Xiby/niby byly dřív celkem peklo a peklem se mohou stát i storyboardy. Dovolují rychle dodat app a v malých týmech je to fajn věc. Ve větších to může také sloužit dobře, pokud nemá app jeden velký storryboard, ale třeba na každou část (flow) jeden. Například košík s dokončení objednávky.
Dřív Storyboardy byly hodně pomalé a uměly o dost míň než kód. Dnes už se ten rozdíl smazává. V mnoha firmách ale stále běží stylem "vše v kódu" (často ze zvyku). Má to výhody i nevýhody. Výhoda "vše v kódu" je, že je to na jednom místě. Stále totiž nelze vše naklikat ve Storyboardu a pokud ano, je to často schované tak, že se k tomu dá jen s těží doklikat bez pomoci dokumentace. Mít část chování ve storyboardu a část v kódu může být matoucí. Zvlášť pro nováčky v projektu, kteří pak neví, proč se toto kouslo děje a kde to hledat. Storyboardy mají navíc stále nějaký výkonostní overhead a věci v kódu lze víc optimalizovat. Postupně se to ale také zlepšuje.
Peklo je ovšem přeukládání Storyboardů v nových verzích, "samoposunování" elementu o půl jednotky a následné mergování v teamu. Mergování se částečně eliminje rozdělením do více částí, ale jednou za čas k tomu dojde. Pokud na projektu dělá jeden člověk na jednom PC, pak má štěstí a s tímhle se nejspíš nesetká :)
Celkově je to fajn nástroj, který má ovšem svá úskalí. Je sice s každou verzí XCode lepší a lepší, ale ...
A ano, mám s čím srovnávat. První Xcode, který jsem používal byl Xcode 2. Od té doby to ušlo opravdu velký kus cesty. Storyboardů bych se dnes nebál, ale nemá cenu je lidem nutit.