• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ZORKAL5 % pro vzdělávání - nyx
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    IVANA_ANAVI: diky, finskem se samozrejme inspirujeme, a cim vic toho budeme vedet, tim lip.

    Matiku jsem chtel rozepsat vcera, ale horecka, z mobilu jenom zaklad: Nutit vsechny ve tride delat stejne priklady a nekomu za to davat jednicky a jinemu ctyrky je uplna blbost. Deti maji hodne ruzne nadani na matiku, a nekteri postupuji na jednotlive urovne rychle a snadno. Ti se pak ve skole nudi.

    Jini postupuji pomalu a obtizneji, ti jsou pak radou ucitelu primo ci neprimo sikanovani, a mysli si o sobe, ze jsou blbi.

    Resenim je, aby se v ramci tridy priznalo, kdo na tom jak je. Zaci ziskavaji urovne, ne znamky. Ti na vyssich urovnich pomahaji tem na urovnich nizsich. Khan Academy taky pomuze.

    Cilem je, aby meli k matematice vsichni pozitivni pristup a bavilo je resit ruzne ulohy na sve urovni.

    Fraktaly jsou pak jako prijemny bonus. :)
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    FILTHY_SAD_EMO: muzes byt trochu konkretnejsi? Od ucitele ucitelu bych cekal neco vic. :) Nadavat do cancu a matrose umi kazdej, bohuzel.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    ACKO: Znam dost lidi, co si to ped. minimum dodelavaji, a optimalni to rozhodne neni, spis klasicka buzerace. Ucitel je pro nas stejne dulezity jako soudce, lekar, policista. Jen si ty benefity srovnejte.

    Dobry ucitel se pozna snadno - jeho zaci neco umi a navic je bavi chodit do skoly.
    IVANA_ANAVI
    IVANA_ANAVI --- ---
    Podle mě učitelství první volba pro spoustu lidí nebude prostě z toho důvodu, že málokdo se chce upsat úzkoprofilovému vzdělání, ledaže by z toho plynuly nějaké extra výhody.

    Ve Finsku je učitelská pozice nabízena nejlepším absolventům VŠ. Můžu vyzvědět víc, mám kamaráda Fina, který učí ve Finsku angličtinu a ruštinu.

    A jak chcete reformovat výuku matiky? Že je vesměs špatná, souhlasím, ale chce to taky navrhnout nějaké smysluplné řešení.
    IVANA_ANAVI
    IVANA_ANAVI --- ---
    Cywe, von to není trolling? :D
    buknuto
    FILTHY_SAD_EMO
    FILTHY_SAD_EMO --- ---
    Notyvole to je sada. Jsem vystudovaný přírodovědec, ale učím na pedagogické fakultě, protože podle mě má smysl. Dělám výzkum v ontodidaktice. Ale tyhle cancy jsou na mě fakt moc.
    Pedagogická univerzita? Lidi z automatu, podpora zelených a pirátů?
    Co to tam ve straně berete za matroš?
    Koho chcete nalákat? Korálkové matky?
    ACKO
    ACKO --- ---
    ZORKAL: vždyť tohle přece už funguje, lidé z praxe si dodelaji pedagogické minimum, nově už i něco jednoduššího pk odborník z praxe, a mohou učit.. Jestli chcete prosadit předčasný důchod pro vyhořelé učitele, tak to hodně štěstí:-), o takovehle benefity se jistě přihlásí aspoň 100dalsich profesí,. Můžete se pak pohadat, kdo si ho zaslouží víc, jistě ten, kdo má lepší odbory. Jestlipak je ti známo, jaká je věková struktura pedagogů? To vám ty školy pak zůstanou prázdné, když se zbavíte těch 50+. A ta kategorie Dobrý učitel. Kdo to bude posuzovat? Ředitel? Nějaká odnož školní inspekce? Zřizovatel ? Jaká budou kritéria dobrého učitele? Dobrý je ten, kdo to má dobrý u ředitele:-)?
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    ACKO: dobry otazky. Z telefonu jenom rychle: chceme treba umoznit vyuku odbornych predmetu absolventum VS, kteri si dodelaji pedagogicky rychlokurz. Dobry ucitel si zaslouzi vic penez, vyhorely ucitel predcasny duchod.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    POZITRON: hlavne z danovych raju, lidi z glopolis.cz to umi...
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    KOCOURMIKES: zeleni tam zahrnuti nejsou, maximalne ze si navzajem neskodime...
    ACKO
    ACKO --- ---
    ZORKAL: A kdo vám ty učitele nového tisíciletí bude vzdělávat? Jak chcete dojít k nějakému společenskému konsensu o vzdělání, když se strategie mění s každým ministrem? Jak chcete získat zájem těch nejlepších, aby šli učit. Upozorňuju tě, že zdvojnásobení platů jednak nefunguje, za druhý je neprůchozí a za třetí v porovnání s ostatními povolanimi si ho učitelé fakt nezaslouží. Jinak o povolání pedagoga je momentálně docela zájem, zejména spousty ženských chce dělat asistenta pedagoga. Nicméně velmi se nedostává učitelů odborných předmětů a učitelů matiky a fyziky. Jak chceš udělat, aby na školách bylo dost těchhle učitelů? Zase jiné platové ohodnocení? Takže matikař by bral o třetinu víc než učitel výtvárky? To by asi neprošlo a ve škole nedělalo dobrotu, viď.
    POZITRON
    POZITRON --- ---
    ZORKAL: kde na to zalozeni pedagogicky univerzity chcete vzit penize? :-o
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    ZORKAL: jak do toho zahrnes zelene tak je konec
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    ACKO: Díky, dobrý postřeh. V programu máme na předním místě založení nové pedagogické univerzity, něco jako VŠE nebo ČZU. Hlavním cílem celého projektu je přilákání k učitelskému povolání alespoň polovinu těch nejnadanějších v každé generaci. Učitelství není "peďák", není to druhá volba. Má to být pro spoustu lidí první volba.
    ACKO
    ACKO --- ---
    ZORKAL: To by bylo nadlouho a já nejsem příznivcem dlouhých komentářů na nyxu. Takže jen jeden konkrétní parametr té celé koncepce: kdo to bude učit? Znáš, jak vypadá dnešní obvyklý učitel? Kdo bude s touhle skupinou lidí pracovat, aby ji přesvědčil, že dnešní doba vyžaduje trochu jinou roli učitele? Kdo se ujme práce s touhle cílovou skupinou? Nebo máte představu nějakeho jiného způsobu vzdělávání pro většinu děti? Bez učitelů? Internetem a počítačovými hrami jako pan Štefl?
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    ACKO: Promiň, moc nechápu, co ti na tom nejvíc vadí?

