsuzuje Hlad, urozená, dle všeho hledá manžela, její bývalý muž zemřel
    Ailin Mac Tyra - Dread/Jára - mladý muž, starostlivý bratr a poslušný syn. Říká se, že si na Hry přijel pro velké vítězství. Otázkou je, o co všechno bude nakonec hrát?
    Triannon Tyra - Hugin - bratr Triannan, mladý druid, přesto nesporně mocný, proslýchá se, že se společně se sestrou snaží ukončit Hlad, který sužuje panství Tyra
    Triannan Tyra - Avya - mladá druidka a sestra Triannonova, zkoumá Hlad a jeho působení, prý velmi nadaná léčitelka
    Brúan Fearnmoore - Jansta - slabý a neschopný syn lairda Fearnmooru, pořád čte. Jeho bratr je slavný Braegor Fearnmoore, válečník a hrdina, o kterém se mluví po celé Vrchovině.
    Liam Fearnmoore Bouřných očí a jeho přátelé - Spoky, Denis, Eliška Studená - slavná skupina, která cestuje po Vrchovině a pomáhá, kde se dá (dorazí až na 2. týden)
    Paní Mečů Fearnmoore - Berry + ??? - tajemné kněžky meče a čepele, prochází dlouholetým výcvikem, přijíždí jako doprovod Braegora Fearnmoora, těžko říci proč
    Cúlain Tar Arnoch - Miki Opletal - největší hrdina Vrchoviny, mocný válečník a vítěz od Zátoky Racků, ten, který vládne kopím Daei Bolgae, První válečník Vrchoviny
    Alissa Tar Arnoch - Laura - sestra Cúlainova, neklidná dívka, kterou má poslušnosti naučit dopředu vyjednaný sňatek, který by měl být uzavřen na Velkých Hrách
    Govannan Arnoch- Marek Martinovský - Cúlainův přítel a druh ve zbrani, štítonoš Culainův. Sám nepříliš schopný bojovník.
    Krvaví psi páně Saetrata - Marek Mahdal - Skupina válečníků, kteří měli chránit Saertreta, syna lairda Arnochu, ale selhali. Nyní doprovází Cúlaina, ale sklízí posměch.
    Dannu Ferragh - Klárka/Anvella - tajemná dívka a dle mnohých sídhe, kterou následují Mlhy, které ovládá.
    Maertyn Ferragh - Ficho - štítonoš Dannu a její doprovod, sám vynikající šermíř. O tom, co je mezi nimi dvěma, se vedou nadšené debaty.
    Vorna Sklaire - Hádě - vážená vědma, pamatující dobu krále Connavara. Nadaná věštkyně... jen z jejich slov mrazí. Lidi se jí vyhýbají.
    Sklairští zaklínači - Jeena, Rahuf, Kyrkyj - banda podivínů ze Sklaire. Chladně pobíjí stvůry Vrchoviny... nicméně odkud se vzali, nikdo neví. (Nejedná se o zavedenou tradici).


    Neobsazené postavy tedy jsou:

    Emmer Mac Tyra - copak nikdo nechcete zjistit, proč je tak bledá? Silná linka o rodině a přátelství!
    Fiallachovi chlapi - drsňáci, co pro ránu nejdou daleko. Hrubí, přísní... a ne úplně féroví.
    Aški Ferragh a její průzkumníci - správná volba, pokud chcete v tradiční společnosti dělat rozruch. A prozradíme, že možná i něco hledají... A nepřestanou, dokud to nezískají!
    Saoirse a Tae Sklaire - sestry, magie, osud a láska! Odhalování tajemství kouzel! A prokletí!
    Allinor - pokud vás baví vidět svět jinak, než ostatní, rádi vyvoláváte věci dávno minulé a odhalujete tajemství - to je ono!
    Graehem - pouta, odsouzení, hrozba smrti - kdo se postaví osudu?
    Braefar - muž, co jde proti všem tradicím a nebojí se bojovat o svůj názor. Morální dilemata zaručena.

    Kdybyste snad někdo měl ještě zájem...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam