Zdravím,
měl bych takový dotaz. Na infolince etržby mi právě sdělili, že je možnost evidovat tržbu dopředu a v případě neuskutečnění prodeje pak zadat do evidence opravu.
Prakticky jde o případ, kdy na základě objednávky na eshopu předám zboží k vyzvednutí na "výdejní místo" a spolu s předáním pošlu zákazníkovi účtenku/stvrzenku s FIKem dřív, než zákazník skutečně zaplatí. Pokud zákazník přijde na "výdejní místo", zboží si převezme a zaplatí tak se nic zásadního neděje až na to, že je platba evidovaná dřív, než k ní skutečně došlo. V případě, že si zákazník zboží nepřevezme a to se mi z "výdejního místa" vrátí, mám (podle návodu paní z infolinky) udělat v EET opravu, resp. platbu stornovat. Celý tenhle postup mi doporučila paní z infolinky s tím, že je naprosto v pořádku a že ho používají např. prodejci obrázků na Karově mostě.
A teď ten dotaz, netušíte někdo, kde bych pro takový postup našel oporu v zákoně nebo v prováděcích předpisech, či oficiálních metodikách? Paní na infolince mi řekla, že by to mělo být v www.etrzby.cz v sekci dokumenty ale ať hledám jak hledám tak nenacházím. Přesněji řečeno, nacházím spoustu informací naznačujících, že právě tenhle postup je proti smyslu zákona o EET.
Díky za pomoc.