    Chceme pluralitu přístupů ve vzdělávání, a co funguje, to ať funguje. Co nefunguje, tak by se dál dělat nemělo (viz například katastrofální výuka matematiky na ZŠ a SŠ).
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    RAHUF: Dobrá otázka.

    Pro nás je vzdělávání (svobodné, demokratické, kvalitní, funkční...) základem, na kterém chceme vybudovat lepší budoucnost pro naše děti.

    Pokud budou špatně vzdělaní, skončíme špatně - naše děti budou volit trapné populisty, nechají se manipulovat chytrými mediálními oligarchy (a tajnými službami), a v globální konkurenci se budou živit tak, že se budou muset nechat najímat pro cizince, kteří budou lépe vzdělaní než oni sami.

    Náš program je široký, ale nechceme se utopit v detailech, kterým sami zase tak dobře nerozumíme. Máme ale lidi z glopolis.cz, auto-mat.cz, Člověka v tísni, Doktorů bez hranic, kteří nám jsou ochotni poradit. Rádi se učíme nové věci, protože jsme vzdělaní.
    ACKO
    ACKO --- ---
    ZORKAL: hmmm.. Takže takové ty věci, co prezentuje EDUin a jsou ke slyšeni na platformách typu TEDx. Tomu vážně nefandim.
    RAHUF
    RAHUF --- ---
    ZORKAL: dobře, já se zkusím zeptat jinak a víc přímo: proč bych vás měl hypoteticky volit?

    Souhlasím s vámi v tom, že školství je důležitý resort a určitě je v něm spousta místa na zlepšení, ale úplně si nedokážu představit, že by v mých očích byl důležitější než všechny ostatní dohromady. Proč bych měl dávat hlas straně, která má volební program prakticky jen pro vzdělávání? Jaký máte plán pro ostatní resorty?
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Ještě bych tu chtěl otestovat neoficiální "hymny" strany - četl jsem Gramsciho a něco jsem z toho pochopil.

    Man in Black:
    https://www.youtube.com/watch?v=dY8_vZXo8oY&spfreload=5

    Miki Volek (TAJNÉ) :)
    https://www.youtube.com/watch?v=BUZL0ud7edY

    Immortal Technique:
    https://www.youtube.com/watch?v=i5vSia_tLeI

    A Elvis:
    https://www.youtube.com/watch?v=8E-L4POgIAA
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam