• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SA213Elektronická Evidence Tržeb (EET)

    Harmonogram spuštění EET

    1/12/2016  zákon v platnosti! Ubytovací a stravovací služby
    1/3/2017 Maloobchod a velkoobchod
    1/3/2018Ostatní činnosti vyjma těch v poslední fázi, například svobodná povolání, doprava, zemědělství
    1/6/2018Vybraná řemesla a výrobní činnosti

    Narážky a vtipy v rozumé míře povoleny.

    O co jde

    Elektronická evidence tržeb spočívá v tom, že je evidována každá platba a zákazník obdrží od obchodníka účtenku s unikátním kódem. Postup bude takový, že nejpozději při uskutečnění evidované tržby odešle obchodník datovou zprávu prostřednictvím internetového připojení na server Finanční správy, kde budou informace uloženy, a bude vygenerován unikátní kód. Tento kód bude ihned odeslán zpět obchodníkovi na jeho koncové zařízení, které jej vytiskne na účtenku. Každý den půjde řádově o miliony operací, jedná se tedy o poměrně revoluční krok.
    rozbalit záhlaví
    BURAN
    BURAN --- ---
    SOLDIK: muzes tu samozrejmost podlozit nejakym oficialnim dokumentem?
    + jakym zpusobem se zbavuji svych vyrobku vyrobni zivnosti co zacinaji ve 4. fazi kdyz ne velko/malo obchodem?
    SOLDIK
    SOLDIK --- ---
    no tak samozrejme.
    BURAN
    BURAN --- ---
    SOLDIK: neresim, jestli se mne tyka eet. Resim, jestli zacinam eet spolu s maloobchody, pokud muj eshop slouzi vyhradne k prodeji mych vyrobku.
    SOLDIK
    SOLDIK --- ---
    BURAN: v zadne pokud budes prijimat jen platbu prevodem.
    BURAN
    BURAN --- ---
    Mam eshop ve kterem prodavam vyhradne svoje vyrobky.
    Ve ktere vlne zacinam eet?
    MIREILLE
    MIREILLE --- ---
    SOLDIK:

    DPH v roce 2016 :: DAŇOVÝ PORADCE ING. PAVEL BĚHOUNEK
    http://www.behounek.eu/news/dph-2016/

    pozměňovací zákon tady https://www.sbirka.cz/POSL4TYD/NOVE/16-113.htm
    SOLDIK
    SOLDIK --- ---
    ADITU: aha Vydáno 10. 2. 2016 13:25 :)
    SOLDIK
    SOLDIK --- ---
    ONDRA_99: zdroj?
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    SOLDIK: Priklad je, kdyz si das ve fastfoodu jidlo 'v restauraci', tak z cele tve objednavky se odvadelo 21% DPH (protoze je to brane jako stravovaci sluzba). Pokud jsi si nechal dat jidlo 'sebou', tak se to dani cele 15% (protoze se to bere jen jako jidlo). Tak nove bude oboje za 15%.
    SOLDIK
    SOLDIK --- ---
    SA213: snížení DPH v oblasti stravovacích služeb z 21% na 15% ?

    ceho se to tyka?
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    SA213: Ja s tim prime zkusenosti nemam. Tak treba to odesilani pozdeji. U nas se to zaradi do fronty a co 5 minut tusim se to bude zjouset posilat. Pokud to do 48 hodin neodejde, tak prijde hotelierovi mail o tom, ze ten dany zaznam nejde odeslat.

    Jinak propagovat nas produkt rozhodne nemam problem. Jsme minimalne jedni z nejlepsich. Pro male ceske a slovenske hotely jsme spicka. Cenu mame nejlevnejsi, co profi firmy nabizeji (vcetne supportu a vseho okolo). Hlavne kdokoli, kdo ma jiz nas system ma, tak ma uz veskery HW co je potreba (neni treba nic kupovat). Vsichni co jiz pouzivaji verzi PRO, tak ti bydou pracovat stale stejne, EET se bude posilat na pozadi, nemusi menit workflow. Kolegove co maji EET pridelene se spolu s vedenim co tyden schazeji a probiraji presne situace a GUI (jak bude co vypadat a fungovat). Delame jednou tydne Kaficko s Previem (http://www.previo.cz/kaficko-s-previem) kam zveme hotely (je moznost se i sam prihlasit), kde zdarma kolegove vysvetluji co kdy posilat a co neposilat (a jak to bude fungovat u nas). Po te, co se EET rozjede, tak se vrati do stavu, kdy to Kaficko je prezentace nejzajimavejsich novinek v systemu, vzdy je nakonci workshop, kde je nekolik lidi pripravenych odpovidat individualne na dotazy (moznost si vse ozkouset).

    Takze se opravdu nebojim nas propagovat. ;)
    SA213
    SA213 --- ---
    Pro ostatní bych ještě rád upřesnil, že cílem této diskuze je výměna rad a zkušeností s EET. Narážky a vtipy jsou a budou v rozumé míře samozřejmě tolerovány. Jen je trochu škoda, že je jich tu zatím více než dotazů k tématu, přičemž si spousta z vás stěžuje na věci o nichž toho moc neví.

    Zvládnout EET nemusí stát moc a není to tak složité.

    Víte třeba, že poslanecká sněmovna schválila zákon o evidenci tržeb i snížení DPH v oblasti stravovacích služeb z 21% na 15% ?
    SA213
    SA213 --- ---
    ONDRA_99: Raději bych se vyhnul přímé propagaci komerčních řešení. Každý umí "použít google" a podobných nabídek jsou stovky. Je složité říct co je lepší nebo výhodnější.

    ONDRA_99: Výjimek někojik je. Pokud systém nefunguje, je potřeba vytisknout aspoň tzv. BKP a odeslat datovou zprávu později / co nejdříve. Jaké další výjimky máš na mysli ? Pokud s tím máš zkušenosti nebo víš jaké jsou, ocením jakékoliv informace.
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    SOLDIK: Tak predpokladam, co znam jednani naseho sefa, ze s tim by problem nebyl.
    SOLDIK
    SOLDIK --- ---
    ONDRA_99: A kdyz eet po par nesicich prestane byt povinna, nebo ji za rok dalsi vlada zrusi, bude mozne odstoupit od smlouvy?
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    ONDRA_99: * stesti.
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    SA213: Jako preji hodne strsti. Ja co divim kolegu kolik hodin travi na reseni vsemoznych vyjimek... jak treba resis to, ze se to na EET neodesle?
    SA213
    SA213 --- ---
    NYKRUK:
    Ano, myšlenka je taková, že program bude zatím hlavně řešit povinnost vyplívající ze ZoET, tedy odeslat datovou zprávu a nebude nutit k žádné agendě. Bude možnost zadat "Jiný produkt", uvést částku, množství, vystavit a vytisknout účtenku. Nejjednodušší scénář: "Nový účet" => "Nová položka" => 1x celková útrata => "Tisk účtenky" + odeslání na GFŘ.

    MIREILLE:
    O takovém zadání nevím. O jakou konferenci se jednalo ? Pokud je více zájemců, bylo by dobré, aby se dozvěděli o tom, že na takovém řešení se již pracuje. I rada někoho z oboru je velkým přínosem, a myslím, že u tak klíčového softwaru základem.

    ONDRA_99:
    Support / Podpora bude samozřejmě od začátku k dispozici v podobné formě, jak funguje spousta společností, které nabízí svůj software jako open source: Podpora je volitelná a placená. - Pokud někdo vyžaduje nebo z nějakého důvodu musí mít oficiální licenci, podporu, záruku aj. výhody má možnost. To, že open source většinou přichází bez jakékoliv záruky neznamená, že ji někdo nemůže poskytnout. Doporučuji prostudovat jak může komerčně fungovat open source. Bohužel mě nyní nenapadá žádný zdroj, ovšem pokud by byl zájem, můžu se po něčem podívat a doporučit nějaký studijní materiál.


    A JEŠTĚ UPDATE:

    Podle posledních testů software zatím běží na:
    - Linux
    - Mac OS
    - Windows XP +

    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    SA213: A jak budes mit reseny support? Jako ono je hezka idea to mit cele open source a pouzij kdo pouzij. Ale bez neakeho support bych nikomu zadne reseni nedoporucoval brat. Samorzrejmne souhlasim, ze ty poplatky jsou casto prehnane. U nas pokud sem spravne zaslechl (nemam v kompetenci cenovou politiku) to bude stat 190/mesic provoz (bran v tom veskery support okolo toho).
    MIREILLE
    MIREILLE --- ---
    SA213: Po takovém zadání byla sháňka v jedné účetní konferenci. Můžu poprosit do pošty podrobnosti?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam