• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SA213Elektronická Evidence Tržeb (EET)

    Harmonogram spuštění EET

    1/12/2016  zákon v platnosti! Ubytovací a stravovací služby
    1/3/2017 Maloobchod a velkoobchod
    1/3/2018Ostatní činnosti vyjma těch v poslední fázi, například svobodná povolání, doprava, zemědělství
    1/6/2018Vybraná řemesla a výrobní činnosti

    Narážky a vtipy v rozumé míře povoleny.

    O co jde

    Elektronická evidence tržeb spočívá v tom, že je evidována každá platba a zákazník obdrží od obchodníka účtenku s unikátním kódem. Postup bude takový, že nejpozději při uskutečnění evidované tržby odešle obchodník datovou zprávu prostřednictvím internetového připojení na server Finanční správy, kde budou informace uloženy, a bude vygenerován unikátní kód. Tento kód bude ihned odeslán zpět obchodníkovi na jeho koncové zařízení, které jej vytiskne na účtenku. Každý den půjde řádově o miliony operací, jedná se tedy o poměrně revoluční krok.
    rozbalit záhlaví
    AILAS
    AILAS --- ---
    SUK: Přiznám se, že nevím na kom tohle je, ale (když to přeženu) co když přijde slepý zákazník? Bude chtít účtenku v mp3? :-) (ber to jako odlehčení tématu)
    "Zákon o evidenci tržeb neupravuje formát ani způsob předání účtenky zákazníkovi. Podnikatel může vystavit účtenku v tištěné podobě, elektronicky (bez tisku a předat jí zákazníkovi např. prostřednictvím e-mailu), či jiným obdobným způsobem, který umožňuje zákazníkovi s účtenkou disponovat."
    Osobně (a neříkám, že je to správně) bych to ve městě řešil tím, že je tiskárna rozbitá. Pokud bude zákazník opravdu trvat na tištěné účtence (tuny věcí se tiskne naprosto zbytečně) tak bych ho požádal, ať se staví zítra a mezitím je vytiskl. Papírová účtenka není nutná ani na proplacení obědů a podobně.
    SUK
    SUK --- ---
    AILAS: Elektronicka uctenka je hezka vec, ale narazi to na odstavec v metodice, ktery rika, ze zakaznik MUSI byt schopny uctenkou disponovat. Takze tiskarnu potrebujes pro pripad, ze ti prijde kontrolor, zmrd, martan nebo duchodce, ktery nema e-mail, internet ani mobilni telefon.
    AILAS
    AILAS --- ---
    _OZZY_: Ty automaty budou mít asi výjimku, ale to hádám. Fakt nevím.
    Nicméně třeba papírové účtenky nejsou povinné - ačkoliv každý mluví o drahých a kvalitních tiskárnách a kdesi cosi. Zákazník ale může dostat třeba i elektronickou účtenku. Na mail, někde z odkazu atd... už ten první odstavec z toho webu je pěkná blbost ani jsem nechtěl číst dál :-) (to jen k tomu webu)
    SUK
    SUK --- ---
    _OZZY_: U nas jsme par veci z evidence "vyradili" prave proto, ze to ma mincovnik, na ktery se to snad nema vztahovat. Takze clanek mi clanek pripada jako bullžid.
    _OZZY_
    _OZZY_ --- ---
    AILAS: ja na to narazil na FB, jinak to nectu... Nicmene by me zajimalo, jak mi bude automat na jizdenky tisknout uctenku (ano, tisknout umi, takze technicky to asi pujde, ale...).

    Tohle jsem nasel na webu financni spravy:
    Vznikne povinnost evidovat tržby a vydávat účtenky v případě, že v rámci svého podnikání budu využívat mincovní automaty?
    Standardnímu režimu evidence tržeb by neměl podléhat prodej zboží nebo služeb v samostatných prodejních automatech (tedy automatech nepřipojených k síti a nevybavených tiskárnou). Jde o jednu z výjimek, kterými zákon zohledňuje specifické podmínky podnikání, které evidenci ve stávající podobě technicky neumožňují. Netýká se to však všech „automatů“ – např. samoobslužné pokladny v supermarketu evidenci tržeb podléhají.

    // nektere mincovni automaty umoznuji i platbu kartou, takze k siti pripojene jsou a tudiz by mely vydavat i uctenku.
    AILAS
    AILAS --- ---
    _OZZY_: Tyhle nesmysly fakt někdo čte? Tyhle tendenční články z tohohle webu jsou jak na zaručený (ale tentokrát opravdu) elixír mládí...
    _OZZY_
    _OZZY_ --- ---
    Jakub Černý: Prodej jízdenek v metru končí. Kvůli EET | Svobodné fórum
    http://svobodneforum.cz/prodej-jizdenek-v-metru-konci-kvuli-eet/

    "Všetci kradnú" - a kdyz vsetci, tak vsetci, stat nevyjimaje!
    TOFI
    TOFI --- ---
    PF2017
    ILIBOR
    ILIBOR --- ---
    nemáte někdo tip na levnou předplacenou datovou SIM jen pro EET?
    SOLDIK
    SOLDIK --- ---
    DOKKTOR: roky stare, uz to proletelo medii davno a stejne rychle byl i klid.
    HIDARI_LUPO
    HIDARI_LUPO --- ---
    KOC256: musim s tebou souhlasit 5-7 zni nejlepe, nekdo tady psal ze je to bezvypadkovy system, tak to neni zadny :) musi se udrzovat a pro to jsou urcene planovane vypadky

    zatim jsem fakt nenasel zadny zpusob jak to obejit - trik s nevydanim uctenky nepocitam, na to se prijde...
    TOFI
    TOFI --- ---
    Osm set obcí by mohlo přijít o hospodu či obchod z důvodu zavedení EET – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...sm-set-obci-by-mohlo-prijit-o-hospodu-ci-obchod-z-duvodu-zavedeni-eet.html
    KOC256
    KOC256 --- ---
    TOFI:
    Pokud vám vypadne spojení s „Babišovou“ centrálou, musíte následujících 48 hodin (včetně Vánoc, dovolené a možná i nemoci) nepřetržitě sledovat, kdy bylo spojení obnoveno, a pak okamžitě všechny údaje o prodejích dodatečně odeslat. Pokud to bude umět vaše „online pokladna“ automaticky, budete ji muset nechat neustále zapnutou, i když si mezi tím vyjedete k moři.

    - tučné beru jako základní vlastnost a samozřejmost a nevidím v tom tak skandální problém. V době kdy kde komu doma/firmě běží nonstop hromada jiných spotřebičů

    atd.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    TOFI:
    me prijde ze ten web je vetsi brak nez blesk a nebo aha... zadne podlozene informace, zadne analyzy, proste jen sracky :)
    SOLDIK
    SOLDIK --- ---
    TOFI: nic noveho tam neni
    TOFI
    TOFI --- ---
    13 zásadních chyb v zákoně o EET, které jsme objevili | Svobodné fórum
    http://svobodneforum.cz/13-zasadnich-chyb-v-zakone-o-eet-ktere-jsme-objevili/
    KOC256
    KOC256 --- ---
    MRAKY:
    to zase prrrr...

    Je to ošetřeno tak aby když je výpadek (ať plánovaný, nebo neplánovaný), tak není třeba nic řešit a workflow je funkční. I kdyby navrhli nějakou WS/board/... kde by oznamovali plánované výpadky, tak jak by na to asi výrobci SW reagovali? => nesmysl...

    Takže ano, je třeba na výpadek upozornit, je třeba se o něho otřít... ...naopak z druhé strany je ho třeba bagatelizovat a jede se dále...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    HIDARI_LUPO:
    - myslis ze se tim nekdo zabyval?
    - jelikoz zatim jedou pohostinstvi, tak mi prijde ze treba 5-7 zni lepe nez 7,45-8,30 (bufety, kavarny, ... - snidane jedou)

    Ale klidne napis proc si myslis ze to je OK...
    HIDARI_LUPO
    HIDARI_LUPO --- ---
    KOC256: ono je otazka kdy je pro tento ucel nejlepsi odstavkove okno
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